ISO van bootable usb sticks

ShadyAngel

PCS Lid
Lid geworden
12 september 2018
Punten
113
Leeftijd
64
OS
Windows 11 Pro
Is er een programma waar ik een image/iso bestand van een opstartbare usb stick kan maken en terugzetten naar een andere usb stick.
Ik moet images/iso's van oude opstartbare usb sticks maken maar ik zou die op een externe harde schijf willen bewaren.
Welk programma is daarvoor aan te raden?
De meeste apps die ik vind kunnen alleen images maken van losse mappen/bestanden.

65bd29b516a64-Flash_dupli.jpg

1. master usb-stick
2. lege usb-sticks

Wow, die flash duplicator kennen wel buitensporige prijzen voor thuisgebruik.
Ik zal wel een softwareoplossing gebruiken, ik wil alleen image maken van een tiental usb-boot drives en die op een hardeschijf bewaren ipv alle drives te kopieren naar een andere drive.
Ik had eerst https://www.alexpage.de/usb-image-tool/ deze gebruikt. Het werkte wel maar duurde wel lang voor 29GB.
Image USB had ongeveer evenveel tijd nodig maar de app is overzichtelijker.
Image maken bijna 2 uur voor 29GB en herstellen ongeveer de helft.

@ShadyAngel : ik woon wel in je buurt ... 2100 deurne-zuid. en je hebt gelijk: buitensporige prijs! ik ben dan ook géén gewone gebruiker .... voor mij loont het wel !

de ' PassmarkTool ' is dan wel een geschikter oplossing, ook de clone-functie van Aomei BackUpper, vermits je daar instellingen kan wijzigen.

1:2 USB Stick Duplizierer/ Kopierer​

• Dupliceer of wis twee USB-stations tegelijkertijd, zonder een verbinding met een computer tot stand te brengen. Gebruik hiervoor deze onafhankelijke USB-duplicator.
  • Verwidjer en vervang een station terwijl via het andere station via asynchrone duplicatie nog steeds kopieerprocessen worden uitgevoerd.
  • Dupliceren van systeem en bestanden of complete stations p met deze USB-cloner
  • Wis USB-stations betrouwbaar met wismodi, die aan wereldwijde normen voldoen.
  • Bewaak de status van taken, om de voltooiing via het LCD-display te garanderen.
  • Algemeen
    • Type
    • Duplizierer / Löscher
    • Kleur
    • zwart
    • Verlichting
    • Statusled
    • Voedingseenheid
    • ja
  • Uitvoering
    • Intern
    • USB
    • Extern
    • USB
    • Overdrachtssnelheid
    • 1500 (USB) MBit/s
  • Overige
    • Specificaties
    • 2-fach
  • Aansluiting / interface
    • USB
    • 2.0
  • Fabrieksgegevens
    • Fabrikant
    • STARTECH.COM
    • Artikelnummer van de fabrikant
    • USBDUP12
    • Verpakkingsgewicht
    • 0.613 kg
    • RoHS
    • conform
    • EAN / GTIN
    • 0065030849944
  • kostprijs 163,60 euro
  • hier nog goedkoper https://www.bol.com/be/nl/p/externa...VEfO8MYAkDOTLi4bq-Bth_8e_qKrgBugaAnZxEALw_wcB

Ik heb zowel van aomei als easeus de backup en partitie apps, lifetime versies.
Kan je daarmee een bootable-usb image maken en terug zetten naar een andere usb-stick?
Ik heb van startech een standalone van 1 naar 2 gezien voor 150€ maar vind ik toch nog duur voor de misschien maar enkele keren gebruik. Ik kopiëer nu maar een tiental usb-sticks voor een kennis.
1 voor mezelf van de Aomei PE Builder met Backupper en Partition Master op 1 drive omdat het blijkbaar de PE builer niet meer lukt met de meest recente Aomei versies. Aomei heeft er ook geen oplossing voor momenteel.

@ShadyAngel : de clone-functie van Aomei BackUpper! probeer het maar es uit en eventueel de instellingen van de 'de clone-functie' aanpassen, indien nodig.
als je niet echt zin hebt om iets uit te proberen:

deze tool doet er ook wel een tijdje over ....
altijd uitvoeren als adminstrator, dito ' clone-functie van AomeiBU '

Laatst bewerkt:
De clone tool van Aomei herkent geen usb drives, net als die van EaseUS.

bizar .... of wel komt het doordat ik mijn pc opstart met een Aomei BU.iso. zou een verklaring kunnen zijn .... of dat mijn versie iets groter is:

65be2be1d6487-Schermafbeelding_2024-02-03_130353.jpg

succes nog ...

hier geen enkel probleem:
65be2e34905aa-ikunCGtUK4.png

1. is een ventoy stick
2. een gewone ordinaire stick

@ShadyAngel - waarom wil je de inhoud van USB-sticks als ISO back-uppen, als dat ook via Zippen mogelijk is,

Selecteer de inhoud van een USB-stick en klik dan met rechts erop en in het pop-upvenster klik je onderaan op Meer opties.

In het tweede scherm ga je naar Kopiëren naar en kies je voor Gecomprimeerde (gezipte) Map.
Na het comprimeren, kun je een naam geven aan de Map.

@Abraham54
Ik wil voor een kennis een collectie opstartbare USB sticks (van verschillende OS) op een (externe) harde schijf bewaren als backup en die vanuit de backup (terug) zetten naar een wederom opstartbare usb stick. Het zijn een 30-tal usb sticks die elk opstartbaar zijn maar met verschillende os en apps.

Ondertussen heb ik de verschillende app van Easeus en Aomei geprobeerd die ik bezit.
Aomei : Backupper en Partition Assistant (lifetime)
EaseUS : Todo Backup, Partition Master en Disc Copy Pro (lifetime)
Met de partitie apps kan je alleen data of systeem HDD kopieren. Geen opstartbare USB sticks
Met de backup app van EaseUS en Aomei lukt het alleen met een sector by sector clone.
EaseUS Disc Copy Pro lukt het wel een opstartbare USB te clonen naar een andere USB stick die ook opstartbaar is.
Maar ik probeer als die sticks op een externe harde schijf als backup te bewaren ipv van elke USB een 2e als backup te hebben voor als er een faalt.

zet die ' PassMark ' tool op je ssd/hdd met je aangemaakte iso's erbij, ... probleem opgelost me dunkt.
geen Aomei, geen EaseUS nodig.
door mijn zicht probleem heb ik blijkbaar niet alles gezien en gelezen. je zicht verliezen is niet echt plezant.

Opgelost.
Ik had nog een oude NVME-SSD van 250GB rondslingeren. Deze in een externe behuizing gestoken en daar al een aantal images opgezet samen met de passmark tool. Werkt goed, alleen wat meer tijd voor nodig.

1 voor mezelf van de Aomei PE Builder met Backupper en Partition Master op 1 drive omdat het blijkbaar de PE builer niet meer lukt met de meest recente Aomei versies. Aomei heeft er ook geen oplossing voor momenteel.
@ShadyAngel :
Aomei Partition assistant en BackUp lukt bij mij nog steeds in Aomei PE-builder:

65c157b35acec-aomei_pe_builder.png

bizar .... dat het bij jouw niet lukt. ik moet nu nog wel mijn Partition Assitant upgraden naar de nieuwe versie.

Laatst bewerkt:
@Hana
Ik heb dit probleem op alle pc's waar ik dit op geprobeerd heb, zo'n 5 tal.
Misschien een instelling of zo?
Ik heb hetzelfde probleem als ik bvb alleen een bootstick maak met Partition Assistant. Soms Aomei backupper ook maar niet altijd.
Ik vind die stick van builder makkelijk met al die andere apps erop.
Omdat dat probleem altijd maar terugkwam met bijna alle versies heeft de helpdesk september vorig jaar pe-builder aangeraden.
De laatste keer daq het lukte was in november vorig jaar.

Terug
Bovenaan Onderaan