Opgelost Linux mint 19 werkt slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
In Linux MInt in de opstartbare stick zit ook GParted.

OP
OP
Paul
Gparted live en rufus gpt waren het ook niet.

Ik heb alles gehad en ga op zoek naar een nieuwe schijf.

Ik verwacht mede dankzij jullie hulp verder geen problemen met het installeren van een nieuwe HD

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Draait Mint dan nu naar tevredenheid?

V

Verwijderd forumlid 74

Gast
Voor je een nieuwe HD koopt .
Is die HD een MBR schijf of is die geconverteerd naar GPT ?

OP
OP
Paul
Mint draait prima, en het bevalt beter dan windows (ga ik nog een klein topic over beginnen)

Mint draait op het moment langzaam, de computer start langzaam op, maar ik denk dat het door de schijf komt en die ga ik er morgen uithalen.

Ik wil graag experimenteren met mint maar dan heb ik toch echt een grotere schijf nodig, dus ik kan er nu nog niks mee.

Ik heb de afgelopen maanden al aardig wat grote aankopen gedaan dus dat wordt eind van de maand.

Kortom ik moet nog even geduld hebben en dan laat ik het wel weten hoe de pc dan draait.

V

Verwijderd forumlid 74

Gast
Ik heb de afgelopen maanden al aardig wat grote aankopen gedaan dus dat wordt eind van de maand.
haast je dan maar , we zijn bijna een nieuwe maand .
Sluit die eens aan op een andere SATA controller

OP
OP
Paul
Zoals ik al had aangegeven heb ik er geprobeerd ext4 bestanden op te zetten, en daarna was hij gecrasht. (daar ging er iets fout)
MBR en GPT heb ik nu allertwee geprobeer met rufus de laatste was GPT omdat je daarmee aankwam, deed helaas ook niks.

Ik zat er inderdaad niet op te letten dat het al eind van de maand was, heel scherp weer swake :) ik bedoel dus eind augustus.

OP
OP
Paul
Ik was net op de helft grapjas, je zet me wel het meest aan het lezen op dit forum merk ik al :)

Ik ga het lezen ...

OP
OP
Paul
Ik had het verhaal al opgezocht want anders zou ik er niet mee aan de slag gaan.

Maar ik heb het alsnog gelezen of er nog wat bijstond wat ik nog niet wist.

Even in simpele taal GPT is voor hele grote schijven en MBR is tot 2TB.

Op mijn kapotte 1TB schijf zouden ze normaal gesproken allertwee moeten werken.

V

Verwijderd forumlid 74

Gast
Even in simpele taal GPT is voor hele grote schijven en MBR is tot 2TB.

Een schijf van 10 TB en is MBR zal hiervan maar 2 TB herkend worden en om ze volledig te kunnen gebruiken zal men ze indelen in 5 x 2 TB en kun je op elke partitie maar 4 primaire partities maken .
In GPT zal de 10 TB herkend worden
Maar een scijf van 100 GB maar kan men ook in GPT indelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan