Microsoft Office 2021

De klassieke detailhandelsdozen van Microsoft Office Home & Student 2021 en Microsoft Office Home & Business 2021
zijn vanaf 5 oktober 2021 te bestellen. Zonder abonnementsdwang.

De softwarehandelaar Software Express meldt dat het nieuwe Microsoft Office 2021 vanaf 5 oktober 2021 als boxed versie
te bestellen zal zijn. Het nieuwe Office 2021 zal niet alleen beschikbaar zijn als clouddienst of als abonnement of
software-as-a-service (SaaS), maar ook als klassieke doos (FPP-editie: "Fully Packaged Products"), die bij de dealer kan
worden gekocht en mee naar huis kan worden genomen.

De mainstream support voor Microsoft Office 2021 is vijf jaar.

2024 schijnt er waarschijnlijk weer een nieuwe versie Office uit te komen

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Typisch Microsoft - Office 2016wordt ondersteund tot medio 2025 en Office 2019 idem.
Het vermoeden is dat MS op deze wijze meer abonnees op Office 365 hoopt te verkrijgen.

Appleguy

Apple freak sinds 2014
Lid geworden
3 sep 2017
Leeftijd
24
OS
MacOS High Sierra 10.13.6 + Iphone 7 iOS 15.0.2 Win10 1803
AV
Mac filevault
mijn ouders gebruiken 2016 voor outlook mailprogramma ik op Imac open office wil niet 100 euro betalen voor 1 office suite

Anjo

Medewerker
Lid geworden
22 apr 2017
Leeftijd
66
OS
Windows 10; Windows 11 ; Zorin 16, Mint 18, Android 8 en 11
AV
Microsoft
FW
in KPN modem
Ik koop de licenties via Rakuten of bij gamekeydiscounter.nl.

Kosten een fractie en doen t ook prima.
Voor mezelf heb ik Libreoffice op mn linux distro.

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
OS
Windows 10 pro
AV
Bitdefender
FW
Cisco Meraki
Ik gebruik Office 365 family, die ik deel samen met familieleden en vrienden.

Per persoon kost dat minder dan 15 euro en daarvoor kan je per persoon het op 5 computers instaleren. Geen gedoe met illegale zooi en ook nog eens 1TB aan cloud ruimte erbij voor backups.

Als je zo de kosten kan delen is het veel goedkoper dan een losse licentie, omdat je bij een losse permanente licentie dan per computer een licentie moet kopen.

Digicafé

Bekend Gezicht
Lid geworden
13 mei 2020
Leeftijd
64
OS
Windows 10 Pro for Workstations
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Geen gedoe met illegale zooi en ook nog eens 1TB aan cloud ruimte erbij voor backups.
Als je zo de kosten kan delen is het veel goedkoper dan een losse licentie, omdat je bij een losse permanente licentie dan per computer een licentie moet kopen.
Wat je zegt klopt, maar wat je niet zegt is het echte belang : de funktionaliteit van Office 365 is beperkter ! Voor iedereen die met VBA applicaties werkt (of er vaak van anderen krijgt) kan gewoon niet uit de voeten met deze versie.

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Die goedkope versies van office kan je maar op 1 pc installeren omdat die niet aan een ms-office account kunnen gekoppeld worden. Ik heb er zo 2 gehad waarvan één van Rakuten die ze niet wouden terugbetalen, een andere goedkope werd direct terugbetaald.
Ik heb er een iets duurdere gekocht bij een softwarebedrijf in NL welke ondertussen niet meer bereikbaar is. Deze kon wel gekoppeld worden en mag je op al je eigen pc's gebruiken zonder beperking. Uiteindelijk was die licentie per pc gezien niet zoo duur.
En ja, kreeg net nog updates zonder probleem.

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
OS
Windows 10 pro
AV
Bitdefender
FW
Cisco Meraki
Wat je zegt klopt, maar wat je niet zegt is het echte belang : de funktionaliteit van Office 365 is beperkter ! Voor iedereen die met VBA applicaties werkt (of er vaak van anderen krijgt) kan gewoon niet uit de voeten met deze versie.

Waar baseer je dat op?

Ik heb gewoon de volledige Office, die ik gewoon kan installeren op een computer met alle Ontwikkelaars tools.
Jij bent denk ik in de war met de web variant, die is beperkter.

Die goedkope versies van office kan je maar op 1 pc installeren omdat die niet aan een ms-office account kunnen gekoppeld worden. Ik heb er zo 2 gehad waarvan één van Rakuten die ze niet wouden terugbetalen, een andere goedkope werd direct terugbetaald.
Ik heb er een iets duurdere gekocht bij een softwarebedrijf in NL welke ondertussen niet meer bereikbaar is. Deze kon wel gekoppeld worden en mag je op al je eigen pc's gebruiken zonder beperking. Uiteindelijk was die licentie per pc gezien niet zoo duur.
En ja, kreeg net nog updates zonder probleem.
Als je office 2019 gekocht hebt dan heb je mazzel, hij hoort eigenlijk maar op één computer te activeren. Ik quote even Microsoft:

Office 2019 is ook verkrijgbaar alseenmalige aankoop, wat betekent dat u eenmalig, vooraf betaalt om Office-toepassingen op één computer te installeren. Eenmalige aankopen zijn beschikbaar voor zowel pc's als Macs. Eenmalige aankopen hebben geen upgrade-optie, wat betekent dat als u een upgrade naar de volgende versie wilt uitvoeren, u deze voor de volledige prijs moet kopen.
(https://support.microsoft.com/nl-nl...ice-2019-ed447ebf-6060-46f9-9e90-a239bd27eb96)

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Dat is me al dikwijls verteld maar werkt toch nog altijd (2016 en 2019). Als je de sleutel activeert via je office-account installeert die op al mijn pc's. Momenteel 4. Hij activeert inderdaad maar op 1 pc maar via je account kan je die op andere pc's geactiveerd installeren.

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
OS
Windows 10 pro
AV
Bitdefender
FW
Cisco Meraki
Dus je moet steeds activeren als je het op een andere computer wil gebruiken?

Dat is misschien werkbaar als je maar sporadisch eens een andere computer gebruikt, maar niet als je meerdere computer door elkaar gebruikt.

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Activeren moet je alleen doen op de office website. Op alle pc's is die dan in één keer geactveerd.
60fc43b15cb9c-screenshot_01.jpg

Bovenaan Onderaan