Mijn Lenovo T590

Najsnarf

PCS-lid
gemgemgemgemgem
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
274
Punten
243
Is dat heldere beeld dan alleen om te gamen, en na hoeveel tijd heb je dat "zuiniger met energie" er uit gehaald - alweer: afgezet tegen de flinke aanschafprijs - vóór je er daadwerkelijk aan gaat verdienen = besparen, d.w.z. echt minder stroom gebruikt te zien aan je jaarlijkse rekening?

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.688
Punten
323
Leeftijd
68
Dat IPS scherm is heerlijk voor alles - ook voor TV-kijken.

Zat ik eerst met de Dell op gemiddeld op 3kW per dag, nu is dat gemiddeld 2 - soms 2,5 kW per dag.

Najsnarf

PCS-lid
gemgemgemgemgem
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
274
Punten
243
gebruik je dan zo'n meter die per aansluiting het verbruik kan noteren? ( € 12.-- tot € 15.-- )Je bespaart mogelijk een paar tientjes in een jaar. Blijft de vraag wanneer je quitte speelt, en of je ooit dat omslagpunt bereikt.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.688
Punten
323
Leeftijd
68
Ik heb sinds 2003 een digitale meter die nu nog maar één stand telt.
Maar daar heb ik geen probleem mee.

Ik heb een Excelbestand aangemaakt, waarin de standen noteer en die worden dan uitgerekend.

Najsnarf

PCS-lid
gemgemgemgemgem
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
274
Punten
243
Is niet duidelijk (voor mij...) wàt meet je sinds 2003 met die digitale meter: bedoel je de meter in je meterkast? En hoe bereken je het stroomverbruik van die ene laptop dan? En hoeveel gaat die halve kWh per jaar schelen? Is die laptop dan uitsluitend voor het 16 % lagere stroomverbruik van die laptop of vanwege het fraaie scherm? allemaal niet duidelijk. Hoorde heel onlangs dat de beste bijdrage voor milieu, CO2 probleem etc. is het juist minder kopen van spullen.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.688
Punten
323
Leeftijd
68
Ik bereken het verbruik van mijn notebook niet.
Ik heb wel een gadget welk aangeeft hoeveel Watt de machine gebruikt.

Nee ik noteer per keer de door de meter aangeven stand.
Ik heb de laatste 4 dagen 2kW in totaal gebruikt

Najsnarf

PCS-lid
gemgemgemgemgem
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
274
Punten
243
Je gebruikt dat gadget dus niet want je schrijft dat je het verbruik van je notebook niet meet. Meet je dan alleen het hele huishoudelijk verbruik met wat je noemt "de meter" (in de meterkast?) . Die halve Kw besparing levert volgens mij vrijwel niets op per jaar, of gebruik je die laptop ook voor gamen vanwege dat fraaie scherm zoals ik al eerder vroeg? Dàt is wat de reclame tenminste meldt.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.688
Punten
323
Leeftijd
68
Af en toe doe ik een klein spelletje.
Ik game niet en kijk ondertussen hoe PSV speelt tegen RKC en straks kijk ik live naar Fijenoord.
De meter is gemonteerd in de meterkast, daar staat ook de modem van Ziggo.

De elektrische stroom wordt geleverd door Energie Direct en ik betaal per kW iets minder dan € 0,26.

Najsnarf

PCS-lid
gemgemgemgemgem
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
274
Punten
243
dat kon ook op je oude(re) laptop; de iets zuinigere maar m.i. kostbare laptop bespaart voorlopig dus helemaal niets. Wáár je meter staat is niet belangrijk, het verbruik over een kleine periode (4 kw) zegt ook niets over een jaar uitgemeten.

Bovenaan Onderaan