Info Mijn nieuwe phpBB forum

porrelaar

Gevestigd lid
Ik heb weer even een kijkje genomen op je phpBB forum.
Het citaat van Fuller in de header heeft wat meer ruimte gekregen. Ziet er beter uit!

Als niet geregistreerde bezoeker zie ik in de sidebar (van boven naar onder):
1. Een zoekvak. Is dat het zoekwidget dat jij wil verwijderen? Waarom? Op een forum hoort een zoekvak te staan, ook al valt er nu nog niet veel te zoeken. Ik heb de zoekfunctie getest en hij werkt. (Ik zocht naar het woord Welcome...;))
2. Het aanmeldvenster
3. De weer app. Of heet dat een weerwidget?

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Ik wil dat zoekwidget uitgeschakeld hebben, of wat misschien ook mogelijk is, iets naar beneden verplaatst.
Er moet ook nog een widget komen met ingelogden en bezoekers benevens een widget met de nieuwste berichten.
Voor het aanzien is het gegeven dat de sidebar niet boven het forum uitsteekt, maar op dezelfde hoogte begint.

porrelaar

Gevestigd lid
Oké.
Iets over de tijd/klok op het phpBB forum. Die loopt momenteel 2 uur achter. Moeten leden, nadat ze ingelogd zijn, zelf de correcte tijd instellen (hun eigen tijdzone kiezen)? Ja, ik weet het, zoiets is op dit moment nog van weinig belang. Het viel me alleen op.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Dat heb ik ook al gezien - heeft goed gestaan.
Daar kijk morgen naar.
Ik denk dat zoeken boven het weer widget mooi zal staan.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Het forum begint langzaam gereed te komen.
De sidebar laat ik weg, is ook beter omdat smartphones die toch niet zien op de beeldschermpjes.
Het forumreglement heb ik overgenomen van mijn vorige experiment, dat ik met enige moeite weer aan de gang heb gekegen.
Mede daardoor is mijn nieuwe forum ook nog weer een BBCode rijker geworden (Legend).

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Er zitten nu (nog wel telbaar) een enorme hoeveelheid extensies in mijn nieuwe phpBB forum.
Mede daardoor is het forum professioneler geworden voor de toekomstige leden en dat vind ik leuk.
Net zo als hier is het ook daar bijvoorbeeld mogelijk, door simpel de videolink te posten om de video te tonen in het bericht.
Kom je niet klaar met een bericht - dan kan je het simpel opslaan als concept en op een later moment weer terugroepen en afmaken.
En zo zijn in het gebruikerspaneel enkele toevoegingen die het gebruik aanvullen.
Ik ga vanavond mijn wekelijkse avondje uit doen en hoop morgen mijn nieuwe forum klaar te krijgen om het open te zetten.
Nogmaals de link: Ruimteschip Aarde Forum - Home

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Gisteren problemen gehad met een bepaalde extensie, die niet geïnstalleerd wou worden en direct daarna voor complete witte pagina's zorgde in zowel admin als ook het forum zelf.

De enigste remedie was toen een backup van een uur eerder (forum + database) terug te zetten.
Nadat dat gebeurd was, deed alles het weer, echter gaf de server daarna een ontelbare hoeveelheid serverfouten aan.

Ik werd er ook niet wijs van waardoor dit nu kwam; nogmaals via de back-up functie teruggegaan naar de situatie van 5 uur eerder die dag.
Daarna gecontroleerd op serverfouten, die werden echter niet meer aangevuld.
Vanochtend waren er dan ook geen serverfouten meer aanwezig.

Wel moest ik alle eerder geïnstalleerde extensies weer opnieuw installeren en er waren ook nog weer nieuwe extensies toegevoegd.
En weer was het forum zelf daarna niet meer zichtbaar - bleef een witte pagina.
Via de serverfouten vond ik nu wel duidelijk welke extensie daarvoor verantwoordelijk was.
De fout die werd aangegeven, was dat de Nederlandse vertaling niet aanwezig was en dat de javafile niet goed was.
Vreemd, de map nl was er en de file daarin vertaald.

Admin was gewoon werkend, na die extensie te hebben uitgeschakeld was het forum ook weer bereikbaar.

Nu moeten er nog enkele details aangepast worden en hoe het forum werkt moet nog geregeld worden.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Mooi - net nog weer gecontroleerd, maar er zijn geen nieuwe serverfouten.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
De extensie waar ik het over had is de speciale extensie die phpBB fora geschikt maken voor de AVG-wet.
Ik had het probleem, dat alles in het Engels werd weergegeven en dat ik in admin alsnog alles nog weer in het Nederlands moest vertalen.
Dat is nu gedaan, enkel is nog wat detailwerk nodig om extra gegevens ook toonbaar te maken.

Verder heb ik de cookiemelding dit keer niet geactiveerd; ik vind het onnodig dat je ook bij inloggen iedere keer weer moet akkoord gaan met de cookiemelding.
Dat akkoord gaan ermee gebeurt nu dus enkel nog bij de registratie straks op mijn nieuwe forum en dat vind ik prima.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Kort maar bondig, een uur geleden is het forum geopend.

Kate

Enthousiast
Gewaardeerd lid
Hoi Toska, doe je best hoor! Je kunt het!

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Weet je wel zeker dat je de juiste antwoorden naar het rechter venster hebt geschoven?
Bovendien is een klein typefoutje verbeterd.

Kate

Enthousiast
Gewaardeerd lid
De aarde is niet een platte schijf. De maan draait om de aarde. De aarde draait om de zon. De 4e weet ik niet meer. Als je vindt dat de zin klopt, geef je hem een zwiep naar wel waar.

Bovenaan Onderaan