Heeft Xenforo geen goede importer?

Black Tiger

Enthousiast
Ik verwachte eigenlijk dat Xenforo een uitstekende importer zou hebben, met name vanwege het feit dat Kier eerst vBulletin ontwikkelaar is geweest.
Nu ben ik me voor kennissen aan het oriënteren die een mogelijke overstap willen maken van vBulletin 4.2.x naar Xenforo en dan kom ik dit tegen???
Importing vB4.2.5 - will internal URL links be migrated and work correctly?

Daar vallen me toch de schoenen van uit. Dat wordt gewoon niet mee overgenomen? Dan wordt er een 404 van gemaakt in plaats van dat dit geconverteerd wordt?
Verbaasd me een beetje dit.

Weet jij hier meer van Abraham?
Want het betreffende forum heeft best wel wat interne links en vermoedelijk ook attachment links en die mogen gewoon niet kwijtgeraakt worden of een 404 gaan geven.

Black Tiger

Enthousiast
Ben er zelf maar eens gelijk vragen over gaan stellen daar.
Vind het echt vreemd dat interne links niet meegenomen zouden worden.

Abraham54

Admin
Team lid
De importeeradd-on wordt apart aangeboden ter download.
Daarvoor dien je wel over een licentie te beschikken van XenForo!
Die add-on wordt op dezelfde page aangeboden als de XenForo forumsoftware downloads.
Dus als diegene voor wie jij de import wil doen even inlogd op op XenForo (Customer Login | XenForo) kan hij de IMPORTERS apart downloaden.

Black Tiger

Enthousiast
Ja maar het is wat je zegt, daarvoor moet je dus een licentie hebben. Ik heb ook geen importer nodig dat was de vraag helemaal niet.
Het gaat om conversie van interne links en ik heb zojuist bevestigd gekregen dat de importer dat inderdaad niet doet. Die laat ze gewoon staan zoals ze zijn.
Je moet dus nadien een redirect script gaan installeren zodat die links weer gaan werken. Pfffff....

Black Tiger

Enthousiast
Ja dat vermeldde ik al... maar is omslachtig vind ik. SMF heeft die conversie gewoon ingebouwd in zijn importers, dus dat valt me toch tegen van Xenforo.

Abraham54

Admin
Team lid
Ik denk dat jij XenForo in jouw SMF niet kan importeren...

Dit forum is januari 2017 van phpBB 3.1 naar XenForo gegaan en over de oude links heb ik mij geen zorgen gemaakt.

Bovenaan Onderaan