Probleem Het installeren van PulseAudio Equalizer is uiteindelijk gelukt.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Ik had vanochtend vroeg het genoegen te vroeg wakker te zijn gemaakt door geluiden van buitenaf.
Ik dacht bij mijzelf - ik ga in mijn Mint de PulseAudio Equalizer installeren.

Maar dat liep anders dan de handleiding aangaf.

Voor een deel kwamen de Terminal berichten ook niet overeen met hetgeen gepost is.
Via Softwarebeheer in Mint kan je de PulseAudio Equalizer ook installeren.
Aangegeven wordt dat het installatie bestand 0Kb groot is, dus dat werd ook een mislukking.
Er was wel wat geïnstalleerd overigens en het bleek om een oudere versie te dan je via de PPA verkrijgt.

Alles weer verwijderd en Mint nogmaal opnieuw opgestart.

Uiteindelijk is de PulseAudio Equalizer wel geïnstalleerd met de volgende opdrachten:

sudo add-apt-repository ppa:nilarimogard/webupd8

sudo apt-get update

sudo apt-get install pulseaudio-equalizer

De equalizer is nu geïnstalleerd en in het startmenu nu aanwezig - echter zonder icon.

Hoi beste Abraham,
welke Mint versie heb jij op jouw pc staan en welke tweaks heb je er aan gegeven?
ik zou het dan ook graag eens reproduceren op mijn test-pc en zien wat de oorzaak is van uw probleem.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Mijn Mint is Tara Cinnamon.
Geoptimaliseerd via Computertip.

Hoi beste Abraham,

Ik Linux Mint 19 Tara 64-bit opnieuw geïnstalleerd en geoptimaliseerd met de hulp van Computertip.

Daarna heb ik de PulseAudio Equalizer geïnstalleerd volgens deze opdrachten:

1)
Code:
sudo add-apt-repository ppa:nilarimogard/webupd8
2)
Code:
echo -e 'Package: pulseaudio-equalizer\nPin: release o=LP-PPA-nilarimogard-webupd8\nPin-Priority: 700' | sudo tee /etc/apt/preferences.d/webupd8.pref
3)
Code:
sudo apt-get update
4)
Code:
sudo apt-get install pulseaudio-equalizer
En alles verliep zoals in de handleiding staat beschreven.

Echter moet ik u wel vertellen dat u één opdracht vergeten bent en dat is de tweede opdracht.

Als u nu eens opnieuw wilt installeren (als je eens tijd hebt) doe dan de volgende opdrachten:

Eerst de oude verwijderen:

Code:
sudo apt purge pulseaudio-equalizer
dan de 4 opdrachten die ik hierboven heb gegeven.

Als er iets niet duidelijk is gelieve een screenshot te maken van de fout en meesturen in je volgende bericht a.u.b..

Laatst bewerkt:

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Hoi Hendrik - zal ik morgenochtend gaan doen.
Ik zie dat jij de Inline optie ook gevonden hebt.
Als ik die gebruik dan zorg ik dat de tekst eerst vet gemaakt wordt:

sudo apt purge pulseaudio-equalizer

Dan steekt de inline tekst beter af.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Over inline - ik denk dat we beter weer Code gaan gebruiken - want in de donkere thema's is het onderscheid wat inline is, helemaal foetsie.
Het kan overigens een mankement in die stijlen zijn, dat onderzoek ik nog.

Wat betreft de installatie - weer de zelfde foutmeldingen in de terminal, de equalizer is wel weer geïnstalleerd - echter geen icon zoals eerder in het startmenu en het geluid is nu ook uitgevallen in Mint; het doet helemaal niks meer.

Geen probleem overigens, binnenkort later deze maand ga ik over op Windows 10 Enterprise en eer ik dat doe, gaat de hele SSD eerst helemaal leeg om daarna i.v.m. de nieuwe Windows opnieuw ingedeeld te worden.

Als ik daarna Mint opnieuw installeer, zal een van de eerste dingen het installeren van de Equalizer zijn, kijken of dat dan wel goed gaat.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Mochten er later deze maand weer foutmeldingen in de terminal gemeld worden - zal ik er screenprints van maken.

Bovenaan Onderaan