Mijn computer Mijn zelfbouw werkPC + Lenovo E31

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
66
Punten
28
Leeftijd
60
WerkPC:
Merk en type aanduiding: zelfbouw
Processor: Intel Core i7-7700K @ 4GHz
Werkgeheugen: 32 GB DDR4-2400 SDRam Crucial
Grafische kaart: MSI GTX 1060 Armor OCV1 3GB GDDR5 SDRam
Monitor: 3 x 24" Philips 237E QH IPS LED
Ethernetkaart: Intel(R) Ethernet Connection (2) I219-V
Harde schijf/schijven: 1xWesternDigital WD1003FZEX black (1Tb) + 1xWesternDigital WD2003FZEX black (2Tb)
SSD/SSD's: 1x Samsung M.2 960 Evo 256Gb - NVMe (PCi express)
USB: 8x USB 3.0, 1x USB 3.1
Overig:
Besturingssysteem: Windows 10 Professional versie 1809 64 bit
Meest gebruikte software: Adobe CC 2019 (photoshop, indesign, illustrator, AcrobatPro), Corel Graphic Suite 2018 (coreldraw, fontmanager, paintshoppro), Office 365+outlook/mailwasherpro, cute FTP, ...
Beveiliging: 360 Total Security, Acronis True Image, GoodSync, Ccleaner, WiseDiskCleaner, Revo Uninstaller

TestPC:
Merk en type aanduiding: Lenovo E31 tower
Processor: Intel Xeon E3-1225 V2 @ 3,2 GHz
Werkgeheugen: 32 GB DDR 3
Grafische kaart: MSI GT 740 - 2Gb GDDR5 SDRam Kingston
Monitor: 1 x 24" Philips Brilliance 248C full LED
Harde schijf/schijven: 1xWesternDigital WD1003FZEX black (1Tb)
SSD/SSD's: 1x Samsung 860 Evo 256Gb - SATA
Overig:
Besturingssysteem: Windows 10 Professional versie 1809 64 bit + Windows 10 Professional insiders Preview
Software varieert aangezien dit een testPC is

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.593
Punten
113
Leeftijd
65
Ik denk niet dat er notebook werkgeheugen in die joekels van jou zitten?

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
66
Punten
28
Leeftijd
60
Oeps, te fanatiek copy/paste gedaan :p kan ik dat of jij dat aanpassen?

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.593
Punten
113
Leeftijd
65
Heb ik al voor je gedaan, ziet er nu stukken beter uit.

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
118
Punten
43
Leeftijd
59
Desktop

Case: LianLi big tower
Moederbord Gigabyte GA-X99 Gaming 5P
CPU: Intel i7-6900K
Memory: 64GB DDR4 RAM - Kingston
GPU: 2x MSI Nvidia GTX 1080 Founders Edition - 8 GB DDR5x SDRAM
Monitor: Medion 23 inch
Netwerkkaart: Killer Ethernet E2200 Gigabit Etnernet
SSD's : 1x Kingston KC400 500GB, 1x Kingston KC400 1TB
HDD's: 4x Seagate ST3000 - 3TB
External USB Case 1: 2x ST2000 - 2TB
External USB Case 2: 4x ST3000 - 3TB
USB : 6x USB 3.0 - 4x USB 2.0

System Software: Windows 10 Pro 64bit
Other: CorelDraw/Photopaint Home&Student Suite 2018 - MS Office Pro 2019 - Mailwasher Pro - WavePad - Revo Uninstaller 4
Security: Norton Security, Acronis True Image 2019/Disk Director 12 - EaseUS Todo Backup/Partition Master/Data Recovery

Laptops

HP Pavilion 17-ab002nb
i7-6700HQ
12 GB DDR4 RAM
SSD: WD Blue 500GB
HDD: Seagate 2TB
Windows 10 Pro

HP Notebook dv9530eb Windows Vista Pro

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
299
Punten
0
Website
www.satellitefun.org
Da's 'n hele dikke PC @ShadyAngel met behoorlijk wat ruimte. Al zou ik zelf niet voor Seagate gekozen hebben.
De laptop is ook behoorlijk snel.
Gezien de configuratie neem ik aan dat je graag aan gaming doet? Welke games vooral? Als ik zo nieuwsgierig mag zijn....

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
118
Punten
43
Leeftijd
59
@Black Tiger

Door mijn zeer slechte ervaringen met Samsung toestellen heb ik me zelf voorgenomen nooit nog iets van Samsung te kopen.
-1TV binnen het jaar defect - geen garantie gekregen niettegenstaande toestel slechts 6 maand out was
-Videorecorder - was al defect bij aankoop
-Koelcombinatie - temperatuurleds defect op 1 jaar
-Verschillende zeer snel defecte Harddisks

Ik heb in 25 jaar geen defecte harddisks van Seagate tegengekomen, dit ondanks soms zeer intensief gebruik (oudste is ondertussen 20 jaar oud).
In de hoofdlaptop heb ik verleden maand een WD Blue SSD 500GB zitten icm Harddisk Seagate 2TB ter vervanging van SSD 120GB en HDD 1TB (merk onbekend).

Ik heb voornamelijk bezig geweest met muziek (Wavepad) en fotobewerking (Corel PhotoPaint - gebruik ik al zo'n 20 jaar), voor de dagelijkse bezigheden gebruik ik nog altijd MS Works (soort simpele office) en veel liever dan de huidige Office (2016 en 2019 - deze gebruik ik alleen voor de compatibiliteit met origineel Office bestanden). In freeware heb ik niet veel vertrouwen.

Games momenteel zeer weinig (heb hier bijna 15 jaar me niet echt meer mee beziggehouden door de slepende ziekte van mijn lieve echtgenote waar ze uiteindelijk nu 6 jaar geleden aan overleden is. Momenteel game ik zelfs nu nog maar sporadisch.
Zeer veel: online World of Tanks en World of Warschips.
Battlefield V - Hitman 2 - Doom - GTA 5

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
66
Punten
28
Leeftijd
60
@admin: misschien de titel van dit topic wijzigen in "Mijn PC/Mac configuratie". Het is niet echt duidelijk dat je hier per gebruiker een eigen topic start. Zo kunnen we verder breien in dit bestaand topic over onze pc/mac-configuraties. Vind het altijd leuk om te zien welke hardware anderen gebruiken om wat te doen. Goeie leerschool.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
299
Punten
0
Website
www.satellitefun.org
@ArtstudioG Ik vind die titel die jij noemt eerder onduidelijker. De titel "mijn computer configuratie" laat niets aan onduidelijkheid te wensen over wat mij betreft, temeer als er zoals nu ook meerdere onderwerpen ontstaan. Of is die titel inmiddels al verandert?

@ShadyAngel Ik had het niet over Samsung, dat was ArtStudioG. :) Maar ik heb goede ervaring met Samsung schijven, echter voor de pc koop ik vrijwel uitsluitend Western Digital harddisk.
Seagate heeft een zeer slechte periode gekend in de jaren 90. Is toen heel sterk teruggekomen van eind '90 totdat ze Maxtor overnamen en toen hun technologie gingen gebruiken. De ervaringen in mijn kennissenkring en tevens v.w.b. deskundigen is v.w.b. Maxtor bijzonder slecht.
In die serie harddisks ging het toen ook weer snel berg afwaarts bij Seagate en het vertrouwen slinkt dan ook. Dat kan natuurlijk wel per model verschillen.
Als je dan zo naar die periode kijkt, kan ik me goed voorstellen dat bij jou een Seagate harddisk van 1998 nog leuk werkt. Toen zaten ze nog in hun top.
Maar ik ga dat risico niet lopen omdat ik ook zakelijk bezig ben en in mijn hele "pc leven" diverse harddisks in gebruik heb gehad waarbij Western Digital een zeer goede reputatie heeft opgebouwd en ook is blijven houden.

Maar dat is natuurlijk ieders keus en als jij er vooralsnog alleen goede ervaringen mee hebt, is het ook voor de hand liggend dat je bij die keuze blijft, zou ik ook doen.

Ah, fotobewerking, ja dan is een dikke videokaart en snelle pc ook wel handig. Ik doe er zelf een beetje aan en voor die reden ligt er een kleine SSD schijf in de pc waar Photoshop op draait, start dan lekker snel op.

Doom heb ik ook heel veel gespeeld in vroeger jaren.

Ms Works? Ieks... dat kan ik nog van de Windows 3.x tijd... niks voor mij. Jammer dat je zo weinig vertrouwen hebt in freeware. Hoe zit het met het vertrouwen in open source? Want LibreOffice is toch bijzonder goed. Net als Thunderbird voor mail, hetgeen toch ook open source is en dus gratis. Het voordeel van open source t.o.v. freeware is, dat het veelal veiliger is omdat er meer mensen aan werken en het blijft over het algemeen ook doorontwikkeld worden.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.593
Punten
113
Leeftijd
65
Samsung maakt geen harddisks meer - die produktie is al een paar jaar geleden verkocht aan Seagate.
En Seagate is ook mijn favoriete harddiskmerk.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
299
Punten
0
Website
www.satellitefun.org
Wist ik nog niet, heb ook al jaren een Samsung HD meer gekocht. Samsung maakte heel mooie stille harddisks. Ideaal voor in de satelliet ontvanger. ;)

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
118
Punten
43
Leeftijd
59
@Black Tiger

Ik heb wel vertrouwen, begin dit jaar ben ik voor mail overgestapt naar Thunderbird ipv outlook (office versie), ik had altijd problemen met outlook die niet met mijn 4 mailadressen overweg wil, ook een probleem van office is dat deze mails alleen in het office formaat bewaard, thunderbird gebruikt het meer standaard eml formaat waar ik nog veel oude mails (met programma licenties in) heb die ik nog regelmatig nodig heb.
Persoonlijk voor mijn thuisgebruik vind ik Works eenvoudiger voor de functies die ik zelf gebruik. De office 2016/2019 licenties heb ik van mijn werkgever, zelf vind ik die absurd duur en zou die nooit kopen, dan eerder open source als ik het toch nodig had.

Bovenaan Onderaan