Discussie Het verschrikkelijke ongeluk in Oss

Prutser

Vaak hier
Hoe triest ook wat er gebeurd is, er zijn altijd lui die er nog brood inzien.
En toch zullen er mogelijkheden zijn voor de gedoemde stints, al is het voor en op, privé terrein.

De Touwtrein(Melex personentrein)is een knap alternatief, maar de aanschafprijs zal ook aanmerkelijk hoger zijn, wat weer een belemmering voor de wat kleinere kinderopvang zal zijn.

Maar wat ik niet begrijp, dat er nu veel gebreken aan de stint ontdekt worden, hoe kan het dan zijn dat ze toch op de weg waren toegestaan.
Of was die hele keuring in 2011 een wassen(ondeskundige)neus! Ik verbaas me nergens meer over!

Laatst bewerkt:

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Nieuwe ontwikkelingen, ik vermoed dat de fabrikant op de achtergrond meespeelt:

Kort geding kinderdagverblijf om stint

ALMERE (ANP) - Kinderdagverblijf Het Kinderstraatje in Almere begint een rechtszaak tegen
minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) over het weren van de stint van de openbare weg.
Dat bevestigt jurist Werner van Bentem na berichtgeving door de Telegraaf.

Van Bentem laat weten dat tot een kort geding is besloten omdat de minister bij het besluit over de stint niet ,,zorgvuldig genoeg'' heeft gehandeld.
,,Verder vinden wij dat de minister bij het maken van een afweging onvoldoende rekening heeft gehouden met de belangen van mensen en organisaties.''
Van Bentem doelt onder meer op zijn cliënt, de eigenaresse van het Kinderstraatje. Van Bentem laat weten dat de eigenaresse geen rijbewijs heeft en op hoge kosten van het vervoer van de kinderen wordt gejaagd als ze de stint niet meer op de openbare weg mag gebruiken.

Bron

Ik vraag mij af of ouders, ingeval de Stint toch weer de weg op mag, hun kinderen nog willen toevertrouwen aan dat ding?

Gstrings

Bekend gezicht
Ze weten van gekkigheid niet meer logisch en reeel na te denken, en zoeken een scapegoat... idd, zou je niet moeten willen als ouder dat je kinderen nog in zo'n ding gaat, maar daar gaat t niet om. Tis weer een geld&macht-spelletje... Waar gaat t nog om, soap zet zich voort en iedereen draagt zn zeepje bij...

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Verongelukte Stint vier keer gerepareerd, volgens fabrikant 'niets bijzonders'

De binnenkant van een Stint ANP

De Stint die in Oss werd aangereden door een trein, is in ongeveer anderhalf jaar tijd vier keer gerepareerd. De fabrikant van de elektrische bakfiets bevestigt dat na berichtgeving van De Telegraaf. Het bedrijf zegt dat dit geen opvallende reparaties waren en ziet geen verband met het ongeluk.
Het voertuig was sinds de zomer van vorig jaar in gebruik, zegt de fabrikant Stint Urban Mobility. Sindsdien werd de accu drie keer vervangen. De batterijen gingen steeds opnieuw kapot vanwege een productiefout. Daarnaast werd ook de gashendel gerepareerd. "Dat ging om iets kleins. Een veertje of zo", zegt het bedrijf.
Scooters hebben ook geregeld technische mankementen.
Woordvoerder Stint Urban Mobility​
Het bedrijf zegt dat Stints geregeld gerepareerd worden, al is vier keer in anderhalf jaar vaker dan gemiddeld. "We denken echter niet dat dit met het ongeluk te maken heeft", zegt de woordvoerder. "De Stint staat bekend als betrouwbaar. Scooters hebben ook geregeld technische mankementen."
Bij de aanrijding kwamen eind vorige maand vier kinderen om het leven. Een kind en de begeleidster die de Stint bestuurde, raakten zwaargewond. Uit het onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) naar het ongeluk, kwamen twijfels naar voren over de constructie van de elektrische bakfiets.
Minister Van Nieuwenhuizen besloot de Stint daarop voorlopig te verbieden. De fabrikant vindt het verbod te voorbarig en wil met het ministerie om tafel.
Model niet onderzocht
De inspectie heeft de Stint die in Oss in botsing kwam met een trein nog niet onderzocht. De elektrische bakfiets staat nog voor onderzoek bij het Nederlands Forensisch Instituut. Wel heeft de ILT alle gegevens over onderhoudsbeurten en reparaties ontvangen. Het onderzoek is nog in volle gang.
Na de eerste fase van het onderzoek naar het ongeluk rezen bij de inspectie twijfels over de technische constructie van de Stint. Volgens de ILT kan een van de stroomkabels loslaten door oververhitting of als de gasveer afbreekt. Omdat de handrem niet krachtig genoeg is, is het in die gevallen onmogelijk op tijd af te remmen, aldus de ILT.

Bron

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Geloof ik ook weer niets van. vier keer terugsturen niets bijzonders?? Ik vind dat echt wel veel.

Ron01

PcSave - computerhulp voor de kleine beurs
De Stint an sich is geen slecht product, er is alleen gebruik gemaakt van inferieure chinese elektronica.
In mijn carriëre als elektronisch rolstoel mechanicus, heb ik heel veel storingen zoals bij de stint meegemaakt. Bijvoorbeeld: op de kermis liggen rubber matten over hoogspannings kabels, wanneer rolstoelen daar overheen reden gebeurde er vreemde dingen door de spanningspieken en vielen ze in storing of gingen ze er als een raket vandoor.
Het heeft allemaal met HF afscherming te maken, zowel Stint als de rolstoelleverancieren brachten een product op de markt, zonder enige kennis van HF instraling.
En zolang er bedrijven zijn die denken een goed idee hebben maar chinese rommel voor de besturing gebruiken, zal deze problematiek blijven.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Volgens mij is het niet alleen de inferieure chinese electrica, maar zeker ook de afwijkende bedieningsmethode. Deze werkt namelijk zo'n beetje net als een scootmobiel en dat zijn mensen niet gewend.
Het moet met eletronisch materiaal toch ook gewoon mogelijk zijn daar een normale rem op te bouwen, toch? Althans met dingen als een stint en een scootmobiel lijkt me dat mechanisch wel kunnen.

Op hol slaan moet gewoon niet mogelijk zijn. Als dat met HF afscherming te maken heeft, dan is dat sowieso het eerste waar men naar zou moeten kijken en zou dat ook aan wettelijk vereiste minimums moeten voldoen.
Chinese rommel is overigens niet altijd slecht. De meeste electronica (incl. componenten) kwam al uit Azië toen ik nog jong was. Ga je kijken naar Philips, die heeft in Shenzen een Chinees bedrijf wat gewoon alles namaakt. De iPhones worden daar ook gemaakt.
Dus het ligt er ook wel een beetje aan van welke producent het afkomstig is en welke kwaliteit er ingekocht wordt, want dat varieert in China net zo goed.

Probleem is dat men daar meestal het goedkoopst van wil en dan krijg je de rommel waar jij het over hebt. Zelfde met accu's van o.a. modelbouw die je daar koopt. Je merkt gewoon het verschil in kracht bijv. met een kwalitatief product met exact dezelfde capaciteiten.
Als je voor veiligheid gaat moet je zeker niet op electronica gaan bezuinigen.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Bovendien moet je er niet aan denken. indien dat langzame ding bij het oversteken van een weg aangereden wordt, terwijl er een tien kinderen in die slappe plastic badkuip zitten.

Ron01

PcSave - computerhulp voor de kleine beurs
Jullie hebben allemaal gelijk. Maar ik blijf erbij dat als elektronische componenten niet fatsoenlijk tegen HF en spanningspieken beveiligd worden, dit soort verschrikkelijke ongevallen blijven.
En ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit nooit meer gebeurt.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Helemaal gelijk in Ron01, daarom schreef ik ook dat er wettelijke eisen aan moeten komen. Want zo blijft het wachten op weer een probleem, misschien niet met een stint maar volgende keer met een scootmobiel of een rolstoel... ik hoop met jou mee dat zoiets nooit meer gebeurt.

Bovenaan Onderaan