Vraag maken van een ISO voor alle pc's

ArtstudioG

Gevestigd lid
Hier idem: C-schijf met programma's wordt gebackupped via Acronis True Image naar externe schijf (1Tb - enkel img-gestanden) en de map Mijn Documenten (waar alles onder zit afbeeldingen, muziek, downloads, enz .) doe ik met GoodSync naar een andere externe schijf. Beide externe schijven gaan in de brandkluis.

Hoe bevalt Acronis?
Ik volg het image maken al jaren en jaren en heb zo nu en dan een wat minder positief bericht over Acronis gelezen? Ik ben derhalve best wel benieuwd of dit (betaalde) tooltje altijd doet wat het moet doen, met name als je een image terug wil / moet zetten? Acronis is toch een 'grote' naam onder de image / kloon tooltjes.

Als voorbeeld : ik heb met Aomei gemaakte images in de testfase 3x succesvol teruggezet en daarna, bij toeval 2x dit jaar, echt hárd nodig gehad omdat de zoveelste grote Windows update mijn systeem 'verstierde' en ik geen zin had naar oorzaken te zoeken, maar simpelweg een Aomei image / mirror heb teruggezet. (Gemak / luiheid dient de mens... :cool: )

ArtstudioG

Gevestigd lid
Als Aomei goed werkt, kan je dat best blijven gebruiken, niet? Sinds Norton Ghost niet meer (goed) werkte met win 7-8-10 ben ik overgestapt op Acronis True Image (jaren geleden, dus) en dit zeer tot mijn tevredenheid. Het maken en terugzetten van een image doe ik dus verschillende keren per maand op mijn testpc en heb ik ook al tig-keren gebruikt bij klanten. Nog nooit - even hout afkloppen - heeft Acronis mij in de steek gelaten, noch via herstel vanuit windows, noch via herstel vanop USB opstart. Ik gebruik momenteel versie 2017 van Acronis True Image maar ben misschien van plan om upgrade naar versie 2019 te doen naar aanleiding van de reactie van ShadyAngel in één van de vorige posts. Eerst een goed de mogelijkheden uitpluizen, vooral het herstellen zonder USB-stick vind ik wel interessant.
Bij mijn klanten zet ik altijd een trial-versie van Acronis op de pc, dan maak ik een image en verwijder ik de trial versie terug. Moest ik dan in een latere fase toch moeten herstellen, kan dit steeds via mijn USB-stick.

OP
OP
Najsnarf

Najsnarf

Vaak hier
Goed idee. De heibel begon indertijd inderdaad toen al toen Eva die appel plukte die kennelijk besmet was.
Het belangrijkste af en toe voor mij is het (PST-)adresbestand van Outlook: ook dat sla ik af en toe elders op. Van het progje "safe pst ben ik afgestapt. Oudere mails zijn niet zo erg belangrijk voor mij: handel ze meteen af en ik heb geen bedrijf of zo.

@Najsnarf, na jaren en jaren met .pst's te hebben gewerkt ben ik 5 jaar geleden overgestapt op een paar Microsoft accountjes. (msn.com, hotmail. com, outlook.com, @live.nl en behoud ik mijn provider gerichte account redelijk 'geheim'.

Bevalt 100.000x beter dan mijn provider gerelateerde pop3 accountje. Reden? Bij bijv. een computercrash en herinstallatie van Windows (Office-Outlook) heb je niks meer te maken met .pst bestanden. (zijn Ost bestanden geworden maar daar heb je geen gedoe mee).

Na een herinstallatie van Windows en Outlook heb je bij genoemde extensies gelijk alles weer terug omdat mailtjes, agenda dingen etc. etc. allemaal bij Microsoft op hun servers worden bewaard. Werkt zooooooooveel soepel dan op provider gebaseerde accountjes.

ShadyAngel

Bekend gezicht
@ArtstudioG
Ik gebruik Acronis TI al vanaf 2007 en juist geteld 1 probleempje tegengekomen met Acronis TI 2018 waardoor ik eerlijk gezegd van plan was Acronis te laten voor wat het was. Ik had een backup gemaakt van een GPT ingedeelde schijf (C) en na een restore bleek deze als MBR ingedeeld te zijn met geen enkele mogelijkheid deze te converteren naar GPT. Windows startte niet meer. Acronis Disk Director vond geen fouten.
Ik ben toen op EaseUS Partition Master gestoten en deze converteerde in een paar minuten terug naar van MBR naar GPT.
Ook kreeg ik een tijdje geleden de kans het voltallige EaseUS pakket (5 programma's met "lifetime free upgrades) te kopen voor 50€ (niets aan verloren) en EaseUS Todo Backup had toen 1 groot voordeel op Acronis TI 2018 (nl de image manager), toen ATI2019 uitkwam bleek deze ook ineens een image manager te bevatten (dit is heel handig om backup sets uit te kuisen). Uit nieuwsgierigheid heb ik 2 maand geleden toch maar beslist de Acronis 2019 te kopen. Ik gebruik ATI en ETB nu beide voor 2 sets backups (1 locaal en extern).
Met ATI2019 kun je echt geen miskoop doen want deze is veel sneller dan ATI 2018, heeft nu ook de image manager en comprimeert veel beter. ATI 2019 kan je jaren gebruiken want ik weet niet wat hier nog aan verbeterd kan worden.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Gelukkig heb ik nog maar weinig problemen met mijn pc gehad. Ik zet al mijn data op mijn NAS en daar heb ik een backup van. Verder gebruik ik geen van de tools. Ben er overigens wel mee bekend.

Bovenaan Onderaan