• Piepcomp Support is een gezellig hulpforum met een voortreffelijk team experts en een actieve community,
    om je te helpen met problemen in jouw computer.
    Voor traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer kan jij hier hulp krijgen.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna gratis van de beloofde hulp en de mogelijkheden die dit forum biedt.

Muis springt regelematig een andere kant op

vanschagen

Vaak hier
Lid geworden
5 mrt 2017
Reaction score
58
Punten
28
Leeftijd
74
Hallo
Ik heb windows 10 en Lenovo AIO pc en lenovo muis en toetsenboard
Nu is het zo dat het niet uit maakt waar ik mee bezig ben.
Maar muis springt soms een heel ander kant op.
heel raar,ik heb het steeds gedacht zal wel,maar nu begint het te irriteren.
ik zit op een muis mat.
Weet iemand waar het door kan komen??

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
81
Punten
0
Leeftijd
59
Dat kan iig de volgende 3 oorzaken hebben :

- de ondergrond is niet de meest geschikte voor het type muis dat je gebruikt (optisch of niet optisch, probeer eens een andere ondergrond)
- in het geval van een optische muis : er zit wat vuil voor de sensor. Probeer eerst een hard over de sensor te blazen, brengt dat geen oplossing maak 'm dan eens schoon met een licht vochtig wattenstaafje, plastic afwasborstel of tandenborstel)
- de muis is defect.

vanschagen

Vaak hier
Lid geworden
5 mrt 2017
Reaction score
58
Punten
28
Leeftijd
74
ok we gaan dat uit proberen bedankt.
ik denk ook aan onder grond dat matje

DonWoozy

Bekend gezicht
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
40
Punten
0
Leeftijd
35
dit klinkt inderdaad als een van de dingen die @quandor al zei. Ik heb het al eens gehad dat er een klein haartje in de sensor opening zat waardoor mij muis heel gek ging doen :)

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
107
Punten
43
Leeftijd
59
Vroeger kwam dit bij mij ook regelmatig voor, eens even blazen en opgelost. Ik gebruik nu sedert een half jaar een hard kunststof muismat van Corsair met een Corsair muis. Werkt geweldig, tot nu toe geen enkele keer meer gehaperd.
Corsair MM800 met Corsair M65 Pro.

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
82
Punten
28
Er is niets vervelender dan een haperende muis, heb het vroeger ook eens gehad met een muis van logitiech volgens mij, die was bedraad, deed het bij mij slecht, en bij mijn zus en zwager deed hij het goed. Uiteindelijk een andere gekocht, en die deed het wel. Nu heb ik gewoon een muis van de action een maxter, doet het prima (heeft blauwe ledjes). Ik heb echter nog zo'n zelfde soort muis liggen, maar die heeft meer kleuren, en die hapert ook bij het muizen, zo zie je maar, de ene muis is de andere niet.
Mijn muismat is natuurlijk er 1 van roxette met de tekst roxette travelling, achtergrond is zwart, muist prima. en als het niet wil heb ik nog ergens een egaal grijze muismat liggen.

Bovenaan Onderaan