Discussie Hoe en wat denken jullie over de komende Brexit

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
De Britten sturen nu ook een oorlogsbodempje naar dat gebied!

Waarschijnlijk niet @toska maar zeg nooit nooit. Het is wel erg opvallend dat de mensen juist over zo'n stukje in dat Ukraïne verdrag vallen en kort daarna ook kans bestaat dat die op basis daarvan hulp zouden kunnen vragen.
Vind het allemaal een beetje -te- toevallig. Het zou inderdaad echt toeval kunnen zijn maarja het breekt natuurlijk wel het vertrouwen in een veilige wereld weer een beetje af. Voor zover je al van veilig kunt spreken uiteraard.

De russen hebben een totaal ander economisch systeem en dat is door het westen onderschat. Daardoor hebben de russen een enorme legermacht kunnen opbouwen. Maar daar hield het niet op, rusland marcheert samen met china door de straten en heeft de kernwapens weer op scherp gezet. Amerika en europa proberen beide rusland in bedwang te houden, maar komen net met de luiers om de crisis uit wandelen. Kortom het is te laat, amerika heeft een achterstand en europa veranderd in een derde wereld land. We maken momenteel geen schijn van kans tegen de russen. hoe kan de wereld zo snel veranderen.

Kate

Enthousiast
Nu val ik midden in deze discussie en het is net zoals met een soap: handig om alles achter elkaar te zien en te lezen.
Dat heb ik gedaan en jullie hebben alles al gezegd wat ik zou willen zeggen. Ik lees dit soort reacties vele malen meer, en ik begrijp werkelijk niet waarom het hier zo clip en klaar kan staan, zonder dat er nadere uitleg nodig is.

Zijn wij nu zo slim hier (ja dus!), of hebben wij een regering met een heel laag intelligentiequotiënt. Vragen ze de verkeerde mensen voor een regering, wil niemand zijn handen branden aan de stommiteiten van zijn/haar voorganger, ik weet het niet. We zullen wel een paar dingen missen bij onze reactie, maar ik ben bang dat er maar één woord is waar het allemaal om draait: GELD!

We maken momenteel geen schijn van kans tegen de russen. hoe kan de wereld zo snel veranderen.
We maken al lang geen schijn van kans tegen de Russen. Die hebben altijd al meer troepen gehad en meer tanks. Volgens mij worden die alleen tegen gehouden omdat ze zelf ook niets aan een nucleaire WO III hebben want dan is er niets meer om van te leven of op te wonen.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA DAAR IS ZE WEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!
WELCOME BACK KATE!!!:):):innocent::kissing_heart::sun::sun::sun:
En inderdaad, alles draait om GELD en MACHT!

Leuk bevonden: Kate
We maken al lang geen schijn van kans tegen de Russen.
Heel mooi dat je het met me eens bent, maar er zijn blijkbaar genoeg mensen die denken dat we wel een kans maken. Vandaar dat ze ook troepen bij de grens neer zetten. en dat gaan de russen dan ook weer doen. En zo loopt het alleen maar verder uit de hand, onbegrijpelijk.

Natuurlijk draait het alleen maar om geld, en de politiek zorgt ervoor dat het over geld blijft gaan. En daar gaan we weer, wie stemmen er dan op die partijen? Veel mensen vinden dat het anders moet, maar ondertussen stemmen ze wel op de partijen die het in stand houden, onbegrijpelijk.

Wanneer mensen proberen brussel te beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer brussel mensen berooft, krijgen ze een bonus.

Ja @Paul dat is inderdaad het probleem. Dat er nog teveel rondlopen die denken dat er misschien toch wel mogelijkheden zijn om van de Russen te winnen, of die al helemaal denken dat we ze wel aan kunnen.
Je zult natuurlijk wat tegengas moeten geven vanwege bepaalde zaken die ze doen, maar echt dreigen kunnen we niet, de Rus lacht zich eigenlijk kapot en doet toch wat ie zelf wil.

V.w.b. die stemmingen begrijp ik het ook niet, ik stem al jaren op een partij en dat is er een die nog nooit aan de macht is geweest. Er zijn mensen die dat ook niet willen. Nee geen Groenlinks en zeker niet Wilders want die roept zonder beleid en roepen kunnen wij zelf ook wel.
Maar zoals je zegt, de partijen die elke keer aan de macht komen, zijn elke keer hetzelfde en het gaat continue geen haar beter. Waarom blijven mensen er dan op stemmen?? Heb ik ook geen flauw idee van.
Kan me alleen troosten met het feit dat onze familie in elk geval uit mensen bestaat die niet op die partijen stemmen, maar daar red je hetn iet mee.

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
jullie hebben het over de omsingeling door de NATO van Rusland.
Een nieuwtje is het dan ook, dat het er naar uitziet dat Russische kernwapens op Cuba gestationeerd gaan worden..........

Tja dat was in de jaren 60 ook als tegen maatregel. Vind ik ook niet vreemd. Wat er aan het gebeuren is, is ook tegen alle afspraken met de Russen in, en dan vinden ze het vreemd dat de Russen boos worden?

Manta19

Nieuw lid
Eenvoudig vraagje . Wie startte WO1 en WO2 . En wie wil er nu een Europees leger ? en laten we ook niet vergeten Vicky - Frankrijk. De gebroken geweertjes politiek van Nederland dienstplicht afgeschaft 1996 . En sinds die tijd de defensie uitgave naar beneden. Engeland is destijds lid geworden om als tegenhanger voor Duitsland en Frankrijk op verzoek van o.a. Nederland dus als er een Brexit komt zou er ook een Nexit moeten komen. Dus ik ben tegen de Brexit en ook tegen de EU.

Laatst bewerkt:
Eenvoudig vraagje . Wie startte WO1 en WO2.
Dat is helemaal geen eenvoudig vraagje! Daar speelde behoorlijk wat aan vooraf zodat men bij WO 1 en de wijze van hoe afspraken toen gemaakt werden, men er bijna niet meer onderuit kwam. Mede veroorzaakt door economische blokkades van.... jawel, Engeland en Frankrijk!

WO2 heeft ook vele achtergronden. Na WO1 werd een wapenstilstand getekend, geen overgave! En als toen nadien niet Duitsland overal de schuld van had gekregen en kort nadien met name met buitenproportionele belachelijke herstelbetalingen en landjepik (bijv. Dantzig e.a.) en voorwaardes werd geconfronteerd, waren er ooit zoveel gefrustreerde Duitse Wo1 soldaten geweest die in WO 2 weer gingen meedoen. En had het misschien niet eens zover kunnen komen.
Het ligt echt allemaal niet zo eenvoudig als je denkt. Het gaat echt niet alleen om "wie schoot de eerste kogel".
Ik ben voor een Brexit, voor een Nexit, tegen een EU maar wel voor een EEG.

@Manta19 Je bent bekend met de geschiedenis merk ik al. WO1 en WO2 zijn de duitsers. Merkel en Juncker willen een europees leger, (de duitsers en de fransen) Het vichy regime regeerde tijdens de WO2 in frankrijk en de meeste werden vervolgd na WO2. Luitenant generaal hans couzy was een van de verantwoordelijke die in 1996 de dienstplicht liet afschaffen, en bij de val van srebrenica betrokken was. Engeland behoorde niet tot de eerste lidstaten van de europese unie, en in plaats daarvan richtte engeland de eerste vrijhandelassociatie op. Je bent tegen de brexit en ook tegen de EU, kortom je wil niet dat engeland uit europa stapt, maar je bent wel tegen europa, kortom dan sta je in het midden.

@Manta19 Je verhaal is ronduit tegenstrijdig te noemen, heb je door de geschiedenis ervan geen vertrouwen meer in (EU) ? En waarom zou je in het midden willen staan? misschien kun je het wat meer toelichten?

Je bent bekend met de geschiedenis merk ik al. WO1 en WO2 zijn de duitsers
Nee hoor. WO 1 waren het de Oostenrijkers.
Op 28 juli begon het conflict met de Oostenrijks-Hongaarse invasie van Servië (als gevolg van de moord op de Oostenrijkse kroonprins Frans Ferdinand de maand ervoor. Deze invasie werd pas gevolgd door de inval van de Duitsers in België en Frankrijk.
Maar het broeide al langer in heel Europa.

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Ja en nadat de Duitse treinen begonnen te rijden werden ook Duitse soldaten naar de grens met Servië gebracht om de uit Servië geworpen Oostenrijkse soldaten te steunen bij de hernieuwde aanval op de Serviërs, die toen het onderspit dolven!

Dat klopt, maar dat had weer te maken met wat ik eerder al omschreef, vanwege de manier waarop in die tijd een pact werd gesloten.
Duitsland en Oostenrijk hadden een samenwerkingspact ook v.w.b. oorlog. Dus toen Oostenrijk die oorlog begon, moest Duitsland wel Oostenrijk ondersteunen. En toen werd het gelijk een kettingreactie.

Nee hoor. WO 1 waren het de Oostenrijkers.
Voor de oorlog begon was het keizer wilhelm 2 van duitsland die zei : met de serviers moet afgerekend worden en wel zo snel mogelijk. Keizer wilhelm was verantwoordelijk voor de gespannen relaties tussen duitsland, rusland, frankrijk, groot brittannie. Na de moord op de kroonprins frans ferdinand gaf keizer wilhelm direct steun aan de oostenrijkers. Het is maar hoe je het bekijkt, maar keizer wilhelm was niet zo handig en verstandig in zijn beslissingen en dat maakt hem aanstichter. En daarom kun je duitsland in het rijtje van aanstichters zetten ook al is het met oosterijk begonnen. Het eindresultaat is een hele hoop doden en keizer wilhelm krijgt asiel in nederland.

Bovenaan Onderaan