Mijn USB 3.0 niet zichtbaar in de UEFI

Ben genoodzaakt toch in de details te treden ,niet leuk om te lezen , maar ontkom er niet aan.
Bijna alle progs , brandt ik nog steeds op DVD's alleen al , dit is zeer overzichtelijk in mijn DVD-mappen .
Omdat ik morgen mijn nieuwe MINI PC barbone ( Intel NUC8i5BEH ) ga configureren ,wil ik via deze stick
W 10 Home installeren.
Ga ik via EUFI naar boot wordt deze niet herkent in de nu werkende PC.
Deze stick heb ik via Diskpart met succes geïnstalleerd, Diskpart is een parade paardje voor mij.
Op voorhand deze in mijn samen gestelde PC van ja hoor , al 7,5 jaar oud met de CPU I5-2500K te vervangen.
Buiten deze USB stick ,de DVD met W 10 v1809 van 4-10-2018 op 2 PC,s en 3 Laptops werkt perfect,
Nu dat ik deze terug lees , het was achteraf toch beter geweest , het morgen uit te proberen en met strubbelingen , dan pas hier een vraag te stellen.
Inderdaad , ouderdomsstoornis.
exuse mai

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Voor Uefi dien je de stick in FAT 32 te formatteren.

Je kan een bootbare usb-stick met Windows 10 voortreffelijk met Rufus aanmaken.
Ik gebruik Rufus al jaren en het tool heeft mij nog nooit een niet opstartbare stick doen maken.
Rufus is ook voor veel andere ISO's geschikt om op USB te zetten, zoals bijv. Linux.

OP
OP
cuizeniër
Beste Abraham64 , Rufus ooit offiece geïnstallerd en perfect. Rufus staat nota bene op deze PC.
Ja , heb FAT 32 over het hoofd gezien, nl in Diskpart format fs=ntfs quick uitgevoerd en was ik gewent voor alle SSD,

Bedank voor je rectificatie

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
UeFi kan alleen overweg met FAT 32!
Vraag me niet naar het waarom, maar zo doe ik dat ook met Uefi machines.

OP
OP
cuizeniër
Daar hou ik dan in het vervolg wel rekening mee .Bedank voor reactie , gelukkig heb je niet gereageert op mijn 1e post vd 2 laatste regels,

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Als je van de stick in een UEFI computer wil opstarten, dient de USB-stick in de bootsectie op de bovenste plaats te staan, dus ook boven de Windows bootloader!
En denk erom voor de betreffende computer opstart, dient de USB-stick al met de computer verbonden te zijn.

Bovenaan Onderaan