Bureaublad Mijn nieuwe bureaublad als antwoord op het huidige weer

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Ik krijg m'n bureaublad niet zo leeg. :D
Hoi @Black Tiger en andere geïnteresseerden, een leeg bureaublad zonder snelkoppelingen en toch met makkelijk berijbare snelkoppelingen is eenvoudig uit te voeren.

Als je goed naar de taakbalk kijkt van mijn afbeelding zie je de meldingen Xtra en Desktop.
In de map Desktop zitten de snelkoppelingen gekopieerd die op het bureaublad aanwezig zijn en daardoor makkelijker te bereiken zijn.

Die map is een werkbalk!

Werkbalken creëer jij door met rechts op de taakbalk te klikken en bovenin op Werkbalken te klikken.

Om een werkbalk aan te maken klik je in het verkregen menu op Nieuwe werkbalk en navigeer vervolgens naar de lokatie waar de map staat die de nieuwe werkbalk moet worden.

Zo staat de map Desktop gewoon op mijn bureaublad.

Heb je de nieuwe werkbalk goed aangemaakt, staat hij dus nu in de taakbalk en kun je er op klikken, dan komt het menu te voorschijn met al jouw snelkoppelingen.
Mijn voorbeeld geeft ook aan dat je binnen die werkbalk nieuwe mappen kan aanmaken.
Door rechts te klikken op Desktop kan je kiezen voor Map openen.

Als laatste is het dan zaak ervoor te zorgen dat het bureaublad geen snelkoppellingen enz. vertoont.

Klik daarom nu met rechts in een lege plek op het bureaublad en kies voor Beeld en haal dan het vinkje weg bij Bureaubladpictogrammen weergeven.

Ik heb tevens de gebruikte wallpaper toegevoegd.

Bijlagen

ArtstudioG

Gevestigd lid
Ik heb helemaal niks op mijn bureaublad staan en werk met de "start" van windows 10. Is een kwestie van gewoonte maar werkt super makkelijk. De "start" van windows 10 kan je helemaal zelf kneden naar eigen smaak en vormgeving. Je kan dingen toevoegen of verwijderen met de rechter muisknop en eens je mappen, apps, enz in de start staan, kan je ze via weer die rechter muisknop vergroten, verkleinen, verplaatsen, samenvoegen, nieuwe map(naam) aanmaken, enz. Kijk maar eens in de bijlage (inzoemen) naar mijn bureaublad (verspreid over - in dit geval - twee schermen). Ik heb drie schermen in gebruik maar het linkerscherm heb ik niet mee in screenshot gestoken aangezien helemaal leeg. De taakbalk laat ik enkel op mijn diddenste hoofdscherm verschijnen. Verkenner staat continue open op rechter scherm.

Bijlagen

macguy

Applefan
mijn bureaublad van mijn Imac hij er staan maar 2 ikonen op bureaublad veel minder dan oude laptop met Win10 met 20 iconen

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
@ArtstudioG - met alle respect, maar dan is mijn werkbalk sneller, met alle snelkoppelingen alfabetisch boven elkaar gerangschikt in de lijst.

Ik heb ook nog mapjes met snelkoppelingen maar daar staat enkele games in.
En dan heb je natuurlijk ook nog het gratis programma Fences waar je heel leuke dingen mee kunt doen.
Dat gebruik ik ook niet. Een druk bureaublad vind ik wel fijn eigenlijk, ben er aan gewend. :)

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Algemeen gesproken: een computer kan ervoor dienen je het makkelijker te maken.
Dus waarom zal je als gebruiker je bureaublad niet vol met snelkoppelingen zetten, waardoor je bij tijd en wijle toch wel even moet zoeken.
waar die snelkoppeling staat die je minder gebruikt.
Dan is zo'n werkbalk die ik gebruik, wel even heel wat efficiënter.

ArtstudioG

Gevestigd lid
Of de "start" van windows 10 … :p

Dan is zo'n werkbalk die ik gebruik, wel even heel wat efficiënter.
Nee niet echt. Mede omdat op jouw werkbalk niet eens voldoende plaats is voor wat ik op mijn bureaublad heb staan.
Daarnaast hoef ik niet te zoeken naar snelkoppelingen. Ik weet precies waar alles staat uit mijn hoofd, kan ze dromen zelfs. En zo vreselijk veel als vroeger zijn het er ook niet meer. Daarnaast is het op het bureaublad wat groter en dus ook beter te zien dan in m'n werkbalk. En ik vind het niet mooi om bijv. de werkbalk iconen groter te maken om het beter te zien dus dat is ook geen oplossing.
Wat ik wel kan opruimen zijn de hoeveelheid tekstbestandjes die ik relatief tijdelijk op het bureaublad neer knal. Daar zitten er wel een aantal bij die in een mapje zouden kunnen. Maar het stoort me ook niet dus waarom zou ik. :)

Ik vond gewoon dat die foto van jou mooi was en dat het er mooi uit zag. Wil niet meteen zeggen dat ik het ook graag zo zou willen. ;)

Bovenaan Onderaan