Probleem Monitor doet het niet

Ilseb

Nieuw lid
Hey,

Mijn laptop is pas helaas overleden en in maart ga ik een nieuwe pc halen, in deze tijd had mijn stiefvader nog een best oude pc staan (uit 2009 ofzo, draait op windows 7) en hij had twee monitors, dus ik dacht dat ik die allebei wel aan kon sluiten, nee dus.
Ik had er een via DVI (hoofdmonitor) en een via VGA (2de monitor). Ik startte de pc op en de tweede monitor ging op standby, de andere ging wel gewoon aan, ik dacht toen met mijn stomm hoofd om misschien de 2de monitor als hoofdmonitor in te stellen via de resolutie, want hij detecteerde de monitor wel. Hij deed het nog steeds niet, dus ik startte de pc opnieuw op en ik kreeg dus een zwart beeldscherm met een cursor op de monitor die origineel het hoofd beeldscherm was, en de andere ging weer op standby. Nu doet de pc het alleen als ik hem in veilige modus opstart, wat hij soms ook niet doet want dan blijft ie halverwege hangen.

Het heeft niet zo’n hele grote prioriteit, maar het zou nog wel fijn kunnen zijn om nog ff een maandje een pc te hebben
:)

Bedankt voor de hulp alvast

quandor

hondje
Als 'ie dan een keer in de veilige modus opstart, naar het configuratiescherm gaan, apparaatbeheer, daar de monitor(en) opzoeken en ze ALLEBEI verwijderen. Daarna de machine opnieuw opstarten met slechts 1 monitor (de DVI-aangeslotene).

Ilseb

Nieuw lid
Als 'ie dan een keer in de veilige modus opstart, naar het configuratiescherm gaan, apparaatbeheer, daar de monitor(en) opzoeken en ze ALLEBEI verwijderen. Daarna de machine opnieuw opstarten met slechts 1 monitor (de DVI-aangeslotene).
Ik kan alleen dus de monitoren niet vinden in apparaatbeheer 😅

Ik heb ook gekeken bij oudere hardware, maar daar kon ik ook geen monitor of iets vinden.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Je zegt dat Apparaatbeheer niets toont - heb jij wel beeld?

quandor

hondje
Dat was dan ook (o.a.) de reden dat ik je het advies gaf om de monitoren via het configuratiescherm te verwijderen. Als dat niets zou hebben opgelost, was idd. de volgende stap het verwijderen / installatie ongedaan maken van de beeldschermadapter(s).

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Dan ben ik benieuwd of je bij normaal opstarten naar jouw gewone bureaublad ook beeld hebt.
Want ik vermoed dat daardoor de monitor opnieuw geïnstalleerd wordt en ook weer in Apparaatbeheer vermeld zal zijn.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Hoi Ilse, hoe is het nu met jouw PC?

Bovenaan Onderaan