• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Windows 10 Minitoolbox test

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Berichten
862
Waarderingsscore
304
Punten
63
Leeftijd
39
Hallo Abraham,

Ik heb even uit nieuwsgierigheid de tool laten lopen en ben benieuwd of er vreemde errors in zitten.

MiniToolBox by Farbar Version: 17-06-2016
Ran by ArjanMarieke (administrator) on 30-11-2019 at 15:08:35
Running from "C:\Users\ArjanMarieke\Downloads"
Microsoft Windows 10 Home (X64)
Model: X751LAB Manufacturer: ASUSTeK COMPUTER INC.
Boot Mode: Normal
***************************************************************************

========================= Event log errors: ===============================

Application errors:
==================
Error: (11/30/2019 02:47:31 PM) (Source: ESENT) (User: )
Description: svchost (4208,R,98) TILEREPOSITORYS-1-5-18: Fout -1023 (0xfffffc01) is opgetreden tijdens het openen van logboekbestand C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log.

Error: (11/30/2019 10:31:27 AM) (Source: ESENT) (User: )
Description: svchost (4428,R,98) TILEREPOSITORYS-1-5-18: Fout -1023 (0xfffffc01) is opgetreden tijdens het openen van logboekbestand C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log.

Error: (11/30/2019 10:02:13 AM) (Source: ESENT) (User: )
Description: svchost (4792,R,98) TILEREPOSITORYS-1-5-18: Fout -1023 (0xfffffc01) is opgetreden tijdens het openen van logboekbestand C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log.

Error: (11/30/2019 09:22:52 AM) (Source: ESENT) (User: )
Description: svchost (8552,R,98) TILEREPOSITORYS-1-5-18: Fout -1023 (0xfffffc01) is opgetreden tijdens het openen van logboekbestand C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log.

Error: (11/30/2019 08:59:30 AM) (Source: ESENT) (User: )
Description: svchost (3480,R,98) TILEREPOSITORYS-1-5-18: Fout -1023 (0xfffffc01) is opgetreden tijdens het openen van logboekbestand C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log.

Error: (11/30/2019 08:48:55 AM) (Source: ESENT) (User: )
Description: svchost (2824,R,98) TILEREPOSITORYS-1-5-18: Fout -1023 (0xfffffc01) is opgetreden tijdens het openen van logboekbestand C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log.

Error: (11/30/2019 08:28:53 AM) (Source: ESENT) (User: )
Description: svchost (4604,R,98) TILEREPOSITORYS-1-5-18: Fout -1023 (0xfffffc01) is opgetreden tijdens het openen van logboekbestand C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log.

Error: (11/30/2019 08:17:29 AM) (Source: ESENT) (User: )
Description: svchost (10808,R,98) TILEREPOSITORYS-1-5-18: Fout -1023 (0xfffffc01) is opgetreden tijdens het openen van logboekbestand C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log.

Error: (11/29/2019 09:21:45 PM) (Source: ESENT) (User: )
Description: svchost (8360,R,98) TILEREPOSITORYS-1-5-18: Fout -1023 (0xfffffc01) is opgetreden tijdens het openen van logboekbestand C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log.

Error: (11/29/2019 08:54:10 PM) (Source: ESENT) (User: )
Description: svchost (6912,R,98) TILEREPOSITORYS-1-5-18: Fout -1023 (0xfffffc01) is opgetreden tijdens het openen van logboekbestand C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log.


System errors:
=============
Error: (11/29/2019 06:46:05 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De vsservp-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
%%2 = Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.


Error: (11/29/2019 06:44:58 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De Realtek Bluetooth Device Manager Service-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 1 keer gebeurd.

Error: (11/29/2019 06:44:58 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De WMI Performance Adapter-service is onverwacht gestopt. Dit is 1 keer gebeurd. De volgende herstelbewerking zal over 120000 milliseconden worden uitgevoerd: Service opnieuw starten.

Error: (11/29/2019 06:44:58 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De ProductAgentService-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 1 keer gebeurd.

Error: (11/29/2019 06:44:58 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De Bitdefender Vpn Service-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 1 keer gebeurd.

Error: (11/29/2019 06:44:58 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De ESIF Upper Framework Service-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 1 keer gebeurd.

Error: (11/29/2019 06:44:58 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De Intel(R) HD Graphics Control Panel Service-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 1 keer gebeurd.

Error: (11/25/2019 07:31:58 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De vsservp-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
%%2 = Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.


Error: (11/25/2019 07:31:52 PM) (Source: EventLog) (User: )
Description: De vorige afsluiting van het systeem om 17:39:09 op ‎25-‎11-‎2019 is onverwacht gebeurd.

Error: (11/23/2019 08:58:11 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De vsservp-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
%%2 = Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.



Microsoft Office Sessions:
=========================
Error: (11/30/2019 02:47:31 PM) (Source: ESENT)(User: )
Description: svchost4208,R,98TILEREPOSITORYS-1-5-18: C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log-1023 (0xfffffc01)

Error: (11/30/2019 10:31:27 AM) (Source: ESENT)(User: )
Description: svchost4428,R,98TILEREPOSITORYS-1-5-18: C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log-1023 (0xfffffc01)

Error: (11/30/2019 10:02:13 AM) (Source: ESENT)(User: )
Description: svchost4792,R,98TILEREPOSITORYS-1-5-18: C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log-1023 (0xfffffc01)

Error: (11/30/2019 09:22:52 AM) (Source: ESENT)(User: )
Description: svchost8552,R,98TILEREPOSITORYS-1-5-18: C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log-1023 (0xfffffc01)

Error: (11/30/2019 08:59:30 AM) (Source: ESENT)(User: )
Description: svchost3480,R,98TILEREPOSITORYS-1-5-18: C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log-1023 (0xfffffc01)

Error: (11/30/2019 08:48:55 AM) (Source: ESENT)(User: )
Description: svchost2824,R,98TILEREPOSITORYS-1-5-18: C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log-1023 (0xfffffc01)

Error: (11/30/2019 08:28:53 AM) (Source: ESENT)(User: )
Description: svchost4604,R,98TILEREPOSITORYS-1-5-18: C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log-1023 (0xfffffc01)

Error: (11/30/2019 08:17:29 AM) (Source: ESENT)(User: )
Description: svchost10808,R,98TILEREPOSITORYS-1-5-18: C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log-1023 (0xfffffc01)

Error: (11/29/2019 09:21:45 PM) (Source: ESENT)(User: )
Description: svchost8360,R,98TILEREPOSITORYS-1-5-18: C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log-1023 (0xfffffc01)

Error: (11/29/2019 08:54:10 PM) (Source: ESENT)(User: )
Description: svchost6912,R,98TILEREPOSITORYS-1-5-18: C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log-1023 (0xfffffc01)


CodeIntegrity Errors:
===================================
Date: 2019-11-26 19:25:23.924
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume3\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume3\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbae64.dll that did not meet the Microsoft signing level requirements.

Date: 2019-11-19 20:26:56.124
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\MicrosoftEdgeCP.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume3\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbae64.dll that did not meet the Store signing level requirements.

Date: 2019-11-19 20:26:16.390
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\MicrosoftEdgeCP.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume3\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbae64.dll that did not meet the Store signing level requirements.

Date: 2019-11-19 20:26:16.045
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\MicrosoftEdgeCP.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume3\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbae64.dll that did not meet the Store signing level requirements.

Date: 2019-11-19 20:25:51.026
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\MicrosoftEdgeCP.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume3\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbae64.dll that did not meet the Store signing level requirements.

Date: 2019-11-19 20:25:38.539
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\MicrosoftEdgeCP.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume3\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbae64.dll that did not meet the Store signing level requirements.

Date: 2019-11-19 20:24:56.857
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\MicrosoftEdgeCP.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume3\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbae64.dll that did not meet the Store signing level requirements.

Date: 2019-11-19 20:24:18.740
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\MicrosoftEdgeCP.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume3\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbae64.dll that did not meet the Store signing level requirements.

Date: 2019-11-19 20:24:03.902
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\MicrosoftEdgeCP.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume3\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbae64.dll that did not meet the Store signing level requirements.

Date: 2019-11-19 20:23:55.678
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\MicrosoftEdgeCP.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume3\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbae64.dll that did not meet the Store signing level requirements.


=========================== Installed Programs ============================

Bitdefender Agent (HKLM\...\Bitdefender Agent) (Version: 22.0.20.99 - Bitdefender)
Bitdefender Internet Security (HKLM\...\Bitdefender) (Version: 24.0.3.17 - Bitdefender)
Bitdefender VPN (HKLM\...\Bitdefender VPN) (Version: 24.0.2.693 - Bitdefender)
Google Chrome (HKLM-x32\...\Google Chrome) (Version: 78.0.3904.108 - Google LLC)
Google Update Helper (HKLM-x32\...\{60EC980A-BDA2-4CB6-A427-B07A5498B4CA}) (Version: 1.3.35.341 - Google LLC) Hidden
Intel(R) Processor Graphics (HKLM-x32\...\{F0E3AD40-2BBD-4360-9C76-B9AC9A5886EA}) (Version: 20.19.15.4549 - Intel Corporation)
Malwarebytes version 4.0.4.49 (HKLM\...\{35065F43-4BB2-439A-BFF7-0F1014F2E0CD}_is1) (Version: 4.0.4.49 - Malwarebytes)
Microsoft Visual C++ 2017 Redistributable (x86) - 14.14.26429 (HKLM-x32\...\{2019b6a0-8533-4a04-ac0e-b2c10bdb9841}) (Version: 14.14.26429.4 - Microsoft Corporation)
osrss (HKLM-x32\...\{1BA1133B-1C7A-41A0-8CBF-9B993E63D296}) (Version: 1.0.0 - Microsoft Corporation) Hidden
Realtek High Definition Audio Driver (HKLM-x32\...\{F132AF7F-7BCA-4EDE-8A7C-958108FE7DBC}) (Version: 6.0.1.8323 - Realtek Semiconductor Corp.)
UpdateAssistant (HKLM\...\{A7B60FC9-A750-43C7-B7EC-892CD09147C7}) (Version: 1.18.0.0 - Microsoft Corporation) Hidden
Wise Disk Cleaner 10.2.6 (HKLM-x32\...\Wise Disk Cleaner_is1) (Version: 10.2.6 - WiseCleaner.com, Inc.)

========================= Devices: ================================


========================= Memory info: ===================================

Percentage of memory in use: 42%
Total physical RAM: 8093.45 MB
Available physical RAM: 4674.98 MB
Total Virtual: 9373.45 MB
Available Virtual: 5948.42 MB

========================= Partitions: =====================================

1 Drive c: (OS) (Fixed) (Total:371.01 GB) (Free:334.65 GB) NTFS
2 Drive d: (DATA) (Fixed) (Total:558.91 GB) (Free:557.36 GB) NTFS

========================= Users: ========================================

Gebruikersaccounts voor \\DESKTOPJV3K488

Administrator ArjanMarieke DefaultAccount
defaultuser0 Gast WDAGUtilityAccount
De opdracht is voltooid.

========================= Minidump Files ==================================

No minidump file found

========================= Restore Points ==================================

23-11-2019 19:53:48 Removed ASUS Smart Gesture

**** End of log ****
 

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
13.346
Waarderingsscore
1.971
Punten
113
Leeftijd
65
Nog geen SSD?
Jouw gebruikersaccount schijnt een probleem te hebben.
 

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Berichten
862
Waarderingsscore
304
Punten
63
Leeftijd
39
Nee die gaat bij de volgende laptop zeker aanwezig zijn, want dan wordt het allemaal nog sneller.

Ik merk eigen niet echt problemen, alleen dat hij de laatste tijd regelmatig trager op start.
Maar ik ben niet bang dat het door een virus komt, want ik ben zeer voorzichtig met alles wat ik doe en ben goed beveiligd.
Ik heb wel gemerkt dat er fouten in de Windows zaten na de upgrade naar versie 1903, maar daar hadden meer leden last van.
Die heb ik er uit gehaald met de sfc scan en de volgende scans.
Dism.exe /Online /Cleanup-image /CheckHealth
Dism.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
 

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
13.346
Waarderingsscore
1.971
Punten
113
Leeftijd
65
Ga in het startmenu naar de map Windows Systeembeheer en klik daar op Stations defragmenteren en optimaliseren.
Kies voor de C-schijf en laat het tool rustig zijn gang gaan - het zal wel even gaan duren, want er zijn diverse rondes.
 

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Berichten
862
Waarderingsscore
304
Punten
63
Leeftijd
39
Die laat ik al regelmatig lopen en de laatste keer dat ik dat heb gedaan was 2 dagen geleden.
 

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
13.346
Waarderingsscore
1.971
Punten
113
Leeftijd
65
Doe deze test dan eens:

 

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Berichten
862
Waarderingsscore
304
Punten
63
Leeftijd
39
Klopt het dat de scan maar enkele seconden duurt?
Als dat het geval is dan is alles blauw.

 

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
13.346
Waarderingsscore
1.971
Punten
113
Leeftijd
65

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Berichten
862
Waarderingsscore
304
Punten
63
Leeftijd
39
De laptop is ondanks het gebruik van Bitdefender en de betaalde Malwarebytes wel snel.
Zeker vergeleken met de voorganger van deze laptop.
De tip voor een andere hd wordt zeker gewaardeerd, maar ik koop liever als het nodig is, een andere laptop met een ssd en minimaal 8 GB werkgeheugen. Zeker omdat ik de snelheid van deze laptop zeer prettig vind.
Ik zit alleen te twijfelen om weer eens een keer een schone installatie te doen.
Want ik heb het idee dat de upgrades van de laatste 1 a 2 jaar dingen wel heeft veranderd.
Maar het kan ook te maken hebben met de lekken in de Intel producten, waar de micro updates voor uit zijn gebracht.
Die vertragen de boel ook natuurlijk.
 
Bovenaan Onderaan