Spreuk mannen én vrouwen aan het woord, voor 14 mei

Kate

PCS Senior
Wel mannen, natuurlijk zeggen jullie allemaal zachtjes dat je dit soort dingen nooit zou zeggen!

Vader en opa hadden een duidelijke mening over vrouwen: "Hoe meer je ze uittrekt, hoe meer ze me aantrekt".
Vader had ook een vaste uitdrukking, die hij graag gebruikte: "IJdelheid der ijdelheden, uw naam is vrouw!"
Na het 2e borreltje, denk ik: "Ik heb een vrouw om te stelen, maar geen dief wil haar hebben".
Een Friese vader wist het zeker: "Krimpende winden en uitgaande vrouwen zijn niet te vertrouwen".
Een moedige vader zei: "Als je vrouwen begint te begrijpen, moet je aan jezelf gaan twijfelen!"
En deze zoon luisterde graag naar zijn vader: "Vrouw aan het roer, schip naar zijn moer".
Alzo een vermoeide man: "Met een jonge vrouw en een oud huis heb je altijd werk!"
Opa, na zijn middagdutje: "Je moet in het leven uitkijken voor twee dingen: de voorkant van een vrouw en de achterkant van een paard!":p
En deze man had een scherp oog voor de kwaliteiten van zijn vrouwelijke werknemers met deze tekst op zijn kantoor: "Het beste meubel in het bedrijf is een goed en handzaam wijf"

En nu komt moeder even aan het woord: "Een vent en een huis is de pest aan je huis!"
Deze schoonmoeder had levenservaring: "Als mannen kinderen moesten krijgen, was de mensheid allang uitgestorven!"

Zo kan het wel weer even en ik vraag me af of er nog uitspraken bij zijn, die je bekend voorkomen!!

Bron: het boekje: 'mijn vader zei altijd', geschreven door Jaap Toorenaar.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Opa, na zijn middagdutje: "Je moet in het leven uitkijken voor twee dingen: de voorkant van een vrouw en de achterkant van een paard!":p
Whahahahaha.... dat is hetzelfde eigenlijk. Ik zal maar niets zeggen even, maar als je vraagt aan mensen de ik ken dan zullen die wel uitleggen wat ik bedoel en wat mijn mening is daarover.
Of je moet aandringen dan wil ik het hier ook wel uitleggen hoor. :p 😀 :joy::joy:

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Oke Ad. Op jouw verantwoording. 😀

Ik noem mijn vrouw altijd paard. Liefkozen mijn paardje of mijn bajke (dialect) en al mijn vrienden die weten dat. En dan heb je er wel eens die vragen waarom dat is, waarom ik steevast antwoord geef van "een vrouw is een paard, alle vrouwen zijn eigenlijk paarden".

Uit oogpunt van veiligheid doe ik het even op deze manier. Vrouwspersonen en anderen die hier op klikken om onderstaand te openen mogen mij niet verantwoordelijk houden voor mijn uitspraken.

Bij dat "alle vrouwen zijn paarden" heb ik uiteraard ook de noodzakelijke argumentatie.
1. Vrouwen hebben mooie benen, net als paarden, paarden hebben ook benen en geen poten
2. Ze hebben vaker lange manen
3. Over het algemeen een mooie vacht
4. In veel gevallen voorzien van een paardenstaart of eenvoudig aan te brengen
5. Er zijn ook paarden met korte manen/haren met knotjes er in
6. Ze staan meestal in groepjes bij elkaar te hinnikken
7. Je hebt ze in verschillende soorten en maten namelijk
a. gewone paarden
b. boeren knollen
c. dikke paarden
d. dunne paarden
e. mooie paarden
f. ren- en drafpaarden (sportvrouwen)
g. domme paarden (blondjes)
h. er zijn paarden die je kunt huren (die vergelijking hoef ik niet uit te leggen neem ik aan)
i. dan heb je nog de pony's en veulens die zijn dan vergelijkbaar met dochters
8. Ze bijten van voren
9. Ze trappen van achteren
10. Als ze boos worden beginnen ze te steigeren.
Ik neem aan dat ik daarmee genoeg overeenkomsten vermeld heb? :grinning::p:joy::joy::joy:
Dacht dat ik er nog meer had maar die schieten me zo vlug niet te binnen. ;)

Delen van deze mening of vermelden bij vrienden/vriendinnen/echtgenotes is voor eigen risico! :cool:

Ad Becude

Bekend gezicht
Bekend gezicht
Ik heb het mijn vrouw laten lezen, en die moest er hartelijk om lachen... maar nadat ze de spoiler had gelezen.:joy:

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Ik heb de mijne in november ook al 30 jaar dus ook niks te klagen gelukkig, ondanks mijn koosnaampje voor haar. :p

Kate

PCS Senior
Ha ShadyAngel,

Het is dus geen tekst uit mijn boekje, maar ik heb er ook om gelachen. En misschien helpt het als je de spoiler op je scherm hebt en dan een andere stijl kiest. Het is even knutselen, maar ja, als je het er voor over hebt.....

En nu, na mijn oppasdag, zie ik dat onze software al op dit soort dingen gerekend heeft, dus. Lees het topic van Black Tiger van 17.55 uur.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
@ShadyAngel Inderdaad, ik zie het nu ook. Voorheen had ik mijn "eigen" stijl, daar was het goed op te zien.
Ik weet niet welk topic van 17.55 uur Kate bedoeld, maar de stijl moet dan wel nog wat aangepast worden qua kleurtjes inderdaad. :)

Een andere alternatieve oplossing (oftewel workaround) is om de spoiler te openen en dan alle tekst te selecteren.

Bovenaan Onderaan