Vraag Is er iemand die weet hoe ik Flight Simulator FSX moet installeren?

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Kennis van me had dit probleem ook. Hij heeft toen de cd's eens goed schoongemaakt met dreft. Daarna goed afspoelen met water en dan goed droog maken met een zachte doek. Daarna deden ze het weer.

Tip : Mochten ze het weer doen, maak er dan een .iso bestand van. Kun je nu ook proberen misschien lukt dat net nog wel en als dat geen fouten geeft kun je er nog een nieuwe cd van branden.

Kees74

Junior lid
De cd's geven geen probleem. Ook heb ik vis de nieuwsgroepen de sd's gedownload.
Maar bij allemaal gaat de installatie van start en dan voor er iets wordt weggeschreven stopt de zaak met een window:
Error 1610. De confergentiegegevens voor dit product zijn beschadigd. Neen contact op met het ondersteunend personeel.

Dan kan ik alleen nog maar OK drukken en alles is weg.

Groetjes uit mijn mooie dorpje,

Kees

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Om uit te sluiten dat het de cd-rom is zou je nog iets anders kunnen proberen.

Het iso bestand gewoon openen met de Windows verkenner. Als het goed is maakt hij er dan een virtuale drive van. Daarin kun je gewoon de bestanden benaderen. Probeer dat eens en dan van daaruit de setup uitvoeren, kijken of dat wel lukt.

Kees74

Junior lid
Ik heb drie fs's 1 maal deluxe edition, 1 maal de gold edition en een acceration. Plus nog 3 maal vis de nieuwsgroepen.
Allemaal geven ze hetzelfde resultaat.
Het zijn dus niet de cd's maar het zit ergens in de computer.
Welkom in de wereld van Bill Gates...…….

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Ja dat had ik gelezen, maar het kan jouw dvdlezer zijn. Je apparaat wat de cd's leest dus.
Vandaar de tip om het eens zonder dat apparaat via de iso's te doen.

Kees74

Junior lid
Ik heb al van alles geprobeerd. Ook dvd's die compleet op een HD staan. Resultaat, hetzelfde.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Wat ga je dan nu doen - over op FlightGear?

Kees74

Junior lid
Geen idee tot nu toe. Ik heb 2004 ook nog op de computer. Vlieg ik daar nog maar mee. Misschien komt er nog eens een update om FSX er op te zetten.

Groetjes, Kees

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Als je nog interesse hebt, ik heb iemand die meer thuis is in FSX eens gevraagd dit draadje mee te lezen en hij kwam met nog wat dingen die bij hem ook al eens tot oplossing hadden geleid.
Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat er een incompatibiliteit met de installer van FSX is, want de FSX installatie werkt gewoon op Windows 10 dus het probleem moet, zoals jij al schreef, toch aan je pc liggen, mede gezien wat je al geprobeerd hebt.

Daarvoor zou je deze tool kunnen gebruiken:

Dan is er nog een tooltje wat je nog eens zou kunnen gebruiken, heeft hem ook al eens geholpen om een installatieprobleem op te lossen.

Ik zal even de laatste regel van zijn antwoord quoten, want dat is makkelijker:
Als dit niet werkt dan wordt het allemaal wat gecompliceerder en het kan ook nog eens te maken hebben hoe W10 ooit is geïnstalleerd of werkt hij met een te hoge resolutie (DPI) die met een latere patch is opgelost, ets, etc.
Dus kortom, dan is het misschien makkelijker om FSX op een andere pc te installeren en daar op te vliegen.

Kees74

Junior lid
Reimage is een vreselijk programma waar je voor gewaarschuwd wordt.
Heb de virus en malware afgezet om het te draaien. Het werd er steeds door Malwarebyte uitgegooid.
Heeft weinig opgeleverd en reparatie alleen na betaling. Is dus gedelete.
Die van Microsoft geprobeerd maar FSX of flightsimulator staat er niet bij. Alleen Flight.

Dus weer niets opgeschoten.
Ik ga ook steeds meer denken aan een rigoreuze Windows update oftewel een reinstall.
Misschien gaat dat helpen. Alleen wanneer weet ik nog niet.

Groetjes,

Kees

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Reimage? Staat dat in een link van mij of zo?
Misschien kun je toch nog eens de stappen op deze pagina doorlopen:
Met name bij "problemen met windows installer identificeren" en dan vooral punt 1 en 2.

Misschien anders inderdaad een hele clean installatie van Windows 10, maar mijn forum collega vertelde dat bij een afgebroken installatie de FSX weer teruggerold wordt en dan kan het zijn dat de opsporingstool die ik voorheen noemde de fout niet kan vinden.
Het daardoor misschien wel handig om voor de zekerheid, als je niet gaat formatteren, eerst nog alles van FSX uit het register te halen, evt. middels CCCleaner.

Kees74

Junior lid
Ja, in je vorige mail bij het eerste adres helemaal onderin kom je bij Reimage.
Ik heb Ccleaner premium en zal eens kijken of het dan beter wordt. Bedankt.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Ah oke, je hebt gelijk. Hopelijk helpen een van de andere tips nog, een van de Microsoft links misschien.

Kees74

Junior lid
Hartelijk dank voor de inzet en de ideeen. Ik stop er nu maar mee. En bedank Abraham ook van mij.

Goed weekend

Bovenaan Onderaan