Iemand hier die fiscalist/belastingadviseur is?

Ha mensen,

Na een lange tijd weer eens ingelogd op mijn account (af en toe keek ik wel eens offline rond) in verband met een brandende vraag: is er iemand hier met praktijkervaring als fiscalist of belastingadviseur?

Momenteel studeer ik fiscaal recht en zou graag wat meer inzicht willlen krijgen in hoe het er nou toe gaat in de praktijk (werkuren, bonussen, arbeidsvoorwaarden) en hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn fiscale kennis niet outdated raakt met de al maar snel ontwikkelende wetgeving (evt. een development program aangebodend door een werkgever).

Daarnaast zou ik het ook zeer op prijs stellen als er leden zijn die hun ervaringen met belastingadvieskantoren willen delen of uberhaupt iets te vertellen hebben over het belastingrecht!

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Belastingrecht is een verhaal apart.
Ik heb een kennis gehad die als fiscaal adviseer gestart is in 2008. Na een jaar of 4 hield ze er mee op. Het probleem is dat je voldoende klanten bij elkaar moet hebben omdat je aangifte software en certificaten op orde moeten zijn. Kost altijd weer een bak geld. Dus voldoende klanten en de nodige uren maken.
Op een gegeven moment kostten alle abonnementen etc. te veel en waren er niet voldoende klanten om dat vol te kunnen houden voor haar. Maar zij deed wel hoofdzakelijk aangiftes, niet veel anders.

Verder weet ik er niet zoveel van. Ik laat mijn aangiftes altijd invullen door een belastingadvieskantoor waar ik al jaren klant ben. Die hebben ook de benodigde software zodat ze alles van voorgaande jaren kunnen zien, evt. zaken veranderen nog na het doen van de aangifte indien nodig en dat soort dingen.

Maar wie weet zitten er hier nog wel die wel verstand van zaken hebben.

tfj

Bekend Gezicht
Lid geworden
9 nov 2019
Leeftijd
21
Dus als ik het goed heb had jouw kennis een eigen belastingadvieskantoor opgestart als ondernemer?

Laatst bewerkt door een moderator:

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
A.u.b. geen hele berichten quoten, nergens voor nodig en maakt dingen onoverzichtelijk. De reageer knop is voldoende. ;)

Ja mijn kennis zat in een uitkeringssituatie en heeft van daaruit een belastingadvieskantoor opgestart als zzp'er. Ik zou geen andere manier weten dan als ondernemer om een belastingadvieskantoor op te starten.
Ja zwart, maar dan ben je dus ook geen kantoor. :D

Bovenaan Onderaan