JPG afbeelding met tekst kopiëren en plakken in Wordpad

cooper

PCS-lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reactiescore
61
Punten
188
Hello,

Ik heb een afbeelding gedownload van Facebook met tekst(jpg bestand) en wil die kopiëren en plakken in Wordpad.

Ik kan wel de afbeelding met tekst kopiëren en plakken in Wordpad, maar het lukt niet om de tekst op de afbeelding alleen te kopiëren en plakken in Wordpad.
Weet hier iemand raad mee hoe ik de tekst afzonderlijk kan kopiëren en plakken in Wordpad?
Het jpg bestand converteren naar een pdf of word file helpt ook niet.
De bedoeling is om deze Oekraïense tekst te vertalen naar het Nederlands in Bing translator.

grtz,
cooper
[url=https://postimg.cc/zLRFFY3n] [/URL]

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
8.048
Punten
323
Leeftijd
68
Een afbeelding kan je niet via plakken overbrengen, maar moet je invoegen.

Klik daartoe in Wordpad op de knop afbeelding en lokaliseer dan waar jij in je computer die afbeelding hebt staan,
selecteer die afbeelding en klik op toevoegen.

pinokio

PCS-lid
Lid geworden
11 mrt 2022
Reactiescore
103
Punten
193
Hij bedoeld de afbeelding niet maar wel de tekst abraham54,heb dit ook al meegemaakt zelfs in website,s dat je de tekst niet kunt kopieren en plakken,dit zijn eigendoms rechten vandaar dat je dit niet kunt, wel als je een middel hebt omdat te omzeilen?
Dit zo iets kunnen zijn voor de TS

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
8.048
Punten
323
Leeftijd
68
Je hebt gelijk en wat hij wil is dus de tekst uit de afbeelding te halen, maar dat is moeilijk volgens mij.
Daar heb je denk ik een fatsoenlijk fotoprogramma voor nodig om de tekst te extraheren.

porrelaar

PCS-lid
Lid geworden
22 aug 2017
Reactiescore
445
Punten
223
Je kunt het proberen via een online tool: https://www.imagetotext.info/nl/afbeelding-naar-tekst

Er wordt dan gebruik gemaakt van OCR (optical character recognition).

Ik heb dat even voor jou gedaan. Jouw afbeelding geüpload naar die website. De volgende tekst rolde eruit:

Який заголовок вашого життя у 2023 році? середа, 16 - 11 - 2022 Вперто незалежний виживає Анна, у 2022 році ви великий тиск. пережили 2022 рік приніс вам більше труднощів, ніж інші, але ви твердо стоїте за своїх близьких. У вас Достатньо сміливості, щоб протистояти викликам і перешкодам, Ви вже працюєте наполегливіше та сильніше, ніж усі очікували. Ви - опора вашої родини, і люди захоплюються вами за вашу стійкість і співчуття. Скоро для вас настане час, коли все стане краще, і доля подарує вам те прекрасне, на що ви заслуговуєте: мир, щастя і мрії, які здійсняться!

Jij wil die tekst graag vertalen met Bing Translator. Dat mag je zelf doen.
Ik liet de tekst vertalen door Google Translate, en die kwam met het volgende resultaat:

Wat is de headline van jouw leven in 2023?
Woensdag, 16 - 11 - 2022
De koppig onafhankelijke overleeft
Anna, anno 2022 sta je onder grote druk. overleefde 2022 bracht je meer moeilijkheden dan anderen, maar je staat stevig achter je dierbaren. Je hebt genoeg moed om uitdagingen en obstakels aan te gaan, je werkt al harder en sterker dan iedereen had verwacht. Je bent de steun van je familie en mensen
bewonder je voor
je veerkracht en medeleven. Binnenkort zal de tijd voor je komen dat alles beter zal worden, en het lot zal je de mooie dingen geven die je verdient: vrede, geluk en dromen die zullen uitkomen!

Geen volmaakte vertaling, lijkt me, maar het is wel duidelijk wat er bedoeld wordt.

cooper

PCS-lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reactiescore
61
Punten
188
Ik had het via mijn telefoon en dan via google translate app gedaan en de afbeelding gescand vanaf mijn pc, en daar kwam ongeveer hetzelfde uit.

Thanks.

Ik heb de Oekraïense tekst bijgesneden in Paint maar kon het niet plakken in Bing Translator.
Wat bedoel je precies met "ik had het via mijn telefoon gedaan" ?

De afbeelding gescand vanaf mijn pc ? Hoe is de afbeelding op jouw pc gekomen?
Grtz,
cooper

cooper

PCS-lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reactiescore
61
Punten
188
Je hebt gelijk en wat hij wil is dus de tekst uit de afbeelding te halen, maar dat is moeilijk volgens mij.
Daar heb je denk ik een fatsoenlijk fotoprogramma voor nodig om de tekst te extraheren.
Thank you.

Дякую ,

Het is niet zo ingewikkeld of moeilijk.
Ik heb de Oekraïense afbeelding opgeslagen in Paint en bewerkt.
Ik heb de afbeelding geselecteerd en de tekst bijgesneden.
Daarna ben ik naar de website met de volgende link gesurft.

https://www.imagetotext.info/nl/afbeelding-naar-tekst link naar website om tekst ui een afbeelding te halen .

Wij presenteren een online OCR (Optical Character Recognition) dienst om tekst uit afbeelding halen. Upload de foto naar onze afbeelding naar tekst converter, klik op Indienen en ontvang direct uw tekstbestand.

Er staan ook voorbeelden met 5 stappen zoals Javascript uitschakelen, de rechtse muisknop op de webpagina met afbeelding indrukken, en dan op de optie Print in de rechterkolom klikken,enz

De Oekraïense tekst wordt heel goed vertaald in Bing Translator van Microsoft.

grtz,
cooper

.

cooper

PCS-lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reactiescore
61
Punten
188
Aan porrelaar,
Bedankt voor de hulp.

De aangeduide link werkt prima en ik kon heel snel zonder moeite de tekst uit de afbeelding online laten uitvoeren.

grtz,

cooper

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
3.035
Punten
323
"ik had het via mijn telefoon gedaan" ?
Ik heb op mijn telefoon de google translate app, en hier kun je geschreven tekst laten vertalen (die je in een krant of iets dergelijks ziet) Je moet er dan een foto van maken en dan wordt de tekst gescand en dus vertaald. Omdat ik dit van mijn computerscherm af deed, zal het niet perfect geweest zijn. Maar enigzins leesbaar.

Maar gelukkig weet je nu dankzij @porrelaar ook, hoe je het zelf kunt doen. En ik heb ook weer wat geleerd.

cooper

PCS-lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reactiescore
61
Punten
188
Ik heb op mijn telefoon de google translate app, en hier kun je geschreven tekst laten vertalen (die je in een krant of iets dergelijks ziet) Je moet er dan een foto van maken en dan wordt de tekst gescand en dus vertaald. Omdat ik dit van mijn computerscherm af deed, zal het niet perfect geweest zijn. Maar enigzins leesbaar.

Maar gelukkig weet je nu dankzij @porrelaar ook, hoe je het zelf kunt doen. En ik heb ook weer wat geleerd.
Thanks Roxmarie,

Ik heb geen smartphone, alleen een gsm Nokia 220.
Ik begrijp wel dat je een foto kunt maken met jouw smartphone van de afbeelding met de Oekraïense tekst .
De google applet die is gedownload met een translator op jouw smartphone begrijp ik ook.
Maar.... ik begrijp niet dat wanneer er een foto wordt gemaakt met tekst er dan ook gescand wordt .

Dit komt natuurlijk omdat ik geen smartphone bezit en er dus ook geen verstand van heb hoe die precies werkt.

Ik weet wel dat je voor betalingen langs de bank Itsme kunt gebruiken waarmee een e-ticket wordt gescand.

Nog minder begrijp ik dat je over een computerscherm spreekt. Bedoel je daarmee het beeldscherm van jouw desktop?

Ik vertaal alle vreemde teksten in Bing Translator van Microsoft Windows home 10.
Dus een artikel in het Engels op Twitter kopieer ik, en plak dit in Bing Translator voor een Nederlandse vertaling.

Maar met een beschermd kranten artikel lukt dit niet.
Enfin soit, dankzij porrelaar is dit probleem opgelost.
grtz,

cooper

Laatst bewerkt:

boertje125

PCS-Lid
Lid geworden
6 okt 2020
Reactiescore
23
Punten
168
je hebt hiervoor een stukje software nodig dat ocr wordt genoemd.
deze software kan een tekst in een afbeelding overtypen

cooper

PCS-lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reactiescore
61
Punten
188
je hebt hiervoor een stukje software nodig dat ocr wordt genoemd.
deze software kan een tekst in een afbeelding overtypen
Thanks.

Hier twee free voorbeelden om de ocr (optical charactor recognition) open source software te downloaden.

(a9t9) Free OCR Software
Apps · Utilities & tools · A9T9 (Autonomous Technology)
Free open-source OCR software for the Windows Store. The application includes support for reading and OCR'ing PDF files. Why use (a9t9) Free OCR for Windows Store? 1. The application is simple to install/uninstall, and very easy to use 2. Free to use 3. 100% adware and spyware free 4. Very good OCR recognition 5. You can …
GRATIS
Ook de volgende ocr(optical character recognition) free tool :
Other OCR Software to Extract Text from Scanned PDF ABBYY FineReader. ABBYY is an OCR software for Windows 10 that can recognize characters from the PDF file. It offers... Readiris. Readiris is an OCR solution that can be utilized on Windows. This software enables you to change the text from... Free ...

cooper

Bovenaan Onderaan