• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Hulpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Gesloten Ik maak rare dingen mee en vind dat niet leuk.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Xon's Redis Cache geïnstalleerd en ja hoor, de CPU op de server had daar weer problemen mee.
Dus voor de komende 24 uur is de CPU weer gereduceerd.

erikdenhouter

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
73
Punten
28
Leeftijd
62
Er is een forum voor alleen die cache:

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Redis van Xon maakt gebruik van de Redis Cache van Antagoinist.
Het gaat niet om het draaien van Redis, het gaat om het installeren ervan, die de processor strest.

Binnenkort is de verwachting dat er een update naar XenForo 2.1.4 komt.
Dan zal de CPU weer volkomen in de stress schieten, verwacht ik.

Maar dan hou ik ook de server van het NCF in de gaten met dezelfde update.
Mogelijk dat dit hele vreemde verschillen gaat opleveren.

In het allereerste begin dat dit nieuwe forum draaide, waren de snelheden enorm, 99 voor desktop, 89 voor mobiel.
Prachtig was dat.
Maar door alle problemen sinds 12 augustus, is desktop nu 94 (echt niet slecht) en de mobiele snelheid is gezakt naar 63, miserabel vergeleken met het eerste nieuwbegin.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Alleen vanwege een Add-on:

Your site has been limited within the past 24 hours
CPU resources were limited for your site​
I/O usage resources were limited for your site​

M

Mr. Jinx

Xon's Redis Cache geïnstalleerd en ja hoor, de CPU op de server had daar weer problemen mee.
Dus voor de komende 24 uur is de CPU weer gereduceerd.
Nee zo erg is het niet.. het betekent dat er de afgelopen 24 uur iets is gebeurd waardoor je tegen de limiet aan bent gelopen.
Dat krijg je al snel als je een add-on installeert. Er wordt dan in korte tijd veel I/O en CPU gevraagd.
Dus alleen op dat moment had je even een tekort aan resources.
Dat wil niet zeggen dat je site dan voor 24 uur gestraft wordt!

Overigens is denk ik jouw beeld van wat Redis kan doen ook niet helemaal correct.
Met Redis worden bepaalde bewerkingen vanuit cache memory op een slimme manier uitgevoerd. Je praat dan over winst van tientallen tot honderden milliseconden in het serveren van php.
De winst ga je pas echt merken als je veel bezoekers tegelijk hebt (honderden). Op dat moment krijg je enorm voordeel van Redis, je server wordt dan minder belast. Maar het is geen tovermiddel waardoor je site opeens veel sneller wordt.

De effecten van Redis ga je nauwelijks meten met online tools als Pagespeed, die zijn gericht op optimalisatie van html / javascript en browser cache.
Je praat dan al snel over een pagina laadtijd van seconden.
Dat je nu opeens andere waardes krijgt bij Pagespeed kan ook komen omdat ze weer nieuwe functies / algoritmes hebben toegevoegd.
Bij mijn site is mobiel ook dramatisch volgens die test.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
CPU resources were limited for your site​
You have reached entry processes (number of simultaneously running php and cgi scripts, as well as cron jobs and shell sessions) limit 157 times​
I/O usage resources were limited for your site​

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Grafische weergave Resource Usage overview over de hele dag van 1 september 2019:

erikdenhouter

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
73
Punten
28
Leeftijd
62
Ik heb weer met regelmaat dat een pagina bij de start van het laden 5 seconden rust (Desktop). Dat is al dagen weer af en aan. Soms is het er gewoon, soms niet.

Dit bericht plaatste weer onder de halve seconde.
Toch eens opletten of het met automatisch inloggen te maken heeft.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
CPU resources were limited for your site
You have reached entry processes (number of simultaneously running php and cgi scripts, as well as cron jobs and shell sessions) limit 157 times
I/O usage resources were limited for your site
Ik heb het idee, dat de CPU nu zo danig geknepen is geworden, dat gewone browsers tot nu toe al vier keer vandaag de CPU gestrest hebben.

Ik zelf heb thans het ene moment een supersnel openende discussie en dan weer een met vertraging.

erikdenhouter

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
73
Punten
28
Leeftijd
62
Als ik een half uurtje niet gereageerd hebt of pagina's geladen, dan moet ik wachten op de eerste reload, maar als ik direct daarna doorga gaat het vlot.
Mijn wachtwoord wordt niet door mijn browser onthouden, maar ik log wel automatisch in, waarschijnlijk omdat ik bij de start een maand geleden het vinkje heb gezet bij 'Mij onthouden'.
Wat ik probeer te zeggen is, dat het mij lijkt dat het opnieuw inloggen steeds de vertraging veroorzaakt. Ik ben daar niet zeker van, maar dit patroon zie ik toch vaker. Op zich niet zo heel erg, alleen even wachten na een tijdje weg geweest.

Bovenaan Onderaan