is zo'n VPN te vertrouwen??

' Naar aanleiding van een vloed van spam gisteravond en deze morgen zijn wij op zoek gegaan naar de schuldigen.
Daarbij stoten we op een IP adres dat door velen werd gebruikt van onze bezoekers.
Dit is dus een VPN en waarschijnlijk een gratis !
Maar (zoals al meerdere malen gesteld) : gratis VPN's zijn te mijden als de pest ... vaak doen ze niet wat ze beloven of erger.
Uitbaters moeten hun inkomsten ergens vandaan halen en meestal doen ze dat door het verspreiden van spam die op zijn beurt naar phishing constructies leidt. '

daarom zou het onbetrouwbaar kunnen zijn .....

Sowieso bieden VPN diensten voor veel gebruikers maar schijnveiligheid. Maar dat is een andere discussie (die hier al vaker gevoerd is ;))

' Naar aanleiding van een vloed van spam gisteravond en deze morgen zijn wij op zoek gegaan naar de schuldigen.
Daarbij stoten we op een IP adres dat door velen werd gebruikt van onze bezoekers.
Dit is dus een VPN en waarschijnlijk een gratis !
Maar (zoals al meerdere malen gesteld) : gratis VPN's zijn te mijden als de pest ... vaak doen ze niet wat ze beloven of erger.
Uitbaters moeten hun inkomsten ergens vandaan halen en meestal doen ze dat door het verspreiden van spam die op zijn beurt naar phishing constructies leidt. '

daarom zou het onbetrouwbaar kunnen zijn .....

Hoe gaat dat volgens jouw dan in zijn werk. (email wordt niet aan een ip verzonden)
Dat de gebruiker van een al dan niet gratis vpn mogelijk spam krijgt is heel goed mogelijk zijn gegevens zijn immers bekend
Maar als iemand via jouw systeem zijn eigen vpn gebruikt heeft het bedrijf die dat vpn aanbied niet jouw mail gegevens alleen je ip.

vpn kan handig zijn
maar uit veiligheids overwegingen vind ik het persoonlijk onzin

Hoe gaat dat volgens jouw dan in zijn werk. (email wordt niet aan een ip verzonden)
Dat de gebruiker van een al dan niet gratis vpn mogelijk spam krijgt is heel goed mogelijk zijn gegevens zijn immers bekend
Maar als iemand via jouw systeem zijn eigen vpn gebruikt heeft het bedrijf die dat vpn aanbied niet jouw mail gegevens alleen je ip.

vpn kan handig zijn
maar uit veiligheids overwegingen vind ik het persoonlijk onzin
een VPN kan handig zijn, maar één die GRATIS is .... daar heb ik toch mijn twijfels over, zelfs de zon komt niet meer gratis op!
iedereen mag/kan zijn mening toch uiten, vind je het onzin ... tja waarom niet ... waarom wel?
tijd om het topic te verlaten.
S6!

Laatst bewerkt:
jij geeft aan dat je veel spam krijgt doordat ander via jouw verbinding een gratis VPN gebruiken
ik snap niet hoe dat zou kunnen maar daar ga je verders niet op in.

Een standaard vpn (om niet betrapt te worden bij het illigaal downloaden) bied in principe geen bescherming behoudens het verborgen houden van je ip. ik vind het onzin om dat beveiliging te noemen.

je kan wel veiliger surfen via vpn maar dat is dan omdat de eigenaar een goede firewall heeft filters gebruikt en bepaalde onbetrouwbare sites gewoon onbereikbaar maakt
zeg maar je verbinding met kantoor om thuis te werken en toch in het netwerk te zitten

Gratis hoeft helemaal niet minder te zijn ik heb een free acount bij tunnelbear daar heb ik nog nooit spam van ontvangen
Je krijgt maar een klein beetje data maar dat is soms verdomd handig bij websites die filteren op locatie
op 1 of andere manier zijn technische specificaties van producten via de websites met een nederlans ip vaak niet bereikbaar of minder diepgaand dan met een duits af amerikaans ip.

Terug
Bovenaan Onderaan