• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Hulpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Gesloten Ik maak rare dingen mee en vind dat niet leuk.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Ik hou al een aantal dagen Resource usage op de server in de gaten.

Dit forum had op momenten veel CPU-kracht en geheugen nodig.

Origineel had ik de Antagonist Redis cache geactiveerd - op dezelfde wijze als het ander XenForo forum wat ik beheers.
Dat forum gebruikt een 30 to 40 MB werkgeheugen gemiddeld en dit forum gebruikte meer dan 200 MB werkgeheugen.

Gisteravond heb ik op mijn server de Anatagonist Redis cache compleet gedeactiveerd en meteen daarop dat dit forum ook naar een 30- tot 40 MB werkgeheugen gemiddeld ging.
Ik heb het gevoel dat er op de server van dit forum iets niet goed geconfigureerd is.

Ik heb dit verhaal onder de titel Not Happy ook op het forum van Antagonist gepost.

DonWoozy

Bekend gezicht
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
45
Punten
28
Hey Abraham, dat is inderdaad wel heel raar en je bent zeker dat op het andere forum die cache wel echt actief staat? Zo op het eerste gezicht zou je bijna zeggen van niet maar ik neem aan dat je dat gechecked hebt ;-)

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Natuurlijk staat die op de andere server helemaal goed geconfigureerd.
Zowel in het cofig-bestand als in PHP, net zo als dat op mijn server indem dito het geval was en in eerste instantie ook zonder meer werkte.
Maar daar is dus verandering in gekomen, een verandering die ik niet kan verklaren.

erikdenhouter

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
73
Punten
28
Leeftijd
62
Maar daar is dus verandering in gekomen, een verandering die ik niet kan verklaren.
Niet door mij verklaard vanwege niet ervaring, maar onthou voor de toekomst wel dat het optrad direct nadat je dat WP uitstapje deed.
"Ik blijf het toch zegge hoor..." (Maar ik zal er verder over zwijgen)

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Hallo @erikdenhouter - die vlieger gaat niet meer op.
Het huidige forum is na het WP-debakel opnieuw aangemaakt.

erikdenhouter

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
73
Punten
28
Leeftijd
62
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Zulke gedachten blijven mij bij zolang er geen andere verklaring is, sinds jij zegt dat je een gelijke configuratie hebt als een andere site.

Ik las dat topic op Antagonist, en als enige middel lijk je dit te hebben: monitor het RAM gebruik met 'ps aux' via SSH. Geen idee wat dat impliceert, maar als het geen privacy schendt (?) kan je hun dus de resultaten voorleggen.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Hoi Erik, ik draag alle kosten voor dit forum.
We hebben een poosje op het duurste abonnement gedraait, dus twee processoren en 2GB werkgeheugen.
Maar bij verlenging heb ik gekozen voor het middelste abonnement, waarop dit forum al eerder draaide, één processor en 1GB werkgeheugen en 125 MB cache voor Redis.
Want om meer dan driehonderd euro op jaarbasis te gaan betalen, daar had ik ultimo geen zin in.

Die Redis cache is dus extra - het NCF heeft een goed werkende cache en ik heb geen enkel antwoord gekregen waarom op mijn server Redis uiteindelijk via het normale werkgeheugen werkte!

Ergo, je hebt vermoedelijk mijn laatste antwoord ook gelezen, dat betekent volgend jaar absoluut een andere host!

gouwepeer

Vaak hier
Lid geworden
4 okt 2016
Reaction score
159
Punten
43
Leeftijd
43
Website
www.gouwepeer.nl
Met 1GB werkgeheugen zal een verbruik van ruim 200 MB geen kwaad kunnen. Het verschil kan eventueel in verschillende add-ons zitten. Maar aangezien de klachten na het gebruik van WP zijn begonnen heb ik het idee dat WP dan ook de mogelijke oorzaak kan zijn. Is het .htaccess bestand misschien gewijzigd door de WP installatie?

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Voor de zoveelste keer, nadat het geval met WP afgehandeld was, is in een ander domein XF opnieuw geïnstalleerd en is daarin het oude forum in geïmporteerd.
Dus WP heeft er niks mee te maken, het .htaccessess bestand is standaard zoals ook in de vorige versie.
En de add-ons kunnen op geen enkele wijze in verband worden gebracht met wat er op de server gebeurde.
Want alleen de importers en SE9 Mediasites zijn geïnstalleerd.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Wegens wat ik hier boven schreef is het mij nog steeds eenraadsel waarom Antagonist's Redis van het normale werkgeheugen gebruik maakte en daardoor ook deels het forum dwarszat!

gouwepeer

Vaak hier
Lid geworden
4 okt 2016
Reaction score
159
Punten
43
Leeftijd
43
Website
www.gouwepeer.nl
Misschien handig om mijn gegevens te vergelijken. Hopelijk kan je daar iets meer informatie uit halen.
Ik heb hetzelfde pakket bij Antagonist, en deze zit ook nog op dezelfde server.
Op mijn pakket staan 2 XF fora geïnstalleerd waarvan 1 met de Redis Add-on (van Xon). Verder heb ik ook "Live Content" (ook van Xon) op gouwepeer.nl staan wat ook van invloed zal zijn op mijn gegevens.

Bijlagen

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Asjeblieft: