Naar welke film heb jij gekeken.

Ik heb weer eens naar Samsara gekenen.
Nu in mijn nieuwe notebook.

Samsara is een documentaire, maar niet zomaar een.
Vijfjaar lang zijn zijn overal tet wereld opnames gemaakt waaruit uiteindelijk Samsara is ontstaan.

Je ziet mooie mensen en je kijkt je ogen uit!

Het ziet er zweverig uit maar dat hoeft niet zo te zijn.
WAAR kan ik de documentaire bekijken?
Netflix heb ik niet meer, is het van netflix?

Samsara, een film van Ron Fricke (Koyaanisqatsi) en Mark Magidson die eerder samen de bekroonde films Baraka (1992) en Chronos (1985) maakten, is een ongekend zintuigelijke ervaring. Samsara is Sanskriet voor ‘het eeuwig draaiende rad van het leven’ en is het vertrekpunt van de filmmakers.Gefilmd over een periode van bijna 5 jaar en in 25 landen toont Samsara ons heilige plaatsen, rampgebieden, industriële landschappen en natuurwonderen. Samsara is een film zonder dialoog en beschrijvende teksten en is daardoor niet een traditionele documentaire maar een werk dat de toeschouwer inspireert, geholpen door de sublieme beelden en zinnelijke muziek die het oude en het moderne vermengt. Hierdoor nodigt Samsara ons uit om onze eigen interpretatie te geven aan deze prikkelende reis over de wereld.De film is geheel op 70 mm formaat gefilmd: extra scherpe details en intense kleuren.

YouTube Films

Update:
bekijk de video, op het einde krijg je dan een knop om Samasare te huren of te kopen.
Daarvoor moet je dan inloggen met jouw Google account.

Laatst bewerkt:
Samsara op watchdocumentaries.com was niet van hele goede kwaliteit, dus ik heb hem van iemand gehad in 4K.
Het is weer is wat anders dan de equalizer 3 die ik onlangs heb gekeken 😁
Samsara is inderdaad erg mooi en de moeite om naar te kijken.
Het is meer een film bestaande uit beeldfragmenten maar het spreekt voor zich.

Terug
Bovenaan Onderaan