Vraag Lastpass

Kate

Senior
Lid geworden
18 aug 2017
Reaction score
1.121
Punten
113
Leeftijd
79
Een bug, Aarie, moet ik dat voorleggen aan een loodgieter? Want ik weet niet hoe ik een bug vang!

Kate

Senior
Lid geworden
18 aug 2017
Reaction score
1.121
Punten
113
Leeftijd
79
Maar ik heb intussen wel uitgevonden waarom mijn Last Pass steeds open stond als ik 's morgens begon. Ik begin met de startpagina van Google en hup, daar is hij! Uitgelogd de avond er voor, of niet.
Ik ben de hele kluis door gaan spitten en ik merkte dat ik Last Pass ook had ingevuld! Hoe dom kun je zijn!
En als je dat optelt bij het gegeven dat Last Pass een extensie van Google is, ja dan hebben ze elkaar dadelijk te pakken.
Ik heb het wachtwoord van Last Pass uit de kluis gezet, maar de enige oplossing bleek: deze extentie bij 'beheren' uitzetten.

Laatst bewerkt:

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
158
Punten
43
Zo dom is dat niet Kate, lastpass, vraagt immers vanzelf om een wachtwoord op te slaan. Knap dat je het zelf gevonden hebt.

Kate

Senior
Lid geworden
18 aug 2017
Reaction score
1.121
Punten
113
Leeftijd
79
Knap is het woord niet hoor, gewoon door zoeken.
Maar ik ben heel niet blij met de uitkomst. Want als ik uitgelogd ben dan komt deze last pass de volgende morgen weer vrolijk met google mee. Maar als ik 's avonds de extensie uitgeschakel .moet het eigenlijk niet kunnen. En ik ben nog aan het goochelen er mee.

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Reaction score
216
Punten
43
Leeftijd
38
Maar ik heb intussen wel uitgevonden waarom mijn Last Pass steeds open stond als ik 's morgens begon. Ik begin met de startpagina van Google en hup, daar is hij! Uitgelogd de avond er voor, of niet.
Ik ben de hele kluis door gaan spitten en ik merkte dat ik Last Pass ook had ingevuld! Hoe dom kun je zijn!
Kijk dus je leert wel hoe de instellingen van een programma werken, want je hebt zelf de oplossing gevonden!

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Reaction score
216
Punten
43
Leeftijd
38
Een bug, Aarie, moet ik dat voorleggen aan een loodgieter? Want ik weet niet hoe ik een bug vang!
Ik denk niet dat een loodgieter een bug in een programma kan oplossen ;)

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Reaction score
216
Punten
43
Leeftijd
38

Kate

Senior
Lid geworden
18 aug 2017
Reaction score
1.121
Punten
113
Leeftijd
79
Nee, ik ben er nog niet uit. Ik heb net een aantal pagina's gelezen van een Last Pass forum! Ik wist niet dat het bestond. Er is ook Last Pass free en Last Pass premium. En ik wil uitvinden of je Last Pass niet gewoon als los programma kunt hebben. Nu zit het als extensie bij je browser en ik vind dat juist daar geen opgeslagen wachtwoorden moeten zitten. Want hoe ik ook doe: google-wachtwoord er uit halen, de extensie uitschakelen, ze zitten aan elkaar geplakt.

Wat ik wil : Last Pass net zo als bv MBAM op mijn bureaublad, en dan kan ik het openen met mijn kluissleutel, het wachtwoord wat ik wil weten er uit vogelen en dan..kluis weer dicht. Niks te maken met Google, dacht ik.
Dat wordt nog veel lezen in al die breedvoerige artikelen over Last Pass. Want misschien kan het wel. Of weet iemand het soms al?

Laatst bewerkt:

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
158
Punten
43
Ik vraag met af of er wel een programma bestand is (om op je pc te kunnen installeren), zover ik weet alleen via de app.
van lastpass, zit nu op hun site te kijken, volgens mij alleen via de browser, en extensie in je browser. Ik weet dat er van een andere passwoord manager wel een programma beschikbaar is, maar weet zo niet meer welke het was, ooit bij een vriend gezien.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.593
Punten
113
Leeftijd
65
Ik denk wel dat LastPass er voor Windows nog steeds is, maar je kan dan LastPass niet in Windows openen.
Maar al jouw browsers zullen vanaf dat moment over LastPass beschikken.

Daarom wordt LastPass bij mij rechtstreeks als add-on in de browsers geïntegreerd.

Kate

Senior
Lid geworden
18 aug 2017
Reaction score
1.121
Punten
113
Leeftijd
79
Ik vraag met af of er wel een programma bestand is (om op je pc te kunnen installeren), zover ik weet alleen via de app.
van lastpass, zit nu op hun site te kijken, volgens mij alleen via de browser, en extensie in je browser. Ik weet dat er van een andere passwoord manager wel een programma beschikbaar is, maar weet zo niet meer welke het was, ooit bij een vriend gezien.
Ja Roxmarie, dat hebben ze dus nog niet goed uitgevonden. Werk aan de winkel. Als ik mijn laptop heb aanstaan overdag, mag het kluisje me toelachen. Maar 's avonds log ik uit, én ik schakel de extensie bij google uit. En dan is hij 's morgens nog in vaste slaap en mag ik hem wakker kussen!

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 aug 2016
Reaction score
123
Punten
63
Kate heb jij er niet per ongeluk voor gekozen om naast het vinkje van onthoud mijn mailadres ook het vinkje onthoud mijn wachtwoord aan te vinken?

Dan zal het wachtwoord ingevuld blijven en zal je kluis automatisch worden ingelogd. De manier om dat op te lossen is Lastpass uit je Google Chrome verwijderen en opnieuw installeren.

Een extensie verwijderen

Zoek rechts van de werkbalk het pictogram van de extensie. Klik met de rechtermuisknop op het pictogram en selecteer Verwijderen uit Chrome.

Als het pictogram van de extensie niet wordt weergegeven:

1. Open Chrome op je computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer
    Meer
    en dan
    Meer hulpprogramma's
    en dan
    Extensies.
  3. Klik naast de extensie die je wilt verwijderen op Verwijderen.
  4. Bevestig door op Verwijderen te klikken.

Bovenaan Onderaan