Vraag imx6x-std In netwerk overzicht. Wat kan dit zijn?

Korrigan

6-tiger met gebreken.
Lid geworden
19 jan 2019
Reaction score
84
Punten
28
Leeftijd
64
Hallo,
Ik zag vandaag in het netwerkoverzicht van mijn modem (fritzbox) dat er een apparaat met naam imx6x-std stond.
Nu zegt google dat dit een single computer is. Maar wat valt hieronder. Ik kan dat effe niet thuis brengen.
Ik heb hier ipads, iphones, laptops, scherm beveiligingscamera, omvormer zonnepanelen.
Maw wie/wat is imx6x-std?

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
158
Punten
43
Als ik erop op duckduckgo, dan krijg ik iets te zien als dit . https://www.nxp.com/products/processors-and-microcontrollers/arm-processors/i.mx-applications-processors/i.mx-6-processors:IMX6X_SERIES
Een processor als je het mij vraagt, en die zit dan weer in een computer, en vele andere apparatuur (tablet, telefoon, laptop etc.)
Verder geen idee, wellicht kun je van al je apparaten de mac adressen achterhalen. Om zo te kijken welke van je apparaten het betreft. Maar daar ben ik niet zo in thuis om het jou duidelijk uit te leggen.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.593
Punten
113
Leeftijd
65
Heb jij soms een Raspberry of Arduino erbij?

Korrigan

6-tiger met gebreken.
Lid geworden
19 jan 2019
Reaction score
84
Punten
28
Leeftijd
64
@Abraham54 , ik heb geen van beide.
@erikdenhouter , dat zou hem kunnen zijn. Ik heb een citroen met “connect nav “ , wifi. En die staat op nog geen 5 mtr van het modem.

erikdenhouter

Bekend gezicht
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
47
Punten
28
Leeftijd
62
Ik haalde het uit een vertaalde pagina:
(Ik krijg alleen de vertaalde versie niet hier, de forum software beschadigt hem denk ik)
Hier begint het in ieder geval mee: "De NAC Peugeot / Citroën heeft een N-type draadloze wifi-client die verbinding kan maken met een externe WiFi-hotspot"

Laatst bewerkt:

Korrigan

6-tiger met gebreken.
Lid geworden
19 jan 2019
Reaction score
84
Punten
28
Leeftijd
64
Het is idd de wifi van de auto. Net weer contact gemaakt.

Bovenaan Onderaan