• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Probleem HDMI

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Waarderingsscore
85
Punten
28
Leeftijd
66
Ik heb twee 25,5" monitoren met elk DVI- en VGA-connectors. Die werken beide prima op de respectievelijke computerpoorten. Beide beeldschermen voorzien echter ook in een HDMI-aansluiting en ook de achterzijde van de computer heeft een HDMI-aansluiting. Nu wilde ik het via VGA aangesloten beeldscherm vervangen door de HDMI. Maar daar is geen computerbeeld op te krijgen. Volgens Apparaatbeheer werkt alles echter correct en zijn er geen nieuwe drivers nodig. Maar een HDMI-signaalbron wordt dus niet gevonden...

Anjo

Vaak hier
Lid geworden
22 apr 2017
Waarderingsscore
102
Punten
43
Leeftijd
64
Moet je niet op de monitor instellen dat je HDMI gebruikt?

Ik heb momenteel een 24 inch TV als hoofdscherm, maar moet met de afstandsbediening wel eers t inputkanaal aangeven voordat ik wat kan.

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Waarderingsscore
85
Punten
28
Leeftijd
66
Ik weet niet hoe dat werkt bij een tv, maar ik heb op die computerbeeldschermen een menu waarin ik kan aangeven of ik met DVI, VGA of HDMI beeld wil krijgen. De ene monitor is op DVI gezet, met een DVI-kabel, de andere met een VGA-kabel, beide op de computer aanwezig.
Maar die HDMI wordt dus niet herkend. Ik dacht eerst dat het een driverprobleem kon zijn maar de drivers werken kennelijk correct.
1571834414675.png

Enigma147

Junior lid
Lid geworden
15 dec 2018
Waarderingsscore
24
Punten
8
Leeftijd
52
Heb je de computer wel uitgezet?

Het kan namelijk best zo zijn dat de computer maar twee monitoren tegelijk kan bedienen. En als je vga loskoppelt en HDMI aansluit kan dat als derde monitor worden gezien.

dus, afsluiten, kabel wisselen en computer aan. Daarna op de monitor bij signaalbron aangeven dat je HDMI gebruikt

Als laatste bij beeldschermeigenschappen controleren dat er twee monitoren actief zijn.

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Waarderingsscore
85
Punten
28
Leeftijd
66
Aha,,zou het dat kunnen zijn?
Nee, ik heb gewoon een VGA losgekoppeld en een HDMI aangesloten en vervolgens via het scherm-menu voor HDMI gekozen. Niet opnieuw de pc gestart. Ga ik doen! Bedankt!

Bovenaan Onderaan