Opgelost mijn printer Canon MP520

lynn

leerling
Lid geworden
3 apr 2019
Reaction score
54
Punten
28
Leeftijd
68
dit is wat er tevoorschijn komt iedere keer als ik ga printen...wat moet ik juist doen om dat op te lossen of mag ik dat zo laten?

Bijlagen

porrelaar

Vaak hier
Lid geworden
22 aug 2017
Reaction score
181
Punten
43
Je printer zal wel werken, maar die melding is hinderlijk. Daar gaan we wat aan doen. Je hoeft enkel maar ergens een vinkje te zetten en dan ben je klaar.
De reis naar de plek waar je dat vinkje moet zetten is wel vrij lang, maar die zal ik hieronder in stappen beschrijven:

Klik op Start en dan op het tandwiel (= Instellingen) dat daar vlak boven staat:

Het venster Windows-instellingen opent dan. Klik daar op Apparaten.
Klik in de linker kolom op Printers en scanners.
In het rechter paneel klik je daarna op jouw Canon printer. Er verschijnen dan meer knoppen onder die printer. Klik op de knop Beheren.

In het volgende venster klik je op 'Printereigenschappen'.
Het venster dat daarna geopend wordt, telt flink wat tabbladen. Klik op het tabblad Poorten.
Zet dan een vinkje voor 'Ondersteuning in twee richtingen inschakelen'.
Klik daarna onderaan in dat venster eerst op de knop Toepassen en daarna op OK.

En daarmee is je probleem opgelost.

predator

Gevestigd lid
Lid geworden
22 feb 2019
Reaction score
219
Punten
43
Leeftijd
54
Dit gaat Lynn gewoon even doen, met zo een uitleg gaat dat op zeker goed komen.
Gr.

Discovery Sjeng

Junior lid
Lid geworden
13 jun 2019
Reaction score
21
Punten
8
Leeftijd
63
;), Toppie, dat gaat Lynn zeker lukken met zón fijne uitleg.

Kate

Senior
Lid geworden
18 aug 2017
Reaction score
1.121
Punten
113
Leeftijd
79
Lynn, doe je best, je kunt het, dat weet ik! En het is een uitleg waar je echt niet verkeerd in kunt gaan!

lynn

leerling
Lid geworden
3 apr 2019
Reaction score
54
Punten
28
Leeftijd
68
heb het gedaan ook...moest wel een poort selecteren en wat in het voorbeeld blauw was heb ik niet dus het ik poort 1 gekozen, als ik nu een document afdrukt herkent hij mijn printerke wel, joepie...ben ik blij...dank je wel Porrelaar...top van jou en de anderen bedankt voor zoveel vertrouwen in mijn kunnen...🥵

porrelaar

Vaak hier
Lid geworden
22 aug 2017
Reaction score
181
Punten
43
moest wel een poort selecteren en wat in het voorbeeld blauw was heb ik niet dus het ik poort 1 gekozen
Als je printer nu goed werkt, dan mag je het zo laten.

Krijg je toch problemen met printen dan moet je in het venster met de printerpoorten de juiste poort kiezen. Dat is USB001. Jouw printer is namelijk via een USB kabel aangesloten op je computer.
Jij schrijft dat je die poort niet kon selecteren omdat je hem niet zag.
Dat is mogelijk, want er zijn zoveel printerpoorten dat ze niet allemaal tegelijk getoond kunnen worden in dat kleine venstertje:

Daarom zit er ook een schuifbalk aan de rechterkant van dat venstertje. Je kunt de niet zichtbare poorten in beeld krijgen op 3 manieren:
  1. Sleep de schuifbalk aan de rechterkant naar beneden met ingedrukte linker muisknop
  2. Klik een aantal keer op het naar beneden gerichte pijltje dat onder de schuifbalk staat.
  3. Houd de muisaanwijzer boven het venstertje met de poorten en gebruik dan het muiswiel om te scrollen in dat venster.

En als je een van die 3 manieren toepast, dan krijg je ook de USB001 poort te zien:

Let op: de printer moet aangesloten zijn én aan staan, anders wordt de USB001 poort niet zichtbaar. Kies dus die USB001 poort die ik in de tweede afbeelding laat zien.

lynn

leerling
Lid geworden
3 apr 2019
Reaction score
54
Punten
28
Leeftijd
68
ok dit is klaar, de USB001 heb ik aangevinkt en ook ondersteuning in twee richtingen is ingeschakeld...

bedankt voor al je inspanningen,

voor mij mag hier een slotje op...

ikke ben blij...

Bovenaan Onderaan