Peiling Ik heb de laatste dagen het een en ander optimaler gemaakt - is deze site in jullie ogen ook sneller geworden

Ben je het eens of oneens met onderstaande stellingen:

• Nee, ik bemerk er niks van (Mobiel)

Votes: 0 0,0%
  • Hoepel toch op met al die vragen

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    12
  • Deze peiling sluit op: .

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Het gekke is dat ik dal gedaan heb, maar kreeg een witte pagina.

Ik heb ondertussen het idee, dat het misschien wel mogelijk wordt, als het NCF ook de versiesprong naar 2.1.0 maakt.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Zou kunnen, geen idee. Vandaag gaat het trouwens weer normaal met de snelheid.
Dat is een beetje het nadeel, je kunt dat nooit goed testen want er kunnen allerlei zaken onderweg ook van invloed zijn.
Voorbeeld. Gisteren zowel Xs4all alsook Online glasvezel kregen uploads naar 3 servers in 2 verschillende datacenters in Duitsland niet hoger dan pak hem beet 768 KB/s. De download ging raar genoeg wel met juiste snelheid.
Dat is normaliter veel hoger. Met Ziggo kreeg ik er zonder problemen mijn max. snelheid van 2,35 MB/s naar toe gejast.
Andere DNS proberen maakte zowel in hun als mijn geval niets uit.
Dan zit zoiets dus ergens bij die 2 providers, misschien ergens een ddos aanval op een router onderweg. Waarom het dan download wel goed gaat met snelheid en upload niet, is mij een raadsel.
Gezien het via mijn provider wel perfect ging is te concluderen dat het niet aan de servers lag.

Zoiets kan dan ook met een forum gebeuren. Verschil in routing, browsercaching, hickups op het netwerk onderweg. Dat maakt het soms echt moeilijk om het goed te kunnen onderscheiden. Temeer daar het meestal om verschillen in snelheid gaat die met de huidige internet snelheden sowieso al bijna niet merkbaar zijn.
Wil je dat echt goed merken, zou je eens met een 8 mbit abo moeten gaan vergelijken, dan is dat waarschijnlijk veel beter te zien.

En met een perfect lopend netwerk, kan iets ook sneller lijken te gaan, terwijl er eigenlijk niets verandert is aan de software of caching. Dat is dus wat het moeilijk maakt.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Ik heb het idee dat het voor de mobiel wel trager is geworden.

Dotchiejack

Gevestigd lid
Er gaat dan een aantal oranje strepen rechtsboven lopen
@ Kate had ik ook, ik dacht dat het aan mijn internet verbinding lag.

ShadyAngel

Gevestigd lid
Zou kunnen dat het wat trager is geworden want ik heb vandaag al een paar keer een oranje balkje rechts bovenaan gezien maar dat is bijna even snel weer weg. Misschien dat het hiervoor ook al zo was maar ik er niet op gelet had.

Bovenaan Onderaan