Vraag In plaats van Linux Mint terug naar Windows 7

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
@Swake - wat jij daar schrijft heeft niks met de puur Nederlandse Windows versies te maken.

Als voorbeeld: zou het mogelijk zijn voor mijn Lenovo een Nederlands toetsenbord te krijgen, zou ik er hard over nadenken dat toetsenbord inderdaad te nemen.
Want in tegenstelling tot VS-Internationaal heeft het Nederlandse toetsenbord meer mogelijkheden en zitten bepaalde toetsen op een andere plek, (zoals het @).

Tot en met Windows 7 was het eenvoudig het Nederlandse toetsenbord, wat automatisch door Windows wordt geïnstalleerd - te verwijderen.
Want druk je dus Control + Shift in, dan wordt er van VS-Internationaal naar Nederlands gewisseld; na verwijdering van het NL toetsenbord heb je daar dus geen last meer van.

Anjo

Bekend gezicht
Goed, ik bemoei me er ook nog even tegenaan
Dat Ts geen pro kan downloaden bij MS zelf ligt aan het feit dat hij een windows 7 HOME versie gebruikt.
Je kunt de pro versie wel met mediatool krijgen door te zeggen dat je die wilt downloaden voor een ander machuine als waar je nu op werkt
Dan bij installatie kiezen voor schone install met data verlies en de pro licentie invullen.

V

Verwijderd forumlid 74

Met toetsenbordinstellingen begrijp ik welke indeling toestel de fabrikant van je toestel gebruikt .Als je een nieuwe laptop koopt staat dat op de verpakking genoteerd welke toetsenbordindeling de laptop heeft .
QWERTY nederlands toetsenbord heeft een andere indeling dan QWERTY VS
AZERTY België toetsenbord heeft ook een andere indeling dan AZERTY Frankrijk .
En dat gemak heb je als je een Linux distro gaat installeren, je toetsenbord indeling word automatisch herkend . Wil jij achteraf jouw toetsenbord combinatie aanpassen is dat mogelijk of je sluit een ander toetsenbord aan kun in Linux dan gaan Switchen , terwijl je in windows in het configuratiescherm altijd je toetsenbord moet gaan aanpassen .
Toetsenbordindeling - Wikipedia

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
@Swake: ik vind dat jij weer lekker off-topic bezig bent.
Dat in België de situatie anders is, is bekend - hier gaat het niet om Belgische Windows maar om een Nederlandse Windows.
En van Linux is de TS overgegaan op Windows 10.
Ik ben blij dat er geen betweter hier is, die ook nog eens gaat vertellen hoe het macOS gaat.

V

Verwijderd forumlid 74

@Anjo

Dat Ts geen pro kan downloaden bij MS zelf ligt aan het feit dat hij een windows 7 HOME versie gebruikt.
Dat begrijp ik niet helemaal . Als ik nu op mijn Windows 7 Home machine een Windows 10 pro volledig nieuwe kale installatie zou willen uitvoeren zou ik die volgens jouw uitleg op mijn windows 7 home pc die niet kunnen downloaden ?
Wat ik wel weet dat je een windows 7 home niet kan upgraden naar een Windows 10 enterprise en je een nieuwe kale installatie moet uitvoeren .
Met upgraden bedoel ik dan de upgrade uitvoeren vanuit windows 7 naar windows 10
Nieuwe kale installatie bedoel ik dan de computer opstarten met de installatie DVD of USB stick , schijf volledig wissen en installatie uitvoeren .

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Als je van Windows 10 Home naar Pro wil upgraden is dat heel simpel.
Je klikt Computer met rechts aan en kiest Eigenschappen.

In dat venster klik je dan op Meerdere onderdelen verkrijgen met een andere editie van Windows en dan krijg je de mogelijkheid om de Windows 10 Pro versie in te geven enz. en dan wordt de upgrade uitgevoerd.

Anjo

Bekend gezicht
Maar TS blijft dat bestrijden, ik deed t zelf ook wel op jouw manier Abraham.

Ik zocht naar een verklaring waarom hij denkt geen 10 Pro te kunnen krijgen.

En dat zou op mijn manier wel moeten kunnen

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Hij zal eerst de licentie binnen moeten hebben.
Maar mij ontgaat het waarom hij speciaal naar Pro wil, want voor zijn muziek hobby maakt het helemaal niks uit.

Anjo

Bekend gezicht
Meende gelezen te hebben dat Paul dacht dat pro de stabielste versie is en ik heb persoonlijk ook een ( onberedeneerbare en ws onterechte) aversie tegen Starter en Home editions

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Meende gelezen te hebben dat Paul dacht dat pro de stabielste versie is en ik heb persoonlijk ook een ( onberedeneerbare en ws onterechte) aversie tegen Starter en Home editions
Lol, dat is misschien ook de hoofdreden die Paul heeft?
Ergo: dus eigenlijk het gevoel dat je niet alles kan.........

Anjo

Bekend gezicht
Hier wel.
Heb in Home altijd vreselijk veel moeite om mijn netwerk goed te krijgenDat is over sinds Pro en /of Ultimate gebruik.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Hmmmm, dat is vreemd.
Ik gebruik 8.1 Pro.
Mijn Windows heeft één heel raar probleem, dat het één WLAN-adres niet kan onthouden - heel vreemd maar geen groot probleem!

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Gaat niet - is de WLAN in een eetcafé waar ik éénmaal in de week zit voor een biertje en lekker eten.
De ene keer heb ik wel mijn notebook bij me - dan ben ik van mijn werk daar naar toe gegaan.
De andere keer - zoals vanavond - neem ik alleen mezelf mee.

Black Tiger

Bekend gezicht
Heb in Home altijd vreselijk veel moeite om mijn netwerk goed te krijgenDat is over sinds Pro en /of Ultimate gebruik.
Dat is bijzonder vreemd want de netwerk instellingen zijn in Home niet anders dan in Pro of Ultimate. Ik ben dan wel eens nieuwsgierig naar wat je er niet goed aan kreeg. Maar da's misschien hier off-topic.

Paul

Bekend gezicht
Ik kon bij rakuten niet met paypal betalen en de rest visa enzo heb ik niet.

Dus ik laat het voorlopig bij deze versie.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Je kon niet met PayPal betalen - hoe zo niet?
Niet genoeg pegulantjes op je rekening of simpel op de verkeerde knop gedrukt - is mij ook een keer gebeurt.

Bovenaan Onderaan