Vraag Hoe plaats ik een bewegend GIF-bestand in MS-Word of MS-Powerpoint?

HansGU

Gewaardeerd
Gewaardeerd lid
Kan iemand me vertellen of dit wel mogelijk is en zo ja, welke stappen ik moet volgen?

HansGU

Gewaardeerd
Gewaardeerd lid
Mijn hemel... komt op mij tamelijk ingewikkeld over :neutral: Bovendien ben ik niet goed in Engels dus ik laat het maar zitten, zo ontzettend belangrijk is het nou ook weer niet.

Veng

Gevestigd lid
Bekend gezicht
Ja. Blijkbaar heeft MS er niet in voorzien om animated gifs te tonen. Alleen het eerste frame.

ArtstudioG

Gevestigd lid
In MS Word kan je inderdaad geen gifs actief zetten, in MS PowerPoint echter wel. Je plaatst het gifje zoals een foto en bij de voorvertoning of vertoning gaat het gifje werken.

HansGU

Gewaardeerd
Gewaardeerd lid
In Powerpoint spreekt men over dias, valt een bewegende GIF ook in die categorie?

ArtstudioG

Gevestigd lid
Een dia in PowerPoint is een ander woord voor pagina. Je kiest voor "invoegen" … afbeelding en plaatst die ergens op je blad (oftewel dia). Wanneer je dan kiest kiest voor "diavoorstelling" zal je zien dat het gifje zijn werk doet.

Dotchiejack

Gevestigd lid
In Word,Excel en Powerpoint kan je het ActiveX element Microsoft Web Browser gebruiken om een animated gif weer te geven.
In bijlage een word voorbeeld en een plaatje.
Om te testen het plaatje in uw C schijf plakken, de code verwijst nl naar C en de naam van het plaatje.
Code:
 WebBrowser1.Navigate "C:\gargamel.gif"
In een Mac werkt het niet, je kan geen ActiveX elementen gebruiken in Office for Mac.

Bijlagen

HansGU

Gewaardeerd
Gewaardeerd lid
@ ArtstudioG
@Dotchiejack

In PowerPoint is het me na wat zoekwerk gelukt maar...

Het is nu zo dat ik wel een pagina heb met een gif, maar het plaatje start niet meteen bij het openen van het PowerPoint bestand. Daarvoor moet ik na het opstarten eerst nog op het plaatje zelf klikken, is dat normaal?

Dotchiejack

Gevestigd lid
Ik heb geen idee, zelf gebruik ik PP niet.

ArtstudioG

Gevestigd lid
Hans, wanneer je in de weergave kiest voor "diavoorstelling" zou het wel ineens moeten opstarten. Een powerpoint-bestand (pptx) is eigenlijk een ontwerp voor een powerpoint-show (ppsx). Sommige dingen, waaronder gifjes, worden pas actief in het eindresultaat = diavoorstelling.

ArtstudioG

Gevestigd lid
Rechtsonder in PowerPoint in de grijze balk zie je "notities" staan met daarnaast een viertal symbooltjes … het rechtse is de diavoorstelling

Bovenaan Onderaan