Te Koop Het NCF heeft een klein en irritant probleem.

Abraham54

Admin
Team lid
Het Nationaal Computer Forum heeft een klein en irritant probleem, dat nodig opgelost moet worden, maar hoe?

Het probleem is ontstaan, doordat ik het NCF naar XenForo 2.1.0 heb geupgradet op dezelfde als al eerder.
De upgrade is gedaan met de bestanden die ik via mijn eigen account bij XenForo heb gedownload.

Het probleem in Admin: The Board URL option does not match the site URL configured for your license.

Voor het NCF betekent dit bericht niks anders, dan dat XenForo kan zien waar de upgrade files vandaan komen.
Dat is nieuw en ook begrijpelijk, in het gevecht tegen nulled-XenForo forums

Heden heb ik het NCF nogmaals, met de bestanden ontvangen van de eigenaar, het upgrade proces laten voltrekken - hopende dat dit het probleem zal oplossen.
Helaas was dan niet het geval en de foutmelding existeert nog steeds in Admin.

Ik heb een en ander vermeld in mijn bestaande topic, dat door de eigenaar van het NCF aangevuld is geworden.
Ik ben benieuwd naar wat XenForo als volgende oplossing gaat aangeven.

Abraham54

Admin
Team lid
Bij XenForo weten ze het schijnbaar ook niet meer.

Ik heb een e-mail naar dekort gestuurd, omdat XenForo op het NCF moet kunnen inloggen en ook op de server kunnen kijken.

Black Tiger

Enthousiast
Dat is nieuw en ook begrijpelijk, in het gevecht tegen nulled-XenForo forums
Nja.... nieuw voor Xenforo dan. Met dat systeem zijn ze al begonnen in de tijd van vBulletin en Invision had dit ook al enige tijd.

Dit probleem ben ik nooit tegen gekomen omdat ik nooit eigen files gebruikt hebt voor anderen, of ze nu een licentie hadden of niet. Uitzondering daarom waren gratis forums als phpbb en smf. Bij vBulletin ook nooit gedaan.

Ik ga denken dat er een of andere file niet of niet volledig overschreven is geworden. Ik weet ook niet of er core files aangepast zijn. Kan zijn dat files goed zijn maar er in de database nog iets scheef zit.
Wat ik in zo'n geval zou doen is gewoon (als er dus geen core wijzingen zijn gemaakt) de hele directory leegkiepen. Een volledige Xenforo versie van NCF er op zetten, license checken in Admin cp (als dat kan bij Xen) en dan de check opnieuw doen, dan zou het goed moeten zijn.

Ben benieuwd wat hier uit gaat komen. In elk geval heb je nu wel geleerd dat je dat niet meer zo doen moet met betaalde software. :p

gouwepeer

Heeft veel posts
Team lid
Om bepaalde zaken uit te sluiten:
  • staat het ncf geregistreerd met of zonder www in de url en met http of https? Daar kan namelijk verschil in zitten.
  • download de complete versie van XenForo en overschijf alle bestanden. Zorg er wel voor dat de database ongewijzigd blijft.
Ik weet zo uit mijn hoofd niet welk bestand je moet aanpassen om met de database verbinding te maken, maar daar kan je naar informeren op het forum van Xenforo zelf.

Abraham54

Admin
Team lid
Hoi @gouwepeer - het NCF staat correct geregistreerd; dat is niet het probleem.

XenForo zegt te kunnen zien van welk account de installatie/upgrade bestanden zijn.
Welnu - ik denk onderhand dat er niet gekeken wordt naar wat XenForo zegt, maar naar het IP-adres, van waaruit de bestanden zijn geuploaded.
Want ik heb per e-mail de bestanden van dekort gekregen en die gebruikt op de server van het NCF.

Doordat echter nog steeds wordt aangegeven dat deze bestanden gerelateerd zijn aan dit forum, vermoed ik zo langzamerhand dat het IP-adres bepalend is voor XenForo.

Daarom ook dat ik dekort gevraagd hebt een test te doen.

gouwepeer

Heeft veel posts
Team lid
Want ik heb per e-mail de bestanden van dekort gekregen en die gebruikt op de server van het NCF.
Heb je daarna niet per ongeluk de bestanden verwisseld? Het ip adres waarmee je de bestanden up load naar de server kan weinig invloed hebben aangezien die als "alleen lezen" worden weggeschreven (de bestanden zelf slaan geen info op over het uploaden) en de server logs sturen ook geen info naar buiten.
Wel heeft elke install een code waarmee het domein geverifieerd kan worden. Mogelijk word er een reeds bestaande code gelezen welke niet word overschreven met de upgrade bestanden.

Indien je alle bestanden volledig wilt vernieuwen (dus niet alleen de upgrade bestanden) dien je de gegevens van /library/xf1-config.php eerst veilig op te slaan zodat je deze later weer terug kan zetten. In dat bestand staan namelijk de gegevens om contact met de juiste database te kunnen maken.
Een algehele back-up is natuurlijk altijd aan te raden.

Edit: Volgens mij staat de verificatie code in de map /library/zend in de XenForo instalatie. Ik neem aan dat XF gebruik maakt van Zend Guard als ik de mappen van mijn XF-installaties bekijk.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Admin
Team lid
Het is een aanname als zou ik een verkeerd upgrade bestand hebben gebruikt.
Dat is dezelfde aanname die ook op het XenForo-forum de ronde deed.

Dat de config-file uniek is, is mij bekend.

Of de map Zend staat voor de identificatie - ik heb geen flauw idee.
Ik de volledige installatiebestanden is de map Zend niet aanwezig.

Black Tiger

Enthousiast
Doordat echter nog steeds wordt aangegeven dat deze bestanden gerelateerd zijn aan dit forum, vermoed ik zo langzamerhand dat het IP-adres bepalend is voor XenForo.
Nee, want iedereen mag een upgrade uitvoeren. Ik doe dat ook voor gelicencieerde forums. Het staat vrijwel zeker ergens in de bestanden.
Zend zou kunnen.
Kan ook zijn dat omdat je eerder jouw licentie hebt gebruikt dat er nu ergens een tag in de database verkeerd staat. Afhankelijk van hoe ze e.e.a. implementeren. Maar dat idee krijg ik er wel van.
Ben benieuwd wat straks de oplossing is.

Abraham54

Admin
Team lid
Ik vraag mij zo onderhand af hoe die map Zend ontstaat wanneer deze niet in de installatie- of upradebestanden zit.

gouwepeer

Heeft veel posts
Team lid
Om heel eerlijk te zijn heeft dit topic mij nu ook wel nieuwsgierig gemaakt. Ik zal het aandachtig volgen.

Abraham54

Admin
Team lid
Ik heb een hele zooi aan XF1 add-ons er uitgegooid op mijn server en op de server van het NCF is Zend nu ook verdwenen.

Abraham54

Admin
Team lid
Neen - waarom zou de Zend-Rediscache in godesnaam met de licentiegegevens samenhangen, dat ontgaat mij geheel daar het om een gewezen add-on gaat!

Abraham54

Admin
Team lid
Het probleem is niet meer.
Ik heb gisteren tot twee keer toe de upgrade bestanden van Cees gebruikt.
Nu, tien minuten geleden heb ik nogmaals in Admin op Controleer op Updates geklikt en tot mijn grote verrassing kwam het volgende bericht:

Your version of XenForo and official add-ons are fully up-to-date. No issues were identified with your license.

Misschien had ik gisteren dat al moeten doen, in ieder geval is het irritante probleem opgelost en ben ik blij.

Abraham54

Admin
Team lid
Dank zij @gouwepeer heb ik onderocht wat Zend nu precies inhield (zit niet standaard in de forumsoftware) en kwam er dus meteen bij zoeken achter wat het nu was.

Zend Rediscache had dus een behoorlijke hoeveelheid aan bestanden in twee mappen gezet.
En dat bracht mij dus ook op het spoor van add-ons die allang niet meer gebruikt worden.
Dus ik heb een behoorlijke hoeveelheid oude troep verwijderd en dat heeft er ook toe geleid dat dit forum nog weer sneller is geworden.
Min of meer geldt trouwens ook voor het NCF.
Ook daar heb ik de mappen van Zend opgeruimd.

gouwepeer

Heeft veel posts
Team lid
Ik ging er van uit dat Zend een onderdeel van de XenForo instalatie zelf was. De reden van mijn gedachte was het feit dat XenForo kan zien of de installatie op het juiste domein is geïnstalleerd en vanwege wat ik op de website van Zend zag staan:
Protect your PHP code from unauthorized use
In elk geval heb ik vandaag weer iets geleerd :p

Abraham54

Admin
Team lid
Ik heb net wel de feed bestanden (src/XF/Service/Feed) moeten vernieuwen - die waren ook aangepast door Zend!
En doordat Zend weg is waren er honderden servererrors........

Bovenaan Onderaan