Linux Mint 22 is geïnstalleerd

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Linux Mint 22 is geïnstalleerd en voor het eerst dat Linx Mint in mijn Dell computer stil opstart. Geweldig blij ben ik daarmee.
Ik ben alleen niet voorzichtig genoeg geweest en nu is Windows 11 helemaal stuk.

Maar het gros is er nog, dus kan ik via Mint in bestanden redden om terug ze zetten in de toekomstige Windows 10 of 11.

ik heb nu al een paar weken ' wilma ' ben er ook tevreden over, een paar dingen zijn veranderd, doch efkes zoeken en het kwam terug in orde.
wel moest ik terug een hele herinstall doen van Qemu/KVM en Cockpit ... maar ja alles loopt terug goed.
alleen jammer dat je niet zomaar van lm21 naar lm22 kan upgraden zoals in windows

1724609482496.png

1724609566326.png
dit is Cockpit, een bedienings paneel.
deze machine bevat enkel Linux Mint (i5 7500T (Gen 7)), bouwjaar 2017. dit ding presteerd beter dan mijn GigaByte i7 Gen 11.

Laatst bewerkt:
@Hana LM21 kraakte en piepte bij het opstarten en ook als muziek luisterde ging dat met gekraak.
Wat een verschil in LM22, geweldig.
Mogelijk dat dit door Pipewire komt.

Linux Mint is nu weer geïnstalleerd conform de regels op een eigen partitie en toch is Windows 11 weer kapot gemaakt.
Ik begrijp er niks van.

@Abraham54 : misschien je windows partities groeperen en de partitie voor mint op het einde zetten?
dualboot met win heb ik nog nooit uitgevoerd, 't is maar een gok!

Beter´leesbaar Grubmenu geinstalleerd eb nu zag ik daarin het Windows logo, dat aangeklikt en voila ik zit in Windows 11.

Mijn verwachting dat Win 11 weer kaduuk zou zijn was voorbarig..

• Geweldig
Waarderingen: Hana
Terug
Bovenaan Onderaan