Vraag KPN selfcare tool

Najsnarf

Vaak hier
Voor een kennis moest ik het WPA wachtwoord opzoeken (aangezien hij NIKS had bewaard of opgeslagen) . Uiteindelijk kon ik toch nog ergens het KPN selfcare tool downloaden en toepassen, en na enig zoeken ook de/het WPA vinden.
Bij de alternatieven die KPN nu biedt kon ik dat tot dusverre niet. Is daar toch iets voor te vinden, aangezien die selfcaretool voor en na geheel zal verdwijnen. Ook links op dat forum werkten niet meer. Ik vraag mij ook af hoeveel mensen daar op zo'n afdeling werken...

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Via gedraad inloggen op de modem moet je alles kunnen vinden, ook het gebruikte wachtwoord voor de WLAN.

Najsnarf

Vaak hier
inloggen lukt dan niet, zonder wachtwoord of met "1234", dus hoe nu verder (van mij zelf weet ik het wel, maar het moet toch mogelijk zijn het via die weg zo nodig nog eens op te sporen?)

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Ik had laatst ook een probleem bij iemand die deze rommel ook geinstalleerd had. Het werd niet eens fatsoenlijk gedeinstalleerd via de normale nette methode. Hetgeen daarna mede zorgde voor wifi problemen.

Wat ik zou doen is eerst die hele KPN selfcare tool (die ze niet meer gebruiken) er uit slopen, ook uit het register voor zover mogelijk. Eerst natuurlijk zover dat mogelijk is op de nette manier deinstalleren.

Als je de modem reset dan kun je ook weer gewoon inloggen, misschien met een ander wachtwoord.
Ligt er aan welk merk en type modem je hebt, dan is dat wel op te zoeken.

Najsnarf

Vaak hier
Met Revo verwijderd, die controleert ook (alle? een aantal? ) registerbestanden. Ook leek het dat K{PN een uninstall-tool liet meedraaien bij de uninstall. Blijft voor mij het probleem (om zo nodig bij en andere pc) dat WPA wachtwoord zichtbaar te kunnen krijgen.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Zoals gezegd... merk en type modem, dan kunnen we dat opzoeken.

Als je bijv. de Experiabox V10 hebt, staat het wachtwoord op een sticker achterop, die te zien is als je het kaartje er uit schuift.
Als het wifi SSID en wachtwoord niet veranderd is, zou dat ook op een sticker te vinden moeten zijn aldaar.

Najsnarf

Vaak hier
Tijd geleden heb ik zelf een nieuw modem gekregen van de KPN (Experiabox V8), daarbij is het oude wachtwoord er op gezet door de monteur. Wat er nu bij mij op de sticker staat is dus niet van toepassing. Daarom was het - als controle - wel prettig dat ik mijn wachtwoord met het obsolete "selfcaretool" te kunnen vinden (nogmaals: ik had het ook genoteerd staan). Bij anderen (zie # 1) kan het handig zijn het w.w. met een soortgelijk tool te kunnen vinden, en niet in een met spinrag en stof beladen meterkast te hoeven duiken. Vandaar mijn vraag zoals is er ook een vervangend progje zoals die selfcaretool waarmee het code te vinden is. Abraham adviseert bedraad inloggen. Advies van KPN is dan resetten, maar krijg je dan ergens dat ww te zien?

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Je kunt in zo'n geval het modem resetten naar fabrieksinstellingen, dan werkt het wachtwoord van de sticker weer.
De V8 had dacht ik alleen een WPA wachtwoord op de sticker, maar niet het wachtwoord om in te loggen op de router.

Probeer het eens als volgt:
Usernaam Admin
wachtwoord leeg laten, gewoon inloggen, of anders

Usernaam Admin
wachtwoord admin
let op de hoofdlettergevoeligheid.

Als je in de router bent ingelogd (al dan niet na een reset) dan kun je inderdaad in de web interface van de router gewoon ook het wifi wachtwoord zien.

Najsnarf

Vaak hier
zie # 7: het wachtwoord dat op mijn ooit vervangen modem staat is niet gelijk wat er IN staat. Nogmaals: voor mij geen probleem. Maar bij een ander kan het advies nuttig zijn. En: een nieuw "tool" zoals het niet meer ondersteunde Selfcare tool bestaat dus kennelijk niet meer. Hartelijk dank zo ver.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Zie #8: Je moet ook -eerst- het modem resetten naar fabrieksinstellingen, dan pas kun je weer het standaard wachtwoord gebruiken. ;)

Najsnarf

Vaak hier
O.K. Bij mij is het vooralsnog niet nodige (oorspronkelijke wachtwoord staat niet op de sticker) en bij die desnbetreffende kennis lijkt alles naar wens te lopen. En of daar gasten of familie zijn die vragen naar het wifi code zou ik niet weten.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
In elk geval zijn er bovenstaand naast de 1234 nog twee andere wachtwoorden gegeven die je kunt proberen om in de router te komen, dat zijn geen wifi wachtwoorden, maar ik zou ook niet weten hoe je die nog met een tool zou moeten achterhalen.
Als dat zou kunnen zouden wifi signalen totaal niet meer veilig zijn.

Najsnarf

Vaak hier
Tja, zo kan ik ook soms de modems van een aantal buren vinden met mijn desktop. En als je rondloopt met en laptop nog wel meer. Maar om met het selfcare tool de wifi codes op te zoeken ging mij wat ver. Maar ik denk dat ze het wel kunnen vinden.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Er was jaren geleden op internet een site waar alle inlogcodes waren vermeld in combinatie met de sidname van Franse modems die o.a. KPN jaren heeft gebruikt.

Zo zat toen een galerijbewoner (woont hier niet meer) op de WLAN verbinding van een KPN-gebruiker.

Kate

Enthousiast
Laat ik het ook eens proberen. Ik zou in 1e instantie op google gaan kijken en daar lees ik dan van alles over een programma dat al je wifi-sleutels weer vindt: WireLessKeyView.
Zou dat wat zijn, of is dat al lang achterhaald.

Najsnarf

Vaak hier
Vraag ik mij toch af of ik met dat selfcare-tool andermans wifi-code kan vinden als je dicht genoeg bij zijn huis staat.Een "key-viewer"die ik heb geeft alleen een code van (betaaide) oude mailwasher, van Windows 10 en van ik meen (héél oude_ Photoshop Elements. En dan is er nog een programma dat "recall"heet, maar dat geeft geen wifi-code.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
WireLessKeyView kan net als mail pass wachtwoorden achterhalen die op je pc staan en aldus uitlezen.
Dus dat is wel een optie. Met de selfcare tool ga je geen wifi code vinden van anderen, noch met de WireLessKeyView als je dat alleen uit een wifi signaal zou willen plukken.

Bovenaan Onderaan