Probleem Mijn pensioenoverzicht slecht tot niet bereikbaar

porrelaar

Gevestigd lid
Dat zal mogelijk jouw probleem zijn. Die website opende bij mij direct (in Safari, op mijn iPad), dus in minder dan 0,1 seconde. Ik heb echter niet ingelogd. Als ik mijn pensioen wil bekijken, dan doe ik dat via de website van mijn pensioenfonds.
Probeer eens een andere browser.

Veng

Bekend gezicht
Bekend gezicht
Bij mij opent de pagina ook direct in FF, Edge, Chrome en IE:)

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Geen enkele van mijn browsers is in staat die server te bereiken.
Heel vreemd.
Ga ik onderzoeken.

quandor

hondje
Ook hier in Edge en Chrome geen probleem.

Firewall instellingen?

ArtstudioG

Gevestigd lid
Zelfs vanuit België met Edge en Opera … geen probleem

Kate

Enthousiast
Met Chrome onmiddellijk binnen.

HansGU

Gewaardeerd
Met Firefox ook meteen op de site. Met behulp van mijndigid

Waarschuwing van het ABP..... De informatie op www.mijnpensioenoverzicht.nl klopt niet altijd!
Beter altijd even bellen naar ABP telefoon 045-5796070

Bijvoorbeeld: Ik zag in mijn geval iets geks aan een klein bedrag aan nabestaanden pensioen. Er stond FOUTIEF vermeld:

ABP → vanaf 65 jaar → € 1784,=
ABP → vanaf 74 jaar en 9 maanden € 1612,=

Nu ben ik toevallig over 6 dagen 74 + 9 maanden oud, dus greep ik de telefoon om het ABP te vragen waarom ik ineens € 172,- minder zou gaan ontvangen. Het antwoord was nogal onthutsend. De informatie op de website van www.mijnpensioenfonds.nl is niet correct!

Het ABP heeft daarover al vaker met hen overhoop gelegen! Nou vraag ik je.... Hoeveel duizenden 65 plussers raadplegen deze site.....? Voor mij onvoorstelbaar dat dit zomaar als gegeven vermeld staat.

Dus mensen, bel altijd je pensioenfonds en ga niet lukraak af op deze website (te gek voor woorden).

HansGU

Gewaardeerd
Even een correctie mijnerzijds.

Feitelijk klopt de info die www.mijnpensioenoverzicht.nl op de website aangeeft wel. Alleen staat e.a. er hoogst ongelukkig aangegeven.
Het staat er namelijk zo:

ABP 65 jaar → €1784,=
ABP 74 + 9 mnd → € 1612,=

Hierdoor werd de indruk gewekt dat de uitkering bij 74 jaar en 9 maanden LAGER zou worden. Dit is echter niet het geval, in gedachten mag men deze twee bedragen bij elkaar optellen, terug naar de schoolbanken dus. Het had wat eleganter geweest wanneer men er een totaalbedrag had bijgeplaatst zodat zélfs ik op slag had gezien dat het om een totaalbedrag van € 3396,= ging en niet om twee verschillende bedragen......

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Vreemd - niks anders dan dat Firefox inmiddels geupdated is naar 64.0.2 en de website weer vlot en volledig bereikbaar is.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Wilde net gaan melden dat de website bij mij goed te bereiken is. Ik lees inmiddels dat jij ook geen problemen meer ondervind.

HansGU

Gewaardeerd
Hoe is dat bij jullie?

Ik heb mijn 1e maand AOW van 2019 binnen en ik heb € 31,99 meer ontvangen dan in 2018. Aan pensioen ben ik er €3,20 op achteruit gegaan maar daar kan de Sociale Verzekerings Bank niets aan doen.

Ik begrijp dus dat het kabinet denkt dat ik er dit jaar op vóóruit ga dankzij die € 31,99 ? Zo ongeveer is iedere boodschap die je koopt is duurder dan vorig jaar en dan hebben we het maar niet over de electrischiteit en gasprijs. Daar durf ik (nog) niet aan te denken. Hoezo iedere Nederlander erop vooruit in 2019?

Kate

Enthousiast
Hoi Hans,
Mijn man en ik hebben samen aan AOW 37,44 euro meer per maand ontvangen. Ons pensioen is er per maand met 2,61 euro op achteruit gegaan. Dus ja, we hebben wel meer, maar dat zijn we al meteen weer kwijt aan de ziektekostenverzekeringen enz.

Maar we moeten niet voor niks allemaal op ons loonstrookje kijken! Als je maar lang genoeg kijkt, vergeet je misschien wat je meer kwijt bent!
Maar........we hebben meer en daar liegen ze niets aan. Dat noem ik nu kortzichtig denken.

HansGU

Gewaardeerd
Ja Kate, we behoeven geen helderziende te zijn om te weten dat we er dit jaar (alles bijeen genomen) honderden euro's op achteruit gaan. Dat hebben onze alwetende bestuurders weer piekfijn voor elkaar gekregen.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
De pensioenfondsen en alle andere spaarders zijn de dupe van wat de centrale banken hebben gedaan.
De rente op 0% of zelfs lager te zetten, waardoor er miljarden aan spaargeld verdampt zijn.

Wereldwijd speelt dit fenomeen, waarbij de gewone mens erop achter uit gaat en de super reiken er alleen maar beter van worden.

Korrigan

6-tiger met gebreken.
En de pensioenfondsen moeten waarschijnlijk gaan korten,omdat het rendament zwaar tegenvalt in 2018 . Maar de belastingdienst en verschillende advocaten die betrokken zijn bij rechtzaken met de bond van belastingbetalers, denken nog steeds dat je als particulier makkelijk 4 % rendament kunt halen. Maar de pensioenfondsen met al hun beleggingsexperts blijkbaar niet.

Kate

Enthousiast
Een jaar geleden kreeg ik een brief van het ABP. Ze vonden het erg jammer dat mijn pensioen weer niet verhoogd kon worden en legden daarvoor de schuld bij de een of andere overkoepelende bank. Die bepaalde de rekenrente. Waar of niet waar? Ik weet het niet en je doet het er mee.
Ongelooflijk dat een paar sukkels bij zo'n bank jouw inkomen kunnen bevriezen! Ik heb intussen minder pensioen dan ik in 2008 kreeg.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Zolang de ECB de nul rentegrens hanteert ten behoeve van de verschuldigde EU landen, waardoor landsleningen goedkoop zijn, maar burgers en bedrijven de tol daarvoor moeten betalen, zullen ook de pensioenfondsen in zwaar weer blijven zitten!

HansGU

Gewaardeerd
Met andere woorden het zal NOOIT meer beter worden dan dat het nu is. De diverse overheden en de ECB zullen zich in alle mogelijke bochten wringen om de klok toch vooral maar niet terug te draaien!

Dank u wel heren(?) politici.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
In de VS zijn het vooral de aandeelhouders en hedgefonds die ageren tegen de renteverhogingen van de Federal Reserve - FED die voorbeeld is geworden voor de ECB (mijn inzicht).

In de VS wordt de ECB als de slechtst geleide centrale bank ter wereld gezien.

Bovenaan Onderaan