Vraag inhoud geheugenkaartje

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
27
Punten
48
Als ik foto's laat printer met zo'n apparaat bij de drogist dan staan er méér foto's op het SD-geheugenkaartje dan dat ik in mijn toestel kan zien (of in de verkenner als ik het toestel aansluit) weliswaar maar 4 stuks van eerder dit voorjaar (eind april) maar ik vind het wel merkwaardig. Kennelijk zijn deze dus selectief niet echt verwijderd van het Sd-kaartje. Tussentijdse foto's tussen april en recent zijn wel gewoon verwijderd.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.593
Punten
113
Leeftijd
65
Staan er soms meerdere DCIM'S op?

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
27
Punten
48
er staat één D CIM map op het SD-kaartje in mijn fototoestel. Ergens eind juni is er een nieuwe map aangemaakt omdat de nummering moest doorlopen (zeg maar van P 110999 naar P 1110000. Achteraf herinner ik me dat - toen ik alle foto's veilig in de pc had - ik het kaartje geformatteerd heb en vervolgens maakt het fototoestel spontaan een nieuwe map aan met doorgaande nummering. Niet dat er problemen zijn (van verdwenen foto's of dat soort ellende) maar ik vond het merkwaardig. Ik denk dat het daar mee te maken heeft gehad. Bij die foto-machine kan ik geen "eigenschappen"of EXIf gegevens ophoesten.

Discovery Sjeng

Junior lid
Lid geworden
13 jun 2019
Reaction score
21
Punten
8
Leeftijd
63
Tja, ook geheugenkaartjes hebben niet het eeuwige Leven ,misschien eens een nieuwe aanschaffen.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
27
Punten
48
misschien hebben ze een leven ná dit leven als er nog oude foto's op staan.

Bovenaan Onderaan