Opgelost Mijn Lenovo T560 is kreupel

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Die is momenteel ontdaan van de SSD die nu in de Lenovo zit en de harddisks om data heen en weer te kopiëren.
Dus die trouwe machine is geheel inactief.

macguy

Applefan
@Abraham54 mijn oude Acer 7740 word nog soms nog gebruik mijn zus maar omdat die zo traag is lijk een slak krijg ze dit jaar ook haar eerste eigen laptop en gaat Acer 7740 naar de sloop RIP 2010-2019.

PS ik heb altijd Acer gehad voor deze imac maar is DELL kwa laptop's ook goed merk ?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Dell is doorgaans beter dan Acer in mijn ogen.

macguy

Applefan
@Abraham54 dat leuk om te weten moet ik onthouden maar hier zoeken zijn voor mijn zus laat ik iets weten via topic of zo ;)

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Goed ik doe ook even uit duit in het zakje. Ik bezondig mij nooit meer aan een Acer. Er zijn eens een paar desktops van in huis geweest. Een groot drama. Ik heb meerdere laptops van dat merk behandeld het is enkel troep zooi in mijn ogen. Echt een grote verschikking!

Nooit, nooit, nooit zal ik ook maar een cent geven om zo'n ding te kopen.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Een vervolg.
Vandaag viel ineens het toetsenbord uit - geen idee waarom.

Om het toetsenbord te demonteren heb ik een speciaal tool nodig (2x) en dat heb ik niet.
Heb even met het virtuele toetsenbord gewerkt, maar dat is lastig.

Goede raad is duur.
Ben er een poosje mee zoet geweest, maar de Dell Precision M6600 die ik eerverleden jaar gekocht heb, heb ik weer geheel op gebouwd.

Eerst had ik op een Crucial SSD een proefinstallatie van Windows 10 gedaan.
Dat installeren zelf ging al verdraaide traag en het leek net alsof Windows 10 op een langzame HD draaide.

In het bios heb ik echter nog iets van Intel Rapid nog wag uitgeschakeld en daarna was ook het opstarten zo gepiept.
Dat gaf mij aan dat de Samsung SSD het nu ook goed moest doen.

Tot mijn verbazing startte de Windows 10 uit de Lenovo gewoon op en werden nieuwe apparaten geïnstalleerd.
Tot mijn genoegen moet ik nu vaststellen, dat deze laptop vrijwel net zo snel draait als de Lenovo.
En Windows 10 bleef gewoon geactiveerd.

Anjo

Gevestigd lid
Mooi om te weten.
Als ik ruimte in mn vakantiegeld heb wil ik l twee thinkpadjes aanschaffen om de androidbox en aptop die nu in mijn netwerk gebruikt worden voor kodi en muziek te gaan vervangen. Daar ga ik ws gebruikte ssd met daarop win 10 in monteren.
Scheelt toch weer installs als dat op jouw manier kan.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Het was echt een verrassing dat Windows 10 dit kan.
Ook was de Realtek audiodriver verwijderd - netjes dus.

Anjo

Gevestigd lid
Viel me vandaag wel op dat toen ik de beide netwerk printers aanzette ze beiden rap geïnstalleerd werden terwijl ik pas van 1 printer ( HP 1102w) de software gedownload had. De Canon werd heel snel toegevoegd toen ik die ook aan zette.

Heb nog geen tijd gehad om te kijken of de scansoftware ook draait.

ShadyAngel

Vaak hier
Voor een laptop heb je onder windows 10 ook geen drivers meer nodig om windows te installeren. Een versie installatie opstarten met een bootstick en in 10 minuten stond windows 10 op beide laptops zonder verder noodzakelijke drivers. Ik heb alleen de Nvidia drivers apart geïnstalleerd omdat ze beide ook een Nvidia gpu hebben. Gekoppeld aan mijn microsoft account heb ik zelfs geen extra licenties voor microsoft nodig gehad. Alleen voor bepaalde andere software. Tegenwoordig is er al software die je onbeperkt op eigen, persoonlijke pc's mag gebruiken.

Bovenaan Onderaan