Discussie Ik piep ook maar eens, want ik vraag mij wat af?

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Ik kreeg elders een privé bericht over dit forum.
De schrijver meld: "Ik zie uitbreidingen in de sidebar waarbij ik me afvraag waar de focus van de homepage is komen te liggen."

Toegegeven, er is een uitbreiding van de sidebar gekomen, waarin vooral ook nieuwe rssFeeds getoond worden - met de bedoeling ook dat onderdeel van mijn forum wat beter te belichten.

Maar laat weten of jullie het eens zijn met de schrijver of oneens.

Kate

Enthousiast
Laat ik eens iets proberen, door mijn mening te geven.
Het hangt er van af wat je ziet als de focus van de homepage van dit forum. Wil je alleen computervraagstukken en dan in de meest uitgebreide zin, dus mét nieuws over ontwikkelingen, dan bekijk je de sidebar waarschijnlijk met een andere blik dan vele anderen. Maar inmiddels hebben we wel ontdekt dat er meerdere 'gewone' computerfora zijn en dat wij ons onderscheiden door iets meer te bieden.
En dat meerdere vind je terug in de thema's en onderwerpen, maar die moeten dan wel zichtbaar gemaakt worden op de homepage. En zo ook de rss-feeds. Ik vind het een goede aanvulling en je kunt nu eenmaal niet alles in de sidebar proppen.

Ik let er nooit op, maar dit is wel een gemakkelijkere manier om nieuwe berichten te zien, van allerlei vorm zoals Kate al schreef, dus leek mij ook wel een goede aanvulling.

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
De schrijver die mij eerder wat liet weten, vind dit forum nu een kerstboom en kermis.

Kate

Enthousiast
Ha, ik kan me die schrijver helemaal voorstellen! Degelijk, en een strak interieur met led-verlichting. En daar is helemaal niks mis mee.
Maar als ik naar dit forum kijk, zie ik problemen die vrolijk worden opgelost , eventueel, als de schrijver dat wenst, naast de kerstboom of in de draaimolen. En daar is ook helemaal niks mis mee.

De problemen waar computers soms mee opgezadeld zijn, vormen al een bron van ergernis en duistere krachten voor de TS-ers. En als ze dan het licht weer zien en alles werkt weer, ontdekken ze dat de kerstboom heel beschaafd is opgetuigd, en dat de kermisklanten keurige leden zijn.

Zie daar Piep in vol ornaat: "de wereldproblemen bespreken wij slechts, maar uw laptop-probleem lossen wij op".

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
De schrijver beweerd dat hij afgeleid wordt op dit forum.
Dat hij daardoor de titels van fora en discussies mist, iets waar volgens de schrijver de nadruk op moet liggen.

Kate

Enthousiast
Wel, dan kan ik intussen maar één conclusie trekken: de schrijver moet maar tevreden zijn met de titel 'bezoeker' bij dit forum.
Want om het een kermis te vinden, moet je toch al een keer in het hoge rad gezeten hebben, nietwaar, en vandaar uit komen dus zijn (ongevraagde?) bevindingen.
En ik geloof niet dat wij hem tevreden kunnen stellen vanuit onze kerstboom of vanuit het spookhuis. Want voordat je het weet, tuigt hij de boom af, of rijdt hij weg in een van onze botsautootjes!

Dus: ik vind het goed dat deze schrijver kritiek levert, maar ik wil wel gezegd hebben dat ik er niet om gevraagd heb.

De schrijver die mij eerder wat liet weten, vind dit forum nu een kerstboom en kermis.
Huh? Waardoor dan? Alleen door die zijbalk? Er is hier nog 0 te beleven van kerstboom en kermis. Kijk maar eens op mijn forum, daar is het nu nog een beetje rustig qua Sinterklaas, maar met Kerst wordt het nog leuker. Mijn gebruikers vinden dat gezellig en sfeerverhogend op een forum.
Dat zijn dus extra leukigheidjes die hier nog niet eens aanwezig zijn momenteel.

Dus hoezo wordt hij dan afgeleid zoals hij stelt? De nadruk moet op titels van fora en discussies liggen? Dat is toch ook het geval gezien de inhoud van het zijblok en gezien de grootte van het hoofdblok met alle forumtitels en discussies?
Wat wil ie dan nog?

Ik denk dat desbetreffende eens beter zelf een forum kan opzetten als hij zo goed denkt te weten hoe het moet. Maar dan dus wel zo straks en saai als hij het wenst, en dan ook zorgen dat hij voldoende gebruikers krijgt en aanwezig houdt als echt bezoekende leden.
Want zelfs het grootste computerforum van Nederland, Tweakers, ziet er standaard als een kermis uit om in zijn optiek te noemen, dus waar hebben we het over?
Daarvan zie ik hier totaal -niets- terug.

Opbouwende kritiek is prima, maar helaas slaat dit nergens op. Of is er soms nog een thema wat meer kermisachtig uit ziet? Ik gebruik nog altijd het zelfde thema als toen ik hier lid geworden ben een paar maanden geleden.

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
De schrijver in kwestie heeft wat betreft forumsoftware een uitgesproken mening, omdat hij het Subsilver thema van phpBB 3.0 het mooist vindt.

Toegegeven, dat thema had zijn merites. maar zit niet meer in de moderne phpBB versies.
Ergo, alles waarvan de vormgeving niet voldoet aan die oude vormgeving vind de de schrijver dus fout.
Op de een of andere manier zit hij dus vastgeroest in iets, dat steeds meer wordt uitgefaseerd, omdat al die fora die nog op phpBB 3. 0 en soms zelfs nog op phpBB 2.0 draaien, problemen met hun providers krijgen, omdat hun forum software niet geschikt is voor de PHP 7 versies.

Toegegeven, dat thema had zijn merites. maar zit niet meer in de moderne phpBB versies.
Dat klopt inderdaad, vond ik ook jammer. Maar ter vervanging kan men altijd nog het pro-silver thema nemen, lijkt er wel op. Dat heeft een kennis van mij ook gedaan.
Maar ja, als alles wat niet voldoet aan de oude vormgeving als fout wordt gezien, dan is betreffende niet serieus te nemen mijns inziens.
De tijd gaat vooruit en soms moet je gewoon afscheid kunnen nemen van iets wat je toch heel mooi vond. En dat op zoek naar iets wat weer je nieuwe goedkeuring draagt.
Het zoeken daarna kan ook een leuke bezigheid zijn.

Gstrings

Bekend gezicht
Ehm, ik ben weer even in town na fikse internettroubles, come back online en zowel een van de tofste leden terug én een kermis? het kan niet beter, gezien ik geen kerstboom heb zelf, ben ik heel erg blij en verheugd deze met alle glimmende en niet glimmende ballen en lichtjes en versiersels :) :D ik ga immers ook niet op ballet met een roze tutu terwijl ik eigenlijk legergroen en zwart leuk vindt omdat ik motorrijder ben en dan tutu's ga uitlachen op hun spitzen... (wat overigens zeer knap is, alleen je krijgt er wel lelijke tenen van...)
Het is juist idd anders en onderscheidend op vlakken, complimenten voor de mensen van het team die anderen helpen met vanalles! Thnx!:sun::party::idea:

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
@Gstrings schrijft: legergroen en zwart leuk vindt omdat ik motorrijder ben" - kijk dan maar eens naar de stijl CyBlack.

Kate

Enthousiast
Warempel, Petra je moet onderaan de homepage eens klikken op stijlenkiezer, en dan komt jouw keus voor CyBlack te voorschijn! Ik wist het niet, jij wel?

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Wat Petra schreef was even een bestaand iets aanpassen, een kleine uitdaging en oefening dus.

Gstrings

Bekend gezicht
hey hey mensen thnx nice nice anijs! t waren voorbeelden dat als je iets leuk vind daar beter kan gaan&staan :p maar ik zeg dingen wel eens ongelukkig met mijn expressies en dat is niet espresso noch koffie verkeerd hihi! thnx, ik vind groen een hele mooie en de shades of grey blue!
aanrader! met de shades of grey ineens wel een andere wereld, maar wel mooi! :)

Kate

Enthousiast
met de shades of grey ineens wel een andere wereld, maar wel mooi! :)
Hoi Petra, ja nu zie je het, je kunt vredig iedere dag een ander thema nemen! Wat een luxe, vind je niet? Verder schrijf ik je wel weer via de postberichten, dat is beter voor de privacy.

Maar laat weten of jullie het eens zijn met de schrijver of oneens.
De vlaggetjes en de online status zijn erg praktisch. Het is niet chaotisch maar toch gebruikt de schrijver de termen kerstboom en kermis.

@schrijver je kritiek is nergens op gebasseerd. Als schrijver is het de bedoeling dat je de band met de lezer probeerd te versterken, en als ik het zo lees hiero is je dat niet gelukt. Als je dat helder hebt kun je gaan schrijven.

porrelaar

Gevestigd lid
Ik ben niet degene die geklaagd heeft dat Piep op een kerstboom begon te lijken. Ik heb wel mijn bedenkingen geuit over de balken Online en Offline. Die zagen er eerst namelijk veel opvallender uit. Ze knalden je tegemoet. Wie niet (meer) weet hoe die balken er eerst uit zagen kan hier een kijkje nemen: Opgelost - Dubbel Online
Momenteel zien de vermeldingen Online en Offline er veel beschaafder uit. Waarvoor dank!

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Wat betreft die balken voor online/offline - ik schrok in feite er ook van, toen ik die balken zag, want te dominant.
Het bleek niet mogelijk die balken kleiner te maken, dus was de beste oplossing in mijn ogen die balken gewoon uit te schakelen.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Ik kijk niet in de Sidebar. Maar vind wel al die RRS feeds irritant, geen idee waar je die voor nodig hebt.

Voor de rest klik ik op Nieuwe berichten en kijk dan welke topics relevant zijn.

Bovenaan Onderaan