Laptop blokkeert, valt uit, enable open GL rendering, probleem WebGL

Ferre

PCS Lid
Lid geworden
7 augustus 2021
Punten
0
OS
Windows 11 Home 64-bit
AV
Windows 11
FW
Windows 11
Allemaal chinees voor mij maar het is toch al enkele dagen dat het niet meer zo vlot gaat als gewoonlijk.

.
Op mijn vorige fiets was de GPS van Garmin met kaarten en routes van BaseCamp. Sedert ik een nieuwe fiets heb is de GPS en software van Bosch.

Hiervoor moet ik Komoot gebruiken, met veel gedoe en gepruts.

Is dat een oorzaak van de miserie?
of een nieuwe laptop kopen

Groetjes, Ferre

Sedert ik een nieuwe fiets heb is de GPS en software van Bosch.

Hiervoor moet ik Komoot gebruiken, met veel gedoe en gepruts
Voor Komoot is een website maar ook een app.
Deze 2 toch?
https://www.komoot.com/nl-nl en https://support.komoot.com/hc/nl/articles/4402496387098-De-komoot-app-downloaden-op-je-telefoon

Volgens mij is het nadeel dat komoot een beaalde app is, en dat de gratis versie niet of minder werkt.
zie https://www.komoot.com/nl-nl/shop

Maar goed, je vraag is verplaatst dus laat ik verdere reacties achterwege.

Hallo,

Ik gebruik de Premium versie van Komoot

Eindelijk gelukt.

@Ferre:

FRST is gestart vanaf de cloud>One Drive>\OneDrive\Bureaublad.

Maak in jouw Downloadmap een nieuwe map aan FRST genaamd en download dan een nieuwe versie
van FRST naar de nieuwe Dowloadmap en start FRST dan opnieuw op en post de nieuwe logs.

Waarom krijg ik voortdurend de message>Oeps! we zijn enkele problemen tegen gekomen<.
Gelieve een geldig bericht in te voeren.

Ik kom er ZOT van

@Ferre, ik vind drivers in jouw Windows 11 die tien jaar of zelfs ouder zijn dan Windows 11 of zelfs ouder dan Windows 10.

Is je Windows 11 origineel afstammend van Windows 7 of Windows 8?

Hey Abraham,
Laptop is een 6 tal jaar geleden aangekocht met Windows 10 Home geinstalleerd. (voor zover ik mij herinner).

In 2023 heb ik een SSD (2TB) harde schijf geplaatst en daarop Windows 11 Home (Originele versie aangekocht bij Licentie2Go.

Wat ik wel nog weet is dat er tot voor enkele weken bij CCleaner Driver Updates stonden om te updaten.
Ik heb dat niet gedaan en later vastgesteld dat die verdwenen waren.

Ferre

Oké. Nooit overwogen om die Windows 10 eraf te gooien en schoon opnieuw te installeren?
Want dat is altijd het eerste wat ik doe als ik een gebruikte laptop koop.
In ieder geval kom ik er morgen op terug hoe we het gaan aanpakken.

Goede morgen,
Ik denk dat er een misverstand is i.v.m. met de laptop.
Die heb nieuw aangekocht met een SSD schijfje van een 250GB en Windows 10 er op geinstalleerd, en ook een gewone HD voor data.

In 2023 heb ik de SSD vervangen door een nieuwe van 2 TB. Gelijk ook een originele Windows 11 aangekocht bij Licentie2Go.

@Ferre

Dit zit o.a. in jouw Windows:

S3 pwdrvio; C:\Windows\system32\pwdrvio.sys [19032 2012-08-20] (MiniTool Solution Ltd -> )
S3 pwdspio; C:\Windows\system32\pwdspio.sys [12384 2012-08-20] (MiniTool Solution Ltd ->)

Hoe kan dat?

Moest ik nu eens weten wat dat is ?????

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld,
het toepassen hiervan in een andere computer zal tot schade in Windows leiden.

We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Download de bijgevoegde Fixlist.txt naar de dezelfde locatie
of verplaats Fixlist.txt naar waar ook FRST.exe aanwezig is.​

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows 8, Windows 10 en Windows 11: via rechtsklik op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Voeg Fixlog.txt als bijlage toe aan jouw volgende bericht.

zoals gevraagd...

Vrijwel geheel gelukt enkel deze melding:

avgntflt => Kon service niet stoppen.

Dat is iets dat ik nog niet eerder heb mee gemaakt.

Kom ik nog op terug.

We gaan fouten in jouw Windows repareren:

Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin)/ Terminal (Beheerder).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.

Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.

Terug thuis...
Alle gevraagde scans uitgevoerd, niet moeten rebooten maar is nog altijd niet goed.

Heel regelmatig als ik een tablad wil open lukt dat niet. Dat wieltje blijft ofwel eindeloos draaien of er verschijnt een vierkant icoontje van een triestig kijkend manneke en tekst ``gecrasht``.
Zowel bij Chrome als bij Edge.
Vandaag ook voorgehad dat het aangeklikte letterteken niet juist is.
Hapert en blokkeert soms ook nog
Ferre

Chrome niet meer te gebruiken. Ben overgeschakeld op Edge.

Terug
Bovenaan Onderaan