• Piepcomp Support is een gezellig hulpforum met een voortreffelijk team experts en een actieve community,
    om je te helpen met problemen in jouw computer.
    Voor traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer kan jij hier hulp krijgen.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna gratis van de beloofde hulp en de mogelijkheden die dit forum biedt.

Spreuk Hoe er vroeger over het geloof gesproken werd, voor 31 mei.

Kate

Senior
Lid geworden
18 aug 2017
Reaction score
1.025
Punten
113
Leeftijd
79
Kernachtig kort stukje, waarin men over het geloof zijn zegje deed.

Moeder zei: "Ik geloof wel in God, maar niet in zijn grondpersoneel".
Gesprek tussen oma en kleinkind: "Ik geloof niet in God" zei de kleine, maar oma zei: "Maar God gelooft wel in jou".
In Deventer hangt boven een oude apotheek een Romeinse spreuk, en vertaald staat er: "Vertrouw op God, maar neem wel uw medicijnen in!"
Opa had zijn eigen opvatting over kerkgangers: "'s Zondags Vroom en doordeweeks Dreesmann"

Dit komt van iemand uit Buren: "In de kerk zitten zondags meer ellendelingen dan zendelingen" , Een krasse en verbitterde uitspraak!

In een gezin met 9 kinderen werd wel eens geklaagd over de plaats aan tafel, waarop moeder zei: Als je later zo'n plekje in de hemel hebt, mag je blij zijn"

Vader had het niet breed en als iemand iets voor hem had gedaan, zei hij: "God zal je lonen, want ik kan het niet"
En deze is voor een lid van een koor, dat weet dat er vooral bij kerkkoren altijd gedoe is: "Als de duivel in de kerk komt, komt hij eerst op het koor"

Bron: het boekje 'Mijn vader zei altijd', geschreven door Jaap Toorenaar.

Husky

Bekend gezicht
Lid geworden
5 apr 2017
Reaction score
26
Punten
0
Leeftijd
54
Ik geloof in GOD sterker nog ik weet 100% zeker dat HIJ bestaat en allles regelen kan over al wat er maar bestaat, of dat nu hier op Aarde is of elders in dit heelal of in een ander heelal......voor GODEN geld: "wat niet kan is nog nooit voorgekomen......" alleen al bij de gedachte dat jij niets kunt bedenken wat voor GOD onmogelijk is om te doen of regelen is al zoiets van het niet kunnen begrijpen hoe oppermachtig Goden wel niet zijn..... een mens kan dat niet bevatten...... dus geloof want ik weet het zeker....als GOD dat wil gebeuren er geen ongelukken meer en is er vrede op Aarde...... en HIJ kan echt iedereen genezen als HIJ dat wil. Dus zoals men zegt ga met GOD !!!

Dotchiejack

Gevestigd lid
Lid geworden
23 mei 2018
Reaction score
185
Punten
43
Op "ellendelingen zendelingen" hebben we hier een variant.
Dat zijn er die achter de pilaren sch**ten en het op de heiligen steken.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
298
Punten
0
Website
www.satellitefun.org
Tja, voor jou een weet!!:)
Voor mij ook maar schijnbaar had er toch nog iemand een paar noten kunnen zingen voordat iedereen de kerk uit was. 🤣

Mooi om te zien dat er nog mensen zijn die nog op een dusdanige wijze in God kunnen geloven als Husky doet, daar heb ik wel respect voor als men dat in deze tijd kan.
Ik zelf geloof eerder in het "ietsisme" (er is iets maar ik weet niet wat maar in God geloof ik niet) en zelfs daar ben ik al vanaf aan het vallen richting atheïsme.
Maar ieder het zijne, zolang we maar respect voor elkaar hebben.

Bovenaan Onderaan