Vraag LibreOffice Openen van en opslaan op externe servers

jefken

Gevestigd lid
Hi,
Ik beschik over een 1TB opslag op transIP transip.nl/stack
mijn kenmerken zijn daar
https://<<account>>.stackstorage.com
https://<<accoun>>.stackstorage.com/remote.php/webdav/

nu wil ik dat aangeven in LibreOffice volgens de richtlijnen

""""
LibreOffice ondersteunt vele documentservers die bekende netwerkprotocollen gebruiken, zoals
FTP, WebDav, Windows share en SSH. Het ondersteunt ook populaire services, zoals Google
Drive en Microsoft OneNote, alsook commerciële en open source servers die de OASIS CMIS
standaard gebruiken.
Gebruik één van de volgende methodes om toegang tot externe servers toe te staan:
• Klik op Externe bestanden in het Startcentrum.
• Selecteer Bestand > Externe verbindingen openen.
• Selecteer Bestand > Extern opslaan.
Selecteer dan in de keuzelijst Services beheren van het dialoogvenster op de knop Service
toevoegen (Afbeelding 12) om het dialoogvenster Bestandsservices (Afbeelding 11) te openen.
Afhankelijk van de gekozen bestandsservice, die u in de keuzelijst Type heeft gekozen, zijn er
verschillende parameters nodig om de verbinding met de externe server volledig in te stellen.
1585044382822.png
Afbeelding 11: Externe server configuratie
"""
Maar als ik dat wil instellen in het scherm van libreoffice zie ik volgend scherm

1.jpg

ik heb de keuze reeds gemaakt omdat transip webdav ondersteunt.

wat moet ik verder nog invullen? Ik heb reeds van alles geprobeerd maar ik slaag en niet in.
Heeft er iemand hiermee ervaring en kan die mij eventueel zeggen wat ik waar moet invullen?
Ik heb ook nog google drives , onedrive en dropbox maar geen van die allen kan ik koppelen.

groeten

jefken

ik kan hier nog de link geven voor de handleidingen

pagina 24
Openen van en opslaan op externe servers

Enigma147

Bekend gezicht
Kijk even in de bijlage hoe je het in moet stellen. Als je het eerste scherm invult en op OK klikt krijg je het tweede scherm. Als je het wachtwoord wil laten onthouden, komt daarna nog een derde scherm waarin je een hoofdwachtwoord moet invullen, maar dat wijst zichzelf.

Als je gelijk in een map in stack wil openen, in plaats van in de root dan kan je achter "remote.php/webdav" de map toevoegn. Als bijvoorbeeld alles hebt staan in de map "openoffice", dan wordt de root "remote.php/webdav/openoffice"

stack.jpg
Succes.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan