Te Koop Het NCF bleef e-mails versturen naar diegenen lang niet meer ingelogd zijn

Abraham54

Admin
Team lid
Het NCF bleef maar e-mails versturen naar leden die allang niet meer ingelogd waren.
Ik heb nu alle bestanden op de NCF server nagelopen aan de hand van de bestanden op mijn server.........

Daarbij zijn nu ontelbare mappen en bestanden op de NCF-server omgenoemd met de toevoeging .old

De laatste server foutmelding is momenteel van Mon May 20 22:24:56 - ik heb nu goede hoop dat morgen er geen meldingen meer zijn van foutmeldingen op de NCF-server en dat er nu ook geen e-mails meer verstuurd worden met als titel Nationaal Computer Forum wants you back!

Abraham54

Admin
Team lid
Te vroeg gejuigd - Mon May 20 23:03:01 weer diverse meldingen!
Om een punthoofd van te krijgen!

Black Tiger

Enthousiast
LoL, zoals ik al schreef, goede kans dat er dus nog een aantal in de queue van de mailserver stonden. Zo gauw die het event heeft gelopen wat die max. blokkade weer opheft gaat ie fijn weer verder.

Abraham54

Admin
Team lid
Niks geen mailqeue.
Ook niet in de database!

Wat ik gisteravond laat meldde, na alle overbodige bestanden en mappen de toevoeging .old te geven, zijn deze de afgelopen 2 uur allemaal op de server verwijderd.

Je kan het ook duidelijk aan de NCF-site merken, deze is veel spontaner geworden.
Voorlopig zijn de serverfouten sinds 11:30 uur opgehouden.
Maar dat blijf ik in de gaten houden.

Abraham54

Admin
Team lid
Weinig zin, daar jullie er niks aan kunnen doen natuurlijk.

Ik heb het hier gepost als info voor forumadmins.

De serverfoutmeldingen vermelden telkens deferred.php, dat php bestand komt niet voor op mijn server en heb ik vooralsnog de toevoeging .old gegeven.

Ik ben benieuwd of nu de serverfoutmeldingen stoppen.
Er is in ieder geval een enorm zooi aan ongeregelde bestanden en mappen op de NCF server verwijderd.
Ik vraag mij dan ook af hoe dit zo heeft kunnen komen.

Als deze klus geklaard is, is er een volgende klus, er zitten namelijk een kleine honderdduizend spookleden in de database van het NCF.

Abraham54

Admin
Team lid
Tot nu toe zijn er geen serverfoutmeldingen bijgekomen.
Dus ik heb nu goede hoop, dat die problemen nu achter de rug zijn.

Black Tiger

Enthousiast
De serverfoutmeldingen vermelden telkens deferred.php, dat php bestand komt niet voor op mijn server en heb ik vooralsnog de toevoeging .old gegeven.
Je moet niet zomaar dingen gaan veranderen waar je geen verstand van hebt, want dan kun je alleen maar meer fouten genereren.

Deferred = uitgesteld en wordt voor diverse zaken gebruikt (of kan gebruikt worden) die allemaal lopen en niet op tijd af komen.
Bij Xenforo wordt dit bestand automatisch aangemaakt als zich zoiets voor doet. Op jouw forum is dit probleem niet, dus is dat bestand niet aanwezig, logisch.
Maar om het nu te gaan renamen kan zelfs tot meer fouten leiden, of tot gewoon aanmaken van een nieuw deferred.php bestand.
Check het zelf maar op Xenforo als je me niet geloofd.

Je kunt beter naar een oorzaak zoeken, wat er mis gaat waardoor dit bestand schijnbaar nodig is, dan zomaar uit de losse pols iets te gaan renamen.

Abraham54

Admin
Team lid
@BlackTiger - de foutmeldingen zijn gestopt nadat ik dat bestand had uitgeschakeld.
Het is ook geen origineel XenForo bestand!

Abraham54

Admin
Team lid
@BlackTiger - nog dit gegeven.
De gehele server heb ik onder handen genomen.

Wie er heeft zitten rotzooien, weet ik niet.
Maar een voorbeeld.

In de belangrijke map src zat een niet oorspronkelijke map xenforo
en in die map zaten nog weer vrijwel alle forumbestanden!

Zo zaten er verder ook nog mappen in de src map, die er niet hoorden, maar wel allemaal in de serverfoutmeldingen voorkwamen.

Het NCF heeft nu op de server datgene staan wat belangrijk is voor het forum en de opschoning heeft er voor gezorgd, dat het forum ook een heel stuk sneller is geworden.

gouwepeer

Heeft veel posts
Team lid
deferred.php, dat php bestand komt niet voor op mijn server en heb ik vooralsnog de toevoeging .old gegeven.
Dat bestand komt bij mij wel voor op het domein van masterforum.nl (dat forum is begonnen met XF versie 2.0.x) dus is het toch wel een onderdeel van XenForo zelf of een add-on daarvan.
XF1.x.x bestanden worden door XF2.x.x niet geladen en hebben verder geen invloed op de werking van het forum zelf.

Abraham54

Admin
Team lid
Ook van XF 2.O is het geen origineel bestand.
Echter was het bestanddeel van de serverfoutmeldingen.
En zoals het vorige bericht van mij laat zien wordt er niks gemist op het NCF.

gouwepeer

Heeft veel posts
Team lid
Bij twijfel kan je altijd nog gebruik maken van de optie gezondheidscontrole bestanden om te scannen op ontbrekende bestanden.
Dit systeem kan de bestanden van je XenForo installatie scannen en ontbrekende bestanden, of bestanden waarvan de inhoud niet overeenkomt met de verwachte inhoud voor dat bestand identificeren.

Het kan nuttig zijn om snel te controleren of alle bestanden correct zijn geüpload.

Abraham54

Admin
Team lid
Hoi Gouwepeer, ze bericht #11.
De afbeelding van de laatste scan heb ik voor drie kwartier aan dat bericht toegevoegd.

Het probleem van de serverfouten en het ongewild versturen van duizenden e-mails is opgelost.

Nu wordt het zaak de database te ontdoen van meer dan honderdduizend spookleden.

Abraham54

Admin
Team lid
Vanochtend nogmaals weer ingelogd op de NCF server om het web error log op te vragen.
Dat was nu een mooie, witte pagina.

Net nog weer een controle gedaan en weer een witte pagina.

Conclusie: nu is het goed.

Black Tiger

Enthousiast
Het is ook geen origineel XenForo bestand!
Dus WEL!
Daarom schreef ik dus wat ik schreef, want het is wel degelijk een origineel XenForo bestand en wordt automatisch aangemaakt. Als er geen problemen ontstaan, zal het bestand niet aangemaakt worden en niet bestaan. Zoals ik al zei, niet zomaar iets wegdoen als je niet weet wat het is.

Dat de fout nu weg is zal best, maar je weet nu dus nog steeds niet wat het aanmaken van dat bestand veroorzaakt heeft dus het probleem kan ook weer terug komen.
Of het moet veroorzaakt zijn door mappen die niet op hun plek zitten wat je zei in de src directory.

Abraham54

Admin
Team lid
Ik heb de inhoud van dat bestand gelezen en dat bestond uit opdrachten die niet meer geldig waren!
Ergo - weg ermee.

Bovenaan Onderaan