Vraag Laatste grote update

Kate

Enthousiast
Ik herinner me vragen van een poosje geleden: wanneer krijg ik de oktober-update. Nu weet ik intussen niet meer welke maand ik moet gebruiken, maar ik lees niets meer. Het is helemaal stil rondom de updates.
Ik haal af en toe grote en kleine updates binnen, maar of die zgn.grote daar nu bij zit.....
Wat moet er vermeld staan bij de systeem-info over de versie om dat te weten?

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Je kunt kijken als je een command prompt opent en dan in typt:
winver
en dan enter.
Misschien is er een snellere methode maar deze werkt voor mij het snelst. Dan opent er een venster met de Windows informatie. Het versienummer staat dan vooraan vermeld. Ik had vandaag ook een update maar het is nog steeds 1803.
Dus bij mij is die 1809 ook nog niet geweest. Heeft wat mij betreft ook geen haast.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Ah, er staat ook in dat ze nu de push aangezet hebben dus voor 't eind van de maand zal de update er dan wel zijn.

Kate

Enthousiast
Ik heb al een poosje 1809, en wat er achter komt, dat stijgt langzaam, nu tot 17763, 253. Maar het zegt me allemaal niet veel en de ene keer ben ik in een kwartiertje klaar met binnenhalen, de andere keer wat langer.

En ja, Abraham, dat soort vermeldingen waren er af en toe.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Wanneer ik weer voor Windows 10 ga, dan is het voor bijna 100 % zeker de Enterprise versie, waarvoor ik de licentie koop in Duitsland.
Ik ben het beu, dat MS telkens weer de games terugzette, die ik via Apps verwijderde.
Ik zit niet te wachten op die ongein.

Kate

Enthousiast
Ik ben nog helemaal niet boos op welke versie dan ook, want er is nog niets verdwenen of mis gegaan. Maar ik ben alleen benieuwd of ik nu nog steeds te zit te wachten op een oktober-upgrade, of dat die gewoon stiekem binnen is gekomen. Er werd hier veel over geschreven, er zou best wel iets mis gaan en dus leek het me spannend. Kan ik dat nu nog verwachten, of ben ik klaar met mijn versie nummers.
En wat versta jij onder games? Zijn dat de spelletjes zoals majong, spider enz., want daar moeten ze afblijven, hoor.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Je hebt de laatste versie en je hebt ook de updates al binnen zodat jouw Windows 10 hetzelfde is als je hem nu zou installeren.

Kate

Enthousiast
Oké, dan hoor ik nu blij te zijn, denk ik. Wel, dat zal ik dan maar eens zijn. Maar toch, ik heb ik echt gedacht dat er best van alles kon gebeuren, misgaan, verdwijnen, enz. Was dat gebakken lucht, of hoe moet ik dat zien. Of ben ik te flegmatiek geweest en heb ik er helemaal niet op gelet.
En wanneer komt er weer zo'n grote update?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Komende Windows 10 versie 1903 - maart aanstaande als alles dit keer goed gaat!

Kate

Enthousiast
Dan wordt dat misschien een verjaarskadootje!

quandor

hondje
Je hebt idd. de meest recente versie. Gisteren of eergisteren is er weer een update geweest. Kwam ik pas achter toen ik vanochtend de machine wilde afsluiten. De Afsluitknop gaf o.a. aan "Bijwerken en afsluiten" en die mededeling komt alleen wanneer er weer een of meerdere updates (op Microsofts Supertuesday) zijn binnengelopen.

HansGU

Gewaardeerd
Hier nog steeds versie 1803 build 17134.523 (van mei 2018)

Gisteren ook weer updates gehad maar dus nog steeds 1803. Systeem draait prima, dus ik weet niet wat ik mis.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Zit er een ATI Radeon kaart in jouw Windows?
Zo ja - weet jij ook welke?

HansGU

Gewaardeerd
Nee Abraham, ik heb een HP Desktop met een NVIDIA GeForce GTX 1950 grafische kaart
(ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ie geïntegreerd op het moederbord zit). Het moederbord is van HP met een AMD chipset.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Laten we dan maar naar de technische kant van jouw computer kijken:

post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
@Hans,

Wat gebeurd er als jij handmatig naar updates laat zoeken?

Bovenaan Onderaan