Mysterieuze radiosignalen ontdekt uit het centrum van de Melkweg

Mysterieuze radiosignalen ontdekt uit het centrum van de Melkweg
De aard van het uitzendende object is niet bekend, omdat het niet samenvalt met iets bekends.

We hebben nog veel meer te weten! Als iets de laatste jaren duidelijk is geworden, dan is het wel dat we grotendeels
onwetend zijn over wat er buiten de Aarde (en ook daarbinnen) gebeurt. Miljonairs belichamen een strijd om de Maan,
Mars en de uiteinden van het melkwegstelsel te bereiken, maar er zijn talloze onbekenden. Dat is het geval met een
mysterieus nieuw radiosignaal dat uit het centrum van de Melkweg komt.

1631223984-Senales-radio.jpg

Depositphotos

De technische naam van de radiogolven is ASKAP J173608.2-321635. Wetenschappers hebben nog niet
kunnen achterhalen wat het zou kunnen zijn. Het signaal is tussen januari en september 2020 zes keer
gedetecteerd, en daarna weer opgedoken op 7 februari van dit jaar.

In een studie over de bevinding, die nog niet is gepubliceerd in The Astrophysical Journal , maar kan worden
geraadpleegd op de arXiv-server, leggen de onderzoekers uit dat het gaat om "een sterk gepolariseerde,
variabele en steile spectrumradio" .

"ASKAP J173608.2-321635, zou deel kunnen uitmaken van een nieuwe klasse van objecten die worden
ontdekt door middel van radio-imaging studies," schrijven de auteurs.

Hoe zijn deze tekens ontdekt?

Dankzij de Australian Square Kilometer Array Pathfinder (ASKAP) , een radiotelescoop. Een set van 36 antennes
met een diameter van 12 meter, die als één geheel functioneren en hem tot één van de gevoeligste ter wereld maken.
Hij is ontworpen om kosmisch magnetisme te analyseren, zwarte gaten te identificeren en de oorsprong van
melkwegstelsels te onderzoeken.

ASKAPinWA.jpg

Het signaal is onbekend, verschillende soorten sterren zijn uitgesloten. Maar het heeft wel enkele eigenschappen
gemeen met de Galactic Center Radio Transients (GCRT), een ander mysterieus signaal dat in 2000 werd ontdekt
en dat ook wordt uitgezonden vanuit het centrum van de Melkweg.

Om erachter te komen wat het is, moeten onderzoekers radiosignalen langer observeren. Op die manier kunnen
bepaalde patronen worden vastgesteld die nog niet eerder zijn gezien. "We zullen kunnen begrijpen hoe uniek
ASKAP J173608.2-321635 werkelijk is en of het verband houdt met het galactische vlak, wat ons uiteindelijk moet
helpen de aard ervan af te leiden."

Bron:

Vertaald met behulp van DeepL.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Normaliter ben ik niet zo apart denkend en geloof ik niet in gekke dingen. Echter aan buitenaards leven heb ik nooit getwijfeld.
Maar ik heb wel het idee opgevat dat men ons langzaam en voorzichtig aan het voorbereiden is op de aanwezigheid in het heelal (of misschien inmiddels wel hier) van buitenaardse wezens.
Vroeger werd alles daarover glashard ontkent. En je kunt de mensheid niet in 1x zeggen van "ze zijn er en ze bestaan" want dan zou paniek uitbreken.

Maar als je nu ziet bijv. bij de serie Ancient Aliens dat er bepaalde dingen over de hele wereld toch wel heel erg overeen komen, dan zou je daar vragen bij kunnen stellen. Hoeft echter nog niet.
Het is wel een feit dat overheden nu ook toegeven ontdekkingen te hebben gedaan en er situaties hebben plaatsgevonden bij militaire atoomraket installaties. Niet alleen in de VS maar ook in Rusland aldus een hoge piet aldaar.
Verder zijn er beelden nu gewoon getoond van twee straaljagers van een vliegdekschip die korte tijd een UFO achtervolgd hebben en daar dus ook die beelden van hebben kunnen maken met hun boodcamera.

Ook tijdens een uitspraak van politici ergens (ben even vergeten waar) heeft een hooggeplaatste politicus op TV gewoon toegegeven dat er bij hun iets gezien of ontdekt was, weet het ook niet meer precies maar viel wel op.

Dus regeringen/overheden geven nu ook het bestaan toe en geven ook bewijzen vrij en dan nog militairen die nu dus ook niet meer aan hun zwijgplicht hoeven te houden bij de genoemde documentaire op History channel.
Met name die verhalen over die atoomraket installaties zijn apart en door meerderen bevestigd. Dan is het wel even schrikken als je hoort dat in 2010 een hele reeks Minuteman raketten opeens door zo'n UFO is uitgeschakeld, terwijl dat allemaal los van elkaar staande systemen zijn.
Iets soortgelijks gebeurde in Rusland, maar daar begonnen ze juist op te warmen voor de start, daar is paniek geweest en hebben ze kunnen afbreken. In Rusland is overigens ook een UFO neergeschoten door de luchtmacht. Daar is dacht ik ook ietwat beeldmateriaal van maar hoge leger officieren aldaar hebben dat ook toegegeven.

Dat men zoiets nu publiek maakt en toegeeft, en dan nu weer dit van die radiosignalen brengt mij toch op de gedachte dat men de bevolking langzaam maar zeker aan het voorbereiden is voor dit "nieuws".

Iets wat een intelligent mens natuurlijk al lang wist. Want het is ondenkbaar dat in zo'n groot onmetelijk heelal wij de enige levende wezens zouden zijn. Of wij het nog gaan meemaken dat we die gaan zien weet ik niet.
Maar er is wel degelijk meer "out there" dan de meesten denken.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Er zijn vele verhalen over UFO's, sommigen zijn fantasie/gelogen, maar er zijn ook onverklaarbare en inmiddels dus ook al bewezen echte, zelfs van het VS leger.
Het zou daarom zomaar eens kunnen dat diegene er inderdaad eentje gezien heeft. Het zou me in elk geval niet verbazen.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Zoals gezegd het zou me niet verbazen als dat het geval was.
En een kans krijg je dan veelal niet om een foto te maken want die dingen schieten zo weg voordat je het in de gaten hebt.
Dat is 1 van de 4 of 5 herkenningspunten waar ze het in History Channel ook over hebben.
Drie daarvan weet ik me nog te herinneren:
1.) Geen geluid van motoren of wat dan ook
2.) Plotselinge bewegingen naar boven rechts of links of naar onderen.
3.) Het kunnen wegvliegen van 0 of langzaam naar meermaals sneller dan het geluid binnen een seconde zonder dat de bekende knal te horen is.

Pearl

Junior Lid
Lid geworden
2 sep 2021
Heeft weinig met buitenaards leven te maken.

Er heeft bij mij nog geen alien aangebeld.:)

Veng

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Website
relatie-voeding-gedrag.nl
OS
Windows 10
AV
Kaspersky free en Malwarebytes Premium
FW
Windows
Wat ik begrijp:
1) Er zijn zo onmetelijk veel planeten in het heelal dat het gek zou zijn als wij de enige met intelligentie zouden zijn.
2) Afstanden zijn zo groot dat de kans op ontmoeting wel erg klein is.
3) UFO's zijn onverklaarbare vliegende objecten/verschijnselen, daarmee niet gezegd dat ze buitenaards zijn.

Veng

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Website
relatie-voeding-gedrag.nl
OS
Windows 10
AV
Kaspersky free en Malwarebytes Premium
FW
Windows
Dan is er nog wel wat werk te doen: "En aangezien er nog geen theorie van de kwantumgravitatie bestaat, is het onmogelijk te zeggen of wormgaten mogelijk zijn of niet. "
Los daarvan, vraag is of die wormgaten dan om de hoek liggen want vermoedelijk zijn ook de afstanden tot wormgaten immens. Tenzij andere intelligente wezens die wormgaten zelf kunnen creëren natuurlijk:alien:.

Laatst bewerkt:

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Heeft weinig met buitenaards leven te maken.
Hoezo niet? Er is niet gezegd dat het zo is, maar het zou best kunnen. Ik zie geen argument om te kunnen stellen dat het niet zo zou kunnen zijn. Ook niet dat het wel zou kunnen zijn, maar daarom kun je het niet uitsluiten.

Overigens is het logisch dat er nog geen alien bij jou heeft aangebeld, bij mij ook niet. Dat betekent echter niet dat ze om die reden niet bestaan. Er is zoveel wat wij nog niet weten.
Vroeger dachten we ook dat in die diepe oceaan geen leven mogelijk was vanwege de waterdruk. En ziedaar wat we recent weer ontdekt hebben. We hebben in 2020 nog een nieuwe apensoort ontdekt.
En dat is dan nog maar op ons stofdeeltje, als je onze aarde vergelijkt met het heelal. Dus het zou eerder vreemd zijn als er geen leven elders zou zijn dan dat het er wel is. Logisch gedacht.

@Veng: Ik ben het wel met jou eens, behalve dat punt 3 de aanvulling behoeft dat een Ufo niet buitenaards hoeft te zijn, maar niet onmogelijk is.

Pearl

Junior Lid
Lid geworden
2 sep 2021
Gewoon die link lezen.
Of deze.
Zolang er geen bewijzen zijn dat er buitenaards leven is maar wel geloven erin is al net zo eng als geloven in een hypothetisch bovennatuurlijke entiteit.

Dat het aannemelijk zou zijn met zoveel planeten is een ander verhaal.

Pearl

Junior Lid
Lid geworden
2 sep 2021
Grappige post.

Waar is de intelligentie? Het is niet voor niets dat we spreken over dierenrijk en mensdom

Mijn hele compostbak zit er vol mee.
Meestal in de kan.....
Maar ja, we deze hele wereld naar de kloten geholpen, mochten er buitenaardse wezens zijn en dit zien/horen/voelen en een hoofd hebben, dan zie ik ze hoofdschuddend er zich vooral niet mee bemoeien, vermoedelijk weten ze dan ook hoe een virus werkt.🌏

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Zolang er geen bewijzen zijn dat er buitenaards leven is maar wel geloven erin is al net zo eng als geloven in een hypothetisch bovennatuurlijke entiteit.
Daar is niets engs aan. Met de onmetelijke grootheid van het heelal is dat eerder logisch. En ter duidelijkheid, ik heb het niet over een bovennatuurlijke entiteit gehad. Buitenaards leven is niet per definitie bovennatuurlijk.
Later dit jaar zullen we met wat geluk nog te weten komen of er microbiologisch leven op Mars aanwezig is.

Dat het aannemelijk zou zijn met zoveel planeten is een ander verhaal.
Huh? Nu spreek je jezelf tegen. Het is eng als je zonder bewijzen geloofd dat er buitenaards leven zou zijn, maar het zou aannemelijk zijn met zoveel planeten?
En voordat we gaan muggenziften over betekenissen... uit het woordenboek:
Bijvoeglijk naamwoord 1. om aan te nemen 2. waarschijnlijk, plausibel, geloofwaardig ♢
Geloofwaardig
waard om geloofd te worden; het geloven waard; aannemelijk; overtuigend; betrouwbaar.
Als het 't geloven waard is dan zie ik vrijwel geen verschil tussen er in geloven en aannemelijk zijn. Het is alleen nog maar het stapje of je het zelf doet of niet. Maar het is onlogisch om te denken dat we het enige leven (laat staan intelligente leven) in het onmetelijke heelal zouden zijn.

Anyway dat "zonder bewijzen" kunnen we misschien binnenkort afstrepen, who knows.

Mijn hele compostbak zit er vol mee.
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Geweldig die! :)

Pearl

Junior Lid
Lid geworden
2 sep 2021

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Gaat om het geloven in iets wat er niet is...
Ben ik ook niet met je eens. Want er is geen bewijs dat het er niet is maar het is zelfs aannemelijk, dat zeg je zelf.
Aannemelijk hangt al meer tegen "het is er wel" aan. Verder zijn er al zaken gezien, waarvan men aanneemt dat het vermoedelijk buitenaards is, alleen nog niet bewezen.

Een God is een bovennatuurlijke entiteit maar in iets geloven wat er niet is, dat is niet gerelateerd aan een God of godheid.
Ik geloof ook dat mijn scooter een olielek heeft. Dat is aannemelijk omdat ik plekjes zie, maar het is niet bewezen dat dit echt van een olielek afkomstig is. Heeft niets met godheid te maken.

In het verleden waren er oceanologen die stellig geloofden dat er nog ander leven moest zijn in de diepe oceanen, andere deskundigen geloofden dat niet en deden dit af als zijnde onzin en onmogelijk. Zelfde soort situatie. Het was echter wel tot op zekere hoogte aannemelijk, maar geen bewijs.
Inmiddels is dat wel bewezen. Maar ook voordat het bewezen was had dit geloven totaal niet met een godheid of bovennatuurlijke entiteit te maken. En ook al was er geen bewijs, dat leven was er wel degelijk zo bleek.
Dus ik begrijp niet hoe je er bij komt dat geloven in iets waarvan niet bewezen is dat het bestaat, meteen gerelateerd zou zijn aan een bovennatuurlijke godheid, dat is onzin.

Gaarne geen discussie daarover, geen bewijs, dan is er ook niets.
Bij jou bestaan dus geen grijze gebieden zoals in mijn voorbeeld van de oceaan. Dan denk je wat te zwart/wit.
Als je er geen discussie over wilt moet je er ook niet op in gaan met tegen argumenten. Want dan kom ook met argumenten die (als het kan feitelijk) het tegendeel bewijzen of het argument weerleggen.
De wereld is niet digitaal dus 1 of 0, er zijn vele grijze gebieden. Kan ik ook niets aan doen.

Dotchiejack

Medewerker - Excel expert
Lid geworden
2 jun 2020
Dus ik begrijp niet hoe je er bij komt dat geloven in iets waarvan niet bewezen is dat het bestaat, meteen gerelateerd zou zijn aan een bovennatuurlijke godheid, dat is onzin.
Ben ik volledig mee eens, goden en religie is gewoon een smoes om mensen te vermoorden, geiten te offeren, kunstwerken te vernielen en wat voor onzin nog meer.
Er zijn door de eeuwen heen meer mensen gestorven door religie onzin dan door andere oorzaken.
Er zijn geen goden, als the fat lady sings na vier uur begin je al te stinken,dan de maden...... , einde verhaal.
Als de groene mannetjes zouden zien hoe we bezig zijn zouden serieus vloeken hoeveel onnodige brandstof ze hebben verbruikt om hier eens te komen kijken en rap terug pleite zijn met met hun vliegende dagschotels.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Ik durf niet te zeggen of er wel goden of geen goden zijn of sferen of dat er spiritueel iets is, er gebeuren soms onverklaarbare dingen die wel aannemelijk maken dat er misschien iets is, maar waar of wat? Ieder mag geloven wat ie zelf wil.
Maar inderdaad heeft dat al tot de nodige oorlogen en dood en verderf geleid al dat religieus gedoe. Maar of er dan nog iets is??

Want....
Er zijn geen goden, als the fat lady sings na vier uur begin je al te stinken,dan de maden...... , einde verhaal.
dat is dus sowieso een feit. Fysiek is er in elk geval 0,niks meer.
Ik geloofde altijd in wat ik zelf noemde "het ietsisme", wat in mijn optie staat voor "er is iets, maar ik weet niet wat, maar het is niet God of Allah of Boeda dus niet zo'n religieuze vorm". Dat zou men dan wel kunnen betitelen als een geloof in een bovennatuurlijk iets, maar niet een entiteit dus geen God.
Maar naarmate de jaren verstrijken neig ik ook steeds meer naar het idee van een volledig einde verhaal als het gedaan is.

Maar dat is inderdaad weer totaal iets anders dan geloven in Aliens wat verre staat van in een god geloven. Hooguit technisch verder dan ons als het ze inderdaad lukt om tot hier te komen.

Bovenaan Onderaan