• Welkom
    PiepComp Support is een modern en gezellig forum; ons devies is snelheid en geen reclame!

De regering heeft vanwege het “coronavirus” werknemers aangeraden om thuiswerker te worden, wij bieden derhalve een "computer APK" aan.

Wordt ook lid! Computer APK

Hobby Mijn grootste hobby

drive33

Bekend gezicht
Lid geworden
20 aug 2018
Reacties
191
Reaction score
11
Punten
18
Leeftijd
60
Hallo, ik heb vele hobby's, maar mijn allergrootste is muziek. Ik heb vele favoriete artiesten, maar op dit moment heb ik het al zeker 4 jaar heel zwaar te pakken van de Nederlandse zanger/songwriter Dotan!!!!! Home is mijn favoriet aller tijden.
Ik weet dat hij dit jaar onder zwaar vuur heeft gelegen. Dat begon precies op mijn verjaardag, die ik me trouwens anders had voorgesteld. :( Maar het schijnt nu weer beter met hem te gaan.
Hij heeft via Social Media ooit een mobiele nummer doorgegeven voor het geval je what's app berichten van hem wilt ontvangen. Dat heb ik natuurlijk gedaan. Ik heb eind juni dit jaar een gesproken persoonlijk bericht gehad van hem die alleen voor mij bestemd was. Omdat ik hoog gevoelig ben, was ik er erg blij mee en dat heeft zeker een week geduurd!!!!
Ik heb hem 1 keer live gezien bij Share a Perfect Day en zodra hij opkwam, werd ik erg emotioneel en begon enorm te tranen. Helaas heb ik hem nog nooit gesproken en ik heb nog geen handtekening van hem. Ik zou nog heel graag met hem op de foto willen.

K

Kate

Guest
Hoi Drive, ik weet nog niet wie jouw Duncan is, dat ga ik straks even googlen. Maar hij zingt vast heel mooi als jij er tranen bij laat.
Ik ben ernstig gaan nadenken wie mijn favoriete zanger is en ik denk nog steeds!
Op Spotify heb ik tig afspeellijsten gemaakt en elke keer als ik achter mijn laptop zit (en dat is vaak en lang!)zet ik aan waar ik dan zin in heb. Dat scheelt per keer, maar elke lijst heeft wel een paar nummers van Elvis. Dus zet ik die maar in als favoriet nr.1!
En een foto met hem zit er niet meer in, maar dat hoeft ook niet, dat is mij een brug te ver.

drive33

Bekend gezicht
Lid geworden
20 aug 2018
Reacties
191
Reaction score
11
Punten
18
Leeftijd
60
Ik zal even een link geven (als die het doet): Dotan met home. Ik weet vrijwel zeker dat je hem kent. Dit is een enorme hit geweest in 2014.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.227
Reaction score
2.833
Punten
113
Leeftijd
66
Dotan - Let The River In (official video)
View: https://www.youtube.com/watch?v=triRxUT7MK8

Nummer Let the river in
Artiest Dotan
Onder licentie van UMG (namens EMI); UMPG Publishing, UBEM, SODRAC, ASCAP, UMPI en 12 organisaties voor muziekrechten

Dotan, artiestennaam van Dotan Harpenau, is een Nederlands singer-songwriter. Wikipedia

Geboren: 26 oktober 1986 (31 jaar), Jeruzalem, Israël

Volledige naam: Dotan Harpenau
Ouders: Patty Harpenau
Broer: Noam Harpenau

Dotan ontroerd na bijzondere verrassing - RTL LATE NIGHT
View: https://www.youtube.com/watch?v=P4VUaDxQOqY

K

Kate

Guest
Ja Cora, het is mooie muziek maar ik had het nog nooit gehoord. Maar dat is geen wonder en ik zal je vertellen waarom. Ik draaide jaren achtereen veel cd's en ik heb een uiteenlopende verzameling. Maar ik heb het hele jaar niet 1 keer de radio aan! Ik volg het nieuws op de tv en de computer, kijk documentaires en bepaalde programma's maar de radio interesseert me dan niet meer.

Ja, zulk soort mensen zijn er, dat blijkt wel weer. En dus komt de muziek van de laatste jaren alleen tot me als er op tv iets aan gewijd wordt. Ik ben verslaafd aan mijn eigen muziek. Spotify is mijn uitkomst. En Dotan zingt echt mooi, maar ik geloof niet dat ik er voor Spotify naar ga zoeken.
En zo hebben we allemaal onze eigen smaak.

Laatst bewerkt:
K

Kate

Guest
Maar hier zijn dan mijn 'beertjes'. Ik ben een beren-fan van het eerste uur en ik verzamel alles wat er mee te maken heeft. Dus deze kleine beertjes, die allemaal van uit de kringloopwinkels bij me gekomen zijn. En blikjes met plaatjes van beren, vingerhoedjes, oorbellen (en die hang ik in mijn oren en ik heb er al eens een bod op gehad!) enz. enz.

Laatst bewerkt:

drive33

Bekend gezicht
Lid geworden
20 aug 2018
Reacties
191
Reaction score
11
Punten
18
Leeftijd
60
Zo, ziet er mooi uit. Je hebt er al een hoop.

V

Verwijderd forumlid 175

Guest
Wat een mooie leuke verzameling beertjes . :heart_eyes:

K

Kate

Guest
Ja, de foto's zijn niet zo mooi, maar er staan er honderden in een kast en verder nog door het huis heen. En ik moet er meteen bij zeggen, dat ze een rustig leventje hebben, want ik haal ze er niet meer dan 2x per jaar uit om die planken eens schoon te maken! Mijn stelregel is, dat een mens zich niet zo druk moet maken om datgene wat een ander toch niet ziet (en die ander mag het natuurlijk wel voor me doen!). Een eengezinswoning is al genoeg werk.

HansGU

Heeft veel posts
Lid geworden
5 dec 2016
Reacties
1.723
Reaction score
148
Punten
63
Leeftijd
76
Over favoriete zangers gesproken: Die van mij is Diana Damrau ! (maar dat zal wel een ander genre zijn)

K

Kate

Guest
Over favoriete zangers gesproken: Die van mij is Diana Damrau ! (maar dat zal wel een ander genre zijn)
Ik ben meteen gaan googlen, Hans, want ik moet weer bekennen dat ik ook deze dame niet ken. Maar ik heb het niet beluisterd, maar wel gelezen. En waarom niet beluisterd? Omdat ik zag dat het een sopraan is en daar krijg ik altijd kippenvel van.
Sorry, hoor, ze zingt vast heel mooi, maar niet voor mij. Vroeger hadden we Jo Stafford op de LP (die LP heb ik nog) en die stem vind ik mooier, niet zo hoog.

Nu kan ik maar beter meteen bekennen dat ik ook nog een hekel heb aan opera, operette en musical. Dan heb ik al mijn zonden meteen opgebiecht!
Het kan er bij mij niet in dat er midden in een verhaal opeens gezongen gaat worden! In Verona heb ik in 1964 Aïda gezien en ik weet nog hoe ik schrok toen al die Italianen na afloop van een aria gingen applaudisseren, wat een herhaling van de aria opleverde!
En ik heb de musical Sweet Charity gezien, met Simone Kleinsma. Ik zag opeens een fiets op het toneel en die bleek er al een kwartier te staan, maar dat kwartier had ik verslapen. Ja, ik laat mijn onontdekte kanten vanavond wel zien! Maar dan weten jullie het maar meteen.

Laatst bewerkt:

HansGU

Heeft veel posts
Lid geworden
5 dec 2016
Reacties
1.723
Reaction score
148
Punten
63
Leeftijd
76
Smaken verschillen Kate, maar klassieke muziek, zowel instrumentaal als vocaal is zowel kunst als cultuur. Het grappige is dat talloze oude tophits tophits deels gecomponeerd zijn op basis van bestaande klassieke muziek :). Maar goed, je bent lang niet de enige die er niets om geeft, het is echt iets voor liefhebbers en dikwijls gaat men het pas met de jaren waarderen, Niet bij jou dus, dan maar niet samen naar een uitvoering van die Fledermaus want ik wilde je Richard Wagner besparen ;)

Oh ja, die mevrouw Damrau is een diva met een fantastische stem, door insiders op het niveau geplaatst van bijvoorbeeld ene mevrouw Callas. Het grappige is wel dat ik zelf bijna alle muziek mooi vind behalve..... Jazz. Zo heeft iedereen wel een zwakke plek hahaha.

Ik weet niet meer hoe ik een youtube link moet plaatsen. Ik doe hieronder een poging

o zittre nicht mijn lieber sohn - Google zoeken

K

Kate

Guest
Ik weet niet meer hoe ik een youtube link moet plaatsen. Ik doe hieronder een poging

o zittre nicht mijn lieber sohn - Google zoeken
Hoi Hans, je kon het, hoor! Dus je poging is geslaagd. En ik heb er toch wel 2 minuten naar geluisterd en gekeken, en dat vond ik al lang! Nee, ik ben niet om!
Ik heb dit in mijn opvoeding niet mee gekregen. Ik moest piano leren spelen en mijn lerares was ook gek op klassiek. En dus zat ik van mijn 7e t/m mijn 12e jaar 3x per dag een half uur (mijn moeder was afgrijselijk streng!) op klassieke muziekstukken te oefenen, van simpele tot het zware werk. Nou, die piano kon behalve spelen ook zwemmen want ik heb daar wat tranen gelaten! De middelbare school gaf uitkomst: geen tijd meer, riep ik!

De basis was verkeerd en ik ben daarna een verstokte fan geworden van Dixieland muziek. Mijn vroegere chef van mijn werk bij de gemeente heeft al 30 jaar ook zo'n band en het is heerlijk om naar een optreden te gaan en het fijnste is als er een flink lange drumsolo in zit! Tja, hoe ouder, hoe.....!

HansGU

Heeft veel posts
Lid geworden
5 dec 2016
Reacties
1.723
Reaction score
148
Punten
63
Leeftijd
76
Hahaha, ieder z'n meug Kate.
Het is goed dat we kunnen zien en horen wat we mooi vinden en dat we ons amuseren :)

Bovenaan Onderaan