• Piepcomp Support is een gezellig PC-hulpforum en beschikt over een voortreffelijk team experts om jou te helpen met problemen in Windows,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes en nog veel meer.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna van gratis technische hulp.

Discussie Klein probleempje op Schiphol

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65

Een vliegtuig van Easyjet en een toestel van KLM zijn vanmorgen op Schiphol gebotst. De toestellen stonden op de grond toen het ongeluk gebeurde. Beide vliegtuigen zijn beschadigd geraakt. Voor zover bekend is er niemand gewond.
De toestellen raakten elkaar tijdens de 'pushback'; het moment dat een vliegtuig vanaf de gate naar achteren wordt geduwd om te vertrekken. "Het vliegtuig gaat nog heel langzaam dan", zegt een woordvoerder van KLM.
Het KLM-toestel stond klaar om te vertrekken naar Madrid. Mensen aan boord worden nu uit de Boeing gehaald. KLM probeert een ander toestel te regelen zodat de passagiers alsnog snel naar Spanje kunnen vliegen. Het vliegtuig van Easyjet was op weg naar Londen, meldt NH Nieuws.
Waar het precies fout ging, wordt uitgezocht. Het is nog onduidelijk hoe groot de schade aan de toestellen is.

Bron:

Kate

PCS Senior
Lid geworden
18 aug 2017
Reaction score
872
Punten
113
Leeftijd
79
Dit vind ik geen probleempje, dit is een kwestie van opletten. Zo noemen we een ongeluk op de A2 ook geen probleem dacht ik. Maar ze zorgen allebei in de levens van mensen wel voor een probleem.

predator

Gevestigd lid
Lid geworden
22 feb 2019
Reaction score
70
Punten
28
Leeftijd
54
Dat ligt niet aan de piloten (staat er ook in) maar die mannen die in die kleine sterken pushback wagentjes rijden hadden denk ik nog geen koffie gehad 😂
Dat zijn geen goedkopen botsingen hier raakt er een ze baan kwijt mss wel twee of op ze minst naar de koffer afdeling om die te gaan slepen in plaats van airplanes in elkaar te duwen..

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
229
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Goede kans inderdaad dat dit iemands baan gaat kosten. Die zat echt veel te dicht bij. Behoorlijke schade zo te zien, gaat zeker een vleugel worden en een achterwing voor de KLM. Die zal voorlopig zeker geen toestellen meer achteruit zetten.
Ik meende trouwens dat er altijd nog iemand bij was om op te letten bij die pushback wagentjes, of is dat niet?

predator

Gevestigd lid
Lid geworden
22 feb 2019
Reaction score
70
Punten
28
Leeftijd
54
@Black Tiger
Klopt volgens mijn hoort er iemand voor te lopen en staan die in contact met elkaar dat was vroeger zeker zo.
Mss hebben ze het aangepast met alle nieuwe technieken maar deze ging goed fout.

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
86
Punten
28
Leeftijd
59
Gebeurt de laatste weken wel meer zulke ongevalletjes, vorige week ging er nog één landen terwijl er op dezelfde baan één wou opstijgen.

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
86
Punten
28
Leeftijd
59
Was vorige week of twee weken geleden op de luchthaven van Newark (een luchthaven die ik goed ken (onze 2 laatste cruises vertrokken daar) dat maakte nog meer indruk daardoor. Die luchthaven heeft maar 2 lange banen en is even druk als JFK. Filmpje staat nog ergens op internet, weet alleen niet meer waar. Het ene toestel stond klaar om te vertrekken, de aanjagers voor de motoren loeiden al. Op hetzelfde moment dat die vertrok kwam de andere naar beneden. Als de piloot van het landende toestel niet gezien had dat de andere al reed was de ramp niet meer te overzien geweest. Dat filmpje was angstaanjagend. Je zag de vlammen uit de motoren die op volle toeren draaiden, de piloot kon nog net een overshoot doen want de opstijgende had de landende gewoon niet gezien. Die vluchtleider zal het wel kunnen uitleggen als die z'n baan niet verliest. Elke dag vertrekken er tussen de 200 en 300 toestellen van Newark naar overal ter wereld.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
229
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Dat schijnt in Newark nogal eens voor te komen. Ik was even gaan zoeken en kwam al gelijk 3 filmpjes tegen van een "near miss" (2010, 2012 en 2014) en als ze daar maar 2 banen hebben en die liggen dan ook nog kruiselings is het helemaal uitkijken geblazen.
Iets recenters zie ik niet vlug behalve een noodlanding. Maar als het daar zo vaak mis gaat wordt het hoog tijd dat er een structurele oplossing komt want anders is het gewoon wachten op een groot ongeluk.
Als je het filmpje nog vindt hou ik me aanbevolen.

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
86
Punten
28
Leeftijd
59
Misschien dat ik het volgende week nog terugvind, dan heb ik meer tijd (vakantie 3 weken).

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
229
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Oei maar da's dan (naast de toren) de KLM duwer schuld. Easyjet as al eerder aan het manoeuvreren. Dat had die toch echt wel moeten zien.

Bovenaan Onderaan