Opgelost MBAM

Status
Niet open voor verdere reacties.
#1
Hi Forum,

Ik kan Malwarebytes niet opstarten. Het geeft de message "unable to connect the service".
We hebben geprobeerd MBAM opnieuw te installeren. Maar hij loopt steeds vast.
Hebben jullie suggesties dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Miguel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
#2
Hallo,

Doe de volgende stappen eens:

Stap 1.
Download de MB-clean tool eens en voer die uit, lees eerst de handleiding door en voer het dan uit.
Handleiding om Mbam te verwijderen. <== Klik hierop.


Stap 2.
Download de
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links naar het bureaublad.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
 

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
#4
Hallo,

Schakel Smartscreen even uit (als we klaar zijn mag je hem weer inschakelen).

  1. Selecteer in Internet Explorer de knop Extra en vervolgens Beveiliging.
  2. Selecteer SmartScreen-filter uitschakelen en selecteer SmartScreen-filter uitschakelen of SmartScreen-filter inschakelen.
  3. Selecteer in het dialoogvenster Microsoft SmartScreen-filter OK.


Voer nu FRST uit.
 
#5
Hallo,

Schakel Smartscreen even uit (als we klaar zijn mag je hem weer inschakelen).

  1. Selecteer in Internet Explorer de knop Extra en vervolgens Beveiliging.
  2. Selecteer SmartScreen-filter uitschakelen en selecteer SmartScreen-filter uitschakelen of SmartScreen-filter inschakelen.
  3. Selecteer in het dialoogvenster Microsoft SmartScreen-filter OK.


Voer nu FRST uit.
 

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
#6
Hallo,

Ik zie de logjes niet??
 
#7
Hi Abbs,

Smartscreen is in Edge uitgeschakeld. Maar smartscreen is nog steeds actief. In internet explorer is via extra de optie beveiliging niet beschikbaar.
Groeten,
Speedy Gonzalez
 

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
#11
Hallo,

Doe het volgende:

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in.

"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande dik gedrukte code en plak dat in "Kladblok"


start
CreateRestorePoint:
Handler: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll Geen bestand
S2 0119241535371213mcinstcleanup; C:\WINDOWS\TEMP\011924~1.EXE -cleanup -nolog [X]
2018-09-13 11:20 - 2018-09-13 11:21 - 081093424 _____ (Malwarebytes ) C:\Users\Miguel\Downloads\mb3-setup-consumer-3.5.1.2522-1.0.441-1.0.6787.exe
2018-09-03 17:40 - 2018-09-03 17:40 - 000000000 ____D C:\Users\Miguel\AppData\Local\mbam
C:\Program Files\Malwarebytes
ContextMenuHandlers3: [MBAMShlExt] -> {57CE581A-0CB6-4266-9CA0-19364C90A0B3} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers6: [MBAMShlExt] -> {57CE581A-0CB6-4266-9CA0-19364C90A0B3} => -> Geen bestand
EmptyTemp:
end

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je: fixlist.txt
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit als bijlage toe aan het volgende bericht.
 

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
#15
Hallo,

Dat is mooi om te horen, bedankt en graag gedaan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan