Nieuws Miljoenen PC's zijn blootgesteld als gebruikers falen om populaire programma's bij te werken

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Firefox wel weer mijn standaardbrowser, maar dat kreeg ik alleen via een omweg voor elkaar. En Firefox staat nog steeds niet in het lijstje ‘Kies een app’.
Probeer eens Firefox te uninstalleren. Dan download je een nieuwe Firefox en installeer je deze weer. Met wat geluk is het dan wel gefixed en een stuk gemakkelijker als nu.

Misschien toch een idee om Patch my Pc eens te proberen?

Overigens v.w.b. browsers, ik blijf die toch liever fijn vanuit zichzelf laten updaten dan vanuit externe programma's, dan kunnen dit soort rariteiten ook niet gebeuren. Juist omdat dit soort programma's meestal een nieuwe installatie doen en geen echte update.

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Misschien toch een idee om Patch my Pc eens te proberen?
Het probleem lag niet echt bij UCheck zoals ik heb getest, en de ontwikkelaar zou vandaag aanpassen dat het vinkje automatische word verwijderd
tijdens het installeren van Opera.
UCheck staat nog vol in ontwikkeling en is dus blij met dit soort dingen waar hij dan op kan reageren.
Zo kan hij het programma steeds verbeteren.

ShadyAngel

Gevestigd lid
Ik wou deze wel eens proberen om de drivers van mijn pc te checken. Na de BIOS update vanmorgen kreeg ik enige tijd later een systeemprogramma van Gigabyte en deze controleert alleen de geïnstalleerde drivers en update die indien nodig. Lijkt me veiliger aangezien de drivers door Gigabyte gecontroleerd zijn.

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Ik wou deze wel eens proberen om de drivers van mijn pc te checken. Na de BIOS update vanmorgen kreeg ik enige tijd later een systeemprogramma van Gigabyte en deze controleert alleen de geïnstalleerde drivers en update die indien nodig. Lijkt me veiliger aangezien de drivers door Gigabyte gecontroleerd zijn.
Wat heeft dat met UCheck te maken?

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Het probleem lag niet echt bij UCheck zoals ik heb getest,
Dat mag zijn, maar dat laat niet af dat er de nodige opties die bij Patch my PC gewoon gratis zijn, bij Ucheck onder de betaalde registratie vallen.

ShadyAngel

Gevestigd lid
Simpel antwoord. Er gebeuren regelmatig fouten met automatische driver updates als die niet van de fabrikant afkomstig zijn. Daar gebeuren soms ook nog fouten mee maar veel minder. Zelf regelmatig meegemaakt.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Een handig programma voor veel mensen, zeker mensen die veel programmas gebruiken en die niet goed bijhouden.
Voor mij is het niet nodig, want ik gebruik weinig programma
s en werk ze altijd zelf bij.
Zoals vanavond om 19:00 dan zit ik start klaar om de nieuwste updates handmatig weer binnen te halen.

ShadyAngel

Gevestigd lid
Ik ga nu niet elke week kijken of er updates zijn. Als ik er eens aan denk ja, de meest gebruikte programma's kijk ik relmatig na. Als er al eens een berichtje of zo komt als het al dan niet automatisch gaat.

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Simpel antwoord. Er gebeuren regelmatig fouten met automatische driver updates als die niet van de fabrikant afkomstig zijn. Daar gebeuren soms ook nog fouten mee maar veel minder. Zelf regelmatig meegemaakt.
UCheck is een programma waarmee je een computer kunt scannen op verouderde programma's en zo nodig mee kunt updaten.
UCheck is niet om drivers mee te scannen en te updaten.

ShadyAngel

Gevestigd lid
Dan had ik het verkeerd begrepen. De meeste programma's die ik gebruik veranderen niet snel of worden automatisch ge-update.
De drivers is geen probleem want die worden automatisch herkend door het tooltje van mijn moederbord fabrikant (gigabyte). Deze heb ik een paar dagen geleden alle drivers laten updaten want die waren zo goed als allemaal bijgewerkt. Ik heb echter geen problemen gehad.

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Dan had ik het verkeerd begrepen. De meeste programma's die ik gebruik veranderen niet snel of worden automatisch ge-update.
De drivers is geen probleem want die worden automatisch herkend door het tooltje van mijn moederbord fabrikant (gigabyte). Deze heb ik een paar dagen geleden alle drivers laten updaten want die waren zo goed als allemaal bijgewerkt. Ik heb echter geen problemen gehad.
Het beste is update van drivers rechtstreeks van de fabrikant te halen (zoals je aangeeft).
Maar om geen misverstand te krijgen naar anderen wat UCheck wel en niet kan ga ik daar op in ;)

Ik zoek en tool waar vele mensen wat aan heeft omdat zoals je las vele niet updaten.
Als er een betrouwbare tool zou zijn voor die groep is dat mooi.
UCheck heeft ook de mogelijkheid om tal van nieuwe (gratis) programma's op een computer te installeren .
Dit is vooral mooi omdat ook veel mensen gratis software van verkeerde sites halen waardoor ze malware oplopen.
Voor die groep is UCheck een mooie tool, maar hij is nog in ontwikkeling waardoor ik ze graag help met verbeteren.

Bovenaan Onderaan