• Piepcomp Support is een gezellig PC-hulpforum en beschikt over een voortreffelijk team experts om jou te helpen met problemen in Windows,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes en nog veel meer.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna van gratis technische hulp.

Bureaublad Mijn huidige bureaublad in Windows 10 versie 1903

Kate

PCS Senior
Lid geworden
18 aug 2017
Reaction score
872
Punten
113
Leeftijd
79
O ja, er zijn er nu heel wat die ze zien vliegen!!

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
51
Punten
28
:) :) ik was te laat voor het vluchje op de super bezem.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
74
Punten
28
Leeftijd
59
Vorige week zo'n compleet pakket (ObjectDesktop) aangeschaft voor 14,95€ normaal 29,95€). Dit zit onder andere vol met zulke foto's (wallpapers) en nog veel meer op de website. {URL unfurl="true"]https://www.stardock.com/products/odnt/[/URL]
Dit is nu mogelijk net een van die tooltjes / pakketjes die ik mensen in mijn omgeving pertinent afraad.
Mijn motto is : installeer zo min mogelijk tooltjes die Windows 'mooier', 'leuker', 'interessanter' of whatever maken, want het gros van dat soort tooltjes gáát vermoedelijk ongemerkt op enig moment conflicteren met je Windowsinstallatie (of een update ervan) en dan word je 'vaste klant' van een forum als dit. Niet als helpende maar als hulpvragende...........

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
@Black Tiger - dat is gewoon een Windows 7 gadget in combinatie met CoreTemp!
Wil je daar meer over weten hoe dat te doen, hoor ik dat graag.

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
86
Punten
28
Leeftijd
59
@quandor
Zie niet in welke problemen dat kan veroorzaken aangezien die programma's alleen maar visuele dingen aanpassen (als het dan toch misgaat is er nog altijd een backup. Bovendien heb ik verschillende tooltjes die ik al jaren gebruik zonder enig probleem (niettegenstaande alle commentaren). Ik kan me in 30 jaar geen noemenswaardige problemen herinneren. Bovendien probeer ik graag dingen uit, de lol zou er voor mij rap af zijn als het niet meer kan.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
229
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
@ShadyAngel er zijn altijd uitzonderingen. Meestal veroorzaken allerlei tooltjes vaak wel vage problemen. Dat doen gerenommeerde programma's zelfs nog wel. :)
Maar ieder zijn keus natuurlijk, als je graag dingen uit probeert en het geen hinder vindt om een backup terug te zetten is er weinig aan de hand.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
Gebruik dit pakketje, zodat in Windows 8 of Windows 10 de gadgets weer mogelijk zijn.
Want alle mappen enz. zijn nog steeds aanwezig!

Indien AL CPU Meter gadget niet in de download zit, download het bijgevoegde bestand.
Pak het het eerst uit en plaats dan de map All_CPU_Meter.gadget in de map C:\Users\Black Tiger\AppData\Local\Microsoft\Windows Sidebar\Gadgets erbij.

Verder heb je CoreTemp nodig, die je zo instelt, dat deze automatisch opstart.

Bijlagen

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
229
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Oh dat is een heel pakket zie ik. Dacht dat het een stuk eenvoudiger zou zijn. Was me wel al opgevallen dat die gadgetbalk er niet meer was. Voor mij persoonlijk was dat een verademing. Ik denk dat ik het in dat geval bij iets eenvoudiger houdt zoals cpuid hwinfo, want zo'n gadgetbalk wil ik liefst niet meer terug. :)
Toch bedankt voor de info!

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
Die balk die standaard actief is - erop rechtsklikken en uitschakelen.

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
86
Punten
28
Leeftijd
59
Ik heb vroeger wel een tijdje zo'n tooltjes gebruikt (coretemp herinner ik me nog) maar ik mis ze zeker niet. Ik gebruik alleen nog DriveLed om mijn schijven te monitoren. Niettegenstaande er zo veel inzitten blijft de temperatuur gemiddeld tussen de 30 en 40°C. In de zomer kan dit wel sporadisch oplopen tot 60° onder volle belasting. Ik heb wel een grote pc-kast zal ook wel veel aan de temp geven.

Bovenaan Onderaan