• Piepcomp Support is een gezellig hulpforum met een voortreffelijk team experts en een actieve community,
    om je te helpen met problemen in jouw computer.
    Voor traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer kan jij hier hulp krijgen.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna gratis van de beloofde hulp en de mogelijkheden die dit forum biedt.

Vraag heb nu zonnepanelen 8 stuks

Husky

Bekend gezicht
Lid geworden
5 apr 2017
Reaction score
26
Punten
0
Leeftijd
54
Ik heb sinds vandaag zonnepanelen, 8 stuks hebben ze geplaatst ik ben zeer benieuwd wat het zal opleveren, en of 8 panelen genoeg zijn voor mijn verbruik. Ze komen samen met een app maar heb de app nog niet werkzaam dus kan ik nog niet zien wat het me oplevert, en hoeveel ze opbrengen.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 aug 2016
Reaction score
113
Punten
0
Leuk. Ik hoop dat je zo verstandig bent geweest een klein beetje onder je daadwerkelijke verbruik te gaan zitten met je maximale opbrengst van de panelen.

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Reaction score
174
Punten
43
Leeftijd
38
Ik heb sinds vandaag zonnepanelen, 8 stuks hebben ze geplaatst ik ben zeer benieuwd wat het zal opleveren, en of 8 panelen genoeg zijn voor mijn verbruik. Ze komen samen met een app maar heb de app nog niet werkzaam dus kan ik nog niet zien wat het me oplevert, en hoeveel ze opbrengen.
Ik heb net mijn huis verkocht, waar sinds iets meer danjaar lang 6x300 wp op ligt.
Wij verbruikten daar 1580 kwh en ze hebben in het eerste jaar 250/300 kwh extra opgeleverd.
Hoeveel wp ligt er bij jou op?

Husky

Bekend gezicht
Lid geworden
5 apr 2017
Reaction score
26
Punten
0
Leeftijd
54
Ik heb net mijn huis verkocht, waar sinds iets meer danjaar lang 6x300 wp op ligt.
Wij verbruikten daar 1580 kwh en ze hebben in het eerste jaar 250/300 kwh extra opgeleverd.
Hoeveel wp ligt er bij jou op?

Ik heb 2400 kwh

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
81
Punten
0
Leeftijd
59
Aangezien het forumonderdeel "Off topic" is, durf ik de vraag wel te stellen :) :

@Arie25 : je schreef dat je jaarverbruik 1580 Kw bedroeg in je vorige huis. Ik word daar redelijk jaloers van...……..
Wij hebben hier al sinds een jaar of 6 een twee persoons huishouden zonder 'gekke' elektrische apparaten:
- standaard (niks bijzonders dus) Samsung TV (flatscreen)
- standaard (niks bijzonders dus) Miele koel-vriescombinatie
- standaard(niks bijzonders dus) klein vrieskastje
- voor 75% spaarlampen in ruimtes waar vaak / lang verlichting brandt (huiskamer, keuken etc. etc.)
- koken op gas
- CV op gas
- 1,25 laptop (die 0,25 komt vanwege het feit dat de 2e laptop nagenoeg nooit wordt gebruikt)
- géén airconditioning
- geen electrische auto (maar een vervuilende Diesel)
- heb vanaf de 1e zaterdag na 5 december wél een kamerhoge kerstboom in huis met 32 ouderwetse gloeilampjes, welke kerstboom dus een week of drie 16 uur per dag 'brandt'.

en toch 'ligt' ons jaarverbruik al jarenlang op 3200 tot 3400 Kw. Hoe heb je in vredesnaam die 1580 Kw voor elkaar gekregen...…?

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
81
Punten
0
Leeftijd
59
Aanvulling :

ik heb dit net, middels zoekvraag "Gemiddeld stroomverbruik gezin" middels Google van het www 'geplukt':

Gemiddeld energieverbruik per huishouden
Type huishouden Elektriciteit
Huishouden 2 personen 2.950 kWh
Gezin (1 kind) 4.000 kWh
Gezin (2 kinderen) 4.600 kWh
Gezin (3 kinderen)5.300 kWh

Vraag aan jou als Admin : waarom kan / mag ik mijn eigen berichten niet bewerken. Ik typ dit bericht slechts enkele minuten na mijn vorige, maar kon in mijn vorige geen 'button' bewerken meer ontdekken?

V

Verwijderd forumlid 50

k heb sinds vandaag zonnepanelen, 8 stuks hebben ze geplaatst ik ben zeer benieuwd wat het zal opleveren, en of 8 panelen genoeg zijn voor mijn verbruik. Ze komen samen met een app maar heb de app nog niet werkzaam dus kan ik nog niet zien wat het me oplevert, en hoeveel ze opbrengen.
IK heb nu een maand 8 zonnepanelen.
Opbrengst volgens de papieren wat ik er bij gekregen heb is ongeveer 2200 Kw in het jaar.
Mijn verbruik is ongeveer { 1 persoon } 800 Kw in het jaar,per maand 60/70 Kw. per dag ongeveer 2 Kw

Zoals gisteren heeft het maar 1 Kw op gebracht,zowat de hele dag bewolkt.
En ik heb ook nog een boom voor thuis staan,dus dat heeft smorgens ook invloed bij Zons opgang.
Maar die kort wiek ik in de winter.

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Reaction score
174
Punten
43
Leeftijd
38

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Reaction score
174
Punten
43
Leeftijd
38
Aangezien het forumonderdeel "Off topic" is, durf ik de vraag wel te stellen :) :

@Arie25 : je schreef dat je jaarverbruik 1580 Kw bedroeg in je vorige huis. Ik word daar redelijk jaloers van...……..
Wij hebben hier al sinds een jaar of 6 een twee persoons huishouden zonder 'gekke' elektrische apparaten:
- standaard (niks bijzonders dus) Samsung TV (flatscreen)
- standaard (niks bijzonders dus) Miele koel-vriescombinatie
- standaard(niks bijzonders dus) klein vrieskastje
- voor 75% spaarlampen in ruimtes waar vaak / lang verlichting brandt (huiskamer, keuken etc. etc.)
- koken op gas
- CV op gas
- 1,25 laptop (die 0,25 komt vanwege het feit dat de 2e laptop nagenoeg nooit wordt gebruikt)
- géén airconditioning
- geen electrische auto (maar een vervuilende Diesel)
- heb vanaf de 1e zaterdag na 5 december wél een kamerhoge kerstboom in huis met 32 ouderwetse gloeilampjes, welke kerstboom dus een week of drie 16 uur per dag 'brandt'.

en toch 'ligt' ons jaarverbruik al jarenlang op 3200 tot 3400 Kw. Hoe heb je in vredesnaam die 1580 Kw voor elkaar gekregen...…?
Wij hadden een huis uit 1978 met alleen maar zijmuren, dus de voorkant en achterkant was kunststof kozijnen van 2700x2500 en 5700x2500
(voorkant zat wel een stenen garage). Boven ook alleen een kunststof pui. wij hadden alleen led lampen, kookten op inductie, de ketel was van 2003, wel de zolder zelf geïsoleerd en de vloeren laten isoleren. over dag geen verwarming aan als er niemand thuis was. s`avonds de verwarming op 19 graden. Koelkast en vriezer, wasmachine, twee led tv`s, laptop en tablet, 2 telefoons. gas was 780 kuub per jaar en stroom dus 1580.
Wij betalen 78 euro per maand en na plaatsen zonnepanelen 62 euro.

Ons volgende huis is van 1994 met rolluiken en wel vier muren, dus ik ben benieuwd wat daar het gebruik gaat worden.

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Reaction score
174
Punten
43
Leeftijd
38
IK heb nu een maand 8 zonnepanelen.
Opbrengst volgens de papieren wat ik er bij gekregen heb is ongeveer 2200 Kw in het jaar.
Mijn verbruik is ongeveer { 1 persoon } 800 Kw in het jaar,per maand 60/70 Kw. per dag ongeveer 2 Kw

Zoals gisteren heeft het maar 1 Kw op gebracht,zowat de hele dag bewolkt.
En ik heb ook nog een boom voor thuis staan,dus dat heeft smorgens ook invloed bij Zons opgang.
Maar die kort wiek ik in de winter.
Wij hadden op goede zonnige dagen 13 kwh opbrengst.
Maar gemiddeld 5 tot 8 kwh.

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Reaction score
174
Punten
43
Leeftijd
38
Vraag aan jou als Admin : waarom kan / mag ik mijn eigen berichten niet bewerken. Ik typ dit bericht slechts enkele minuten na mijn vorige, maar kon in mijn vorige geen 'button' bewerken meer ontdekken?
De reden om niet steeds te mogen veranderen is om problemen/verwarring te voorkomen omdat iemand dan gauw zijn bericht aanpast.
Volgens mij had je altijd 5 minuten de tijd om het aan te passen.
Maar dat red jij niet want jou berichten zijn van 13:13 en 13:17.
Maar ik zal het eens navragen bij Abraham.

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Reaction score
174
Punten
43
Leeftijd
38
@quandor,

Volgens Abraham heb je 30 minuten de tijd om een bericht aan te passen.
Ik heb 3 puntjes waar ik eerst op moet klikken en dan komt bij mij bewerken te voorschijn, maar dat zal waarschijnlijk alleen voor medewerkers zijn. Dus is het wel vreemd dat jij geen bewerk knop kunt vinden.

Bovenaan Onderaan